Gezondheid alle pijlers

Fistel

09-09-2009 22:20 32 berichten
Al zo'n 15 jaar heb ik een fistel boven aan mijn stuitje/onderrug. Dan is-ie er maanden weer niet, dan weer wel.

Zo'n 10 jaar terug ging de fistel niet vanzelf weg en is hij open gesneden, zodat iig de druk er af ging.

Een operatie wilde ik toen niet.

Nu zit er weer een fistel, op dezelfde plek. En hij is gesloten, dus de druk wordt groter en pijnlijker.

Als ik naar de ha ga weet ik zijn advies al. En daar zie ik zoooooo verschrikkelijk tegenop.

Dus hoop ik gewoon dat er iemand is met dé tip om er vanaf te komen zonder operatie
quote:Pannetje schreef op 10 september 2009 @ 00:23:

Ik zou het idd ok gewoon laten weghalen, radicaal, want zo'n ding blijft toch terug komen.

Tsja, ik heb geen leven waar ik even makkelijk 3 dagen ziekenhuisopname en 2-3 weken herstel in prop. Dus gewoon weghalen zit er niet bij, sowieso al niet ivm latexvrije O.K. enz.

Vannacht ik is er lekje ontstaan, dus ik verwacht dta de deruk er nu afgaat

Heeft het uberhaupt nog zin om naar de ha te gaan op het moment dat er geen ontsteking zit? Of moet ik gewoon weer wachten op de volgende keer?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heeft zeker zin hoor. Het is een stuk beter te opereren als het niet ontzettend ontstoken is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Waarom wil je geen operatie?

Mijn vriend heeft hem meteen de eerste keer al laten verwijderen (bij anus) en heeft er daarna nooit meer last van gehad. Hij is onder narcose geweest en 1 nachtje in het ziekenhuis. Daarna is hij na een week weer aan het werk gegaan. Ziek worden, op wat voor manier dan ook, kun je toch niet voor zijn. Je gaat niet dood ofzo.
Ik wil geen operatie omdat ik:

Er doodsbang voor ben.

Erg heftig op narcose en verdovingen reageer.

Naar een latexvrije OK moet.

Ik voor mijn werk fysiek volledig hersteld moet zijn.

Ik in mijn eentje de zorg heb voor een kind van zes en een huishouden en geen fam. dichtbij heb wonen.
Maar zo doorlopen is toch ook niks. Nu functioneer je ook niet optimaal. En wat ik al zei: ziek worden heb je niet in de hand. Je kunt morgen je been wel breken, of de mexicaanse griep oplopen. Ook dan ben je uit de roulatie. Vraag een familielid of vriendin om een weekje bij je te logeren. Na de operatie ben je heus wel mobiel. Je hoeft niet 24/7 op bed te liggen.
Akelig herkenbaar (-: Maar voor mij gelukkig verleden tijd. Ik heb wel gekozen voor een operatie,. Nu vijf jaar terug.

Ik heb er ongeveer een jaar meer rond gelopen. En het was een ontzettend vervelend iets, maar ik zag er zo ontzettend tegen op om te opereren. Was zo bang ervoor. Heb heel wat homeopatische middelen ertegen aan gegooit. Werkelijk niets help afdoende. Ik had ook het idee dat dat rotding mij helemaal ondermijnde. Op een gegegeven moment heb ik dus de keuze gemaakt om te opereren,. Dagopname. ruggenprik en savonds dus weer op de bank, blij dat ik weer thuis was. Het is mij echt 100 procent meegevallen. En ben blij dat ik toen heb doorgezet.. En geloof ik was ook echt bang, en had allerlei argumenten om het niet te doen....... Maar ik kan me je gevoel dus wel voorstellen hoor, maar bij mij ging dat ding volgens mij echt niet spontaan of met allerlei lapmiddeltjes niet weg.
Alles waar je bang voor bent qua operatie en herstel voorkom je niet door de fistel te laten zitten. De kans is juist groter dat je meer ellende op de hals haalt (gevaarlijke ontstekingen, spoedoperatie, om de zoveel tijd veel last in dagelijks leven van fistel etc.)

Als je een operatie plant kun je de vervelende gevolgen veel meer beperken door bijv. opvang te regelen voor je zelf en voor je kind, een latexvrije OK te laten regelen enzovoorts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven