Gezondheid alle pijlers

Flurazepam

22-11-2014 14:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb door de dokter Flurazepam voor geschreven maar slaap hier hele maal niks op

terwijl hij zij dat dit 1 van de zware middelen is maar heb help niet

heeft iemand hier ervaring mee

of misschien iets anders wat ik de dokter misschien kan voorleggen

wat ik al heb gehad is

nitrazepam

temazepam

Flurazepam

zopiclon

helaas niks helpt van deze middelen
heb ik niet
Misschien eens de oorzaak aanpakken van je slapeloosheid en niet het gevolg....
toen ik aan het begin van mijn burnout helemaal niet meer sliep, heb ik ook een aantal middelen geprobeerd, benzo's die jij ook noemt, en die werkten amper en ik voelde me er heel raar door, en bovendien zijn ze verslavend.

seroquel in lage dosis hielp wel. 25mg. in het begin wel wat bijwerkingen gehad, maar slapen deed ik. heb je wel eens melatonine geprobeerd? dat is een lichaamseigen stof, bij veel mensen werkt het en dan is het wel minder schadelijk dan andere pillen.

sterkte!
Kan het zijn dat je al zoveel van dit soort rotzooi hebt geslikt, dat het niets meer doet? Gewenning? Benzo's zijn verslavend.

Ik zou de oorzaak van het niet slapen aan gaan pakken.
Remeron zou ook een optie kunnen zijn. Dit is een antidepressiva met als bijwerkingen dat je er heel.moe van wordt. Je neemt het dan niet als ad maar als slaapmiddel en is niet verslavend.
water en zand
een antidepressivum mag dan niet gezien worden als verslavend, maar het afbouwen van dit type middelen is voor velen een drama.

Ik zou beginnen bij het zoeken naar de oorzaak van het verstoorde slaappatroon.
Ik zou je ook Remeron "aanraden"

Heb er zelf erg goede ervaringen mee.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Als je remeron alleen als slaapmiddel gebruikt heb je maar een hele lage dosis. Uiteraard kun je bij het stoppen altijd wat ontwenningsverschijnselen krijgen maar dit is echt minimaal. Voornaamste is ws dat je slapeloosheid terug komt dus het is idd wel belangrijk om in de tussentijd de oorzaak aan te pakken. Je hoeft het ook niet elke avond te gebruiken maar kan ook bv om de twee drie dagen zodat je geen groot slaaptekort krijgt en dan raak je er ook minder afhankelijk van.
water en zand
Als het echt alleen voor slaapproblemen is, dan heb je het lijstje wel een beetje gehad.

Er is ook nog lorazepam en temazepam, die worden ook nog wel voorgeschreven bij slaapproblemen.

Andere benzodiazepines worden voornamelijk voorgeschreven bij angststoornissen en zijn ook niet te gebruiken voor slaapproblemen, omdat deze middelen daar veel te lang voor werken, dan heb je er overdag ook last van.

Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is, ik weet wel dat als jij denkt dat het niet werkt, de werking sterk verminderd of niet aanwezig is. Helemaal bij een lage dosis (weet niet welke dosis jij voorgeschreven heb gekregen).

Wat is de oorzaak van je slaapproblemen? Heb je dit al voorgelegd aan de huisarts? Misschien is het verstandig een doorverwijzing naar een psychiater te vragen, deze is deskundiger op dit gebied dan een huisarts en hij kan je waarschijnlijk beter verder helpen.
wij zijn ook bezig met de oorzaak aan te passen maar om nog een beetje de dag door te komen heb ik helaas toch wat middelen nodig
heb ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven