Gezondheid alle pijlers

Frituurpan niet naspoelen giftig ?

22-12-2013 23:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kon even geen betere titel bedenken.

Het zit zo, heb vandaag zoals wel vaker de frituurpan met een vaatwastablet schoongemaakt. Dus aangezet met water en een blokje en was weer mooi schoon,. Toen later heeft mijn vriend het eruit gegooid en ipv nog na te spoelen , alleen goed droog gemaakt. Olie erin gedaan en we hebben er toen wat in klaar gemaakt in op gegeten.Toen ik hoorde dat hij niet nagespoeld had, maakte ik me wat zorgen, over mogelijke resten van die vaatwastroep door het Vet heen,. Omdat de kinderen de frietjes hebben gehad, en vaatwastabletten natuurlijk schadelijk zijn. Er zat overigens totaal geen zeepsmaak aan het eten, maar toch blijf ik er aan denken, Iemand een idee of dit kwaad zou kunnen ? bedankt
Ik val van de ene verbazing in de andere vanavond. De frietpan soppen?!? Really?!
Je leeft nog steeds? Dan kan het echt niet kwaad hoor.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Frituurpan= glad

Afdrogen is dus schoon. Don't worry, ze zullen nog wel schadelijker dingen eten en drinken in de toekomst.
Haha Suze , zijn er nog meer topics als de mijne.!

oke misschien lijkt het overdreven. Maar ik las dat vaatwastabletten voor kinderen zo giftig zijn. Dus niet voor mezelf maar voor kinderen onder de vijf, die ik heb. Ik heb dus geen idee hoeveel er nog achter is gebleven en of dat door de olie is gekomen,.
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, voelt meteen beter !

en inderdaad bootje op de golven, dat is zo ! Thanxs
Er is niets achtergebleven, frituurpannen zijn niet poreus
dat blokje zal opgelost zijn, dus veel zal er na het afdrogen niet achter zijn gebleven?

zolang je frituurvet niet boven de pan uit is gekomen door de zeepbellen en je friet normaal smaakte, zou ik me er nu niet druk meer over maken
Wacht maar tot ze de red bull ontdekt hebben
Dan heb je wel een kerel die geen kaas gegeten heeft van schoonmaken he? Dus heet water met vetresten én een vaatwastablet weggegooid en dan niet naspoelen. Huisvrouw van niks.
Hee! Maak je geen zorgen, snap je ongerustheid wel. Maar we weten ook niet wat er in restaurants gebeurd...zeker wel bijna een echtscheiding haha...fijne feestdagen!!
Die vaatwastabletten zullen er wel uitgeveegd zijn. Ik vind frietjes voor kinderen veel schadelijker ...................
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
dus jij spoelt alle schone vaat nog eens af voordat het de kast ingaat, omdat er anders schadelijke tablet op kan zitten? Nee toch zeker? Dus wees gerust, je gaat er echt niet dood van.
Schadelijke resten, na 180 graden frituren? Nee hoor.
Hm, het ligt er aan. Heb je al schuim op je mond bij het praten?

Zonder gekheid, met afdrogen is alles er wel af hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven