Gezondheid alle pijlers

Gaatje??

22-03-2011 23:24 26 berichten
Hoi ik heb al ruim een week last van een kies, tijdens het poetsen en eten krijg ik er echt zo'n naar gevoel daar bij m'n kies.

Weet iemand of dit een gaatje is? Ik ben nog geen maand geleden bij de tandarts geweest en toen was alles nog goed. Ook bestaat die kies waar ik last van heb meer uit vullling dan kies, volgens mij kan er geen gaatje meer bij haha

maar weet iemand of dit vanzelf weer over gaat, want ik wil echt niet weer naar de tandarts!
Alle reacties Link kopieren
Het is geen gaatje, het is een gat. Dat gaat je 5 kronen en een rekening ter waarde van een vette Maserati kosten.

Het is niet anders. Had je maar moeten poetsen
quote:missmargerine schreef op 22 maart 2011 @ 23:41:

Het is geen gaatje, het is een gat. Dat gaat je 5 kronen en een rekening ter waarde van een vette Maserati kosten.

Het is niet anders. Had je maar moeten poetsen

Je moet inderdaad wel goed kijken wat voor auto er op de oprit van je tandarts staat.

Heb je alleen pijn wanneer je iets warms eet of drinkt?
quote:Ikje86 schreef op 22 maart 2011 @ 23:24:

Weet iemand of dit een gaatje is?

Ja, de tandarts.

Verder is het ook een mogelijkheid dat je tandvlees er wat achteruit gaat, dan komt er tandhals vrij te liggen wat het gevoelig maakt.
quote:missmargerine schreef op 22 maart 2011 @ 23:41:

....

Het is niet anders. Had je maar moeten poetsen Waar staat dat ze dat niet doet dan?
Dat wordt een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving.....
Hoe lang geleden is dat gat gevuld en met wat voor soort vulling?

De witte vullingen die ze er tegenwoordig in doen, doen nog een behoorlijke tijd pijn op bepaalde momenten. Heeft met geleiding te maken ofzo.
quote:mocy schreef op 22 maart 2011 @ 23:57:

[...]

Waar staat dat ze dat niet doet dan?

Heem als je goed poetst komen er geen tandenbeestjes die je tanden opeten en krijg je dus geen gaatjes. Zulke pijn? Is een gat. Gat = dure behandleing = tandarts nieuwe dure auto

(gedeelde smart is geen/ halve/ dubbele smart?)
quote:plops schreef op 23 maart 2011 @ 00:00:

Hoe lang geleden is dat gat gevuld en met wat voor soort vulling?

De witte vullingen die ze er tegenwoordig in doen, doen nog een behoorlijke tijd pijn op bepaalde momenten. Heeft met geleiding te maken ofzo.Als het er eentje uit de jaren 80 is dan is het er een van goeie kwaliteit, lekker grijs en strak in de kies
Ik heb al 2 jaar een gevoelige tand. Maar volgens de tandarts is er echt niks mis mee!
quote:Zanne schreef op 22 maart 2011 @ 23:59:

Dat wordt een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving.....

Dat stelde de tandarts voor toen hij een wortelkanaalbehandeling aan mijn voortanden wilde uitvoeren. "Jaaa mevrouw, de wortels zijn toch al stuk gedrukt dus als het goed is voelt u niks."

Voor mijn gemoedsrust toch maar om een verdoving gevraagd .
Kan een gaatje zijn, maar het kan ok zijn dat je glazuur eraf gesleten is, dat kan behoorlijk pijn doen tijdens warm/koud en poetsen, ik gebruik sensodyne en verders hebben ze bij 1 voortand een iets dieper gat geboord zodat het kon worden opgevuld en het blijft zitten. Pijn weg en je ziet er niets meer van.

Zou gewoon even contact opnemen met je tandarts.

Oh en pijn, weet je ik laat zelfs een gaatje al boren met verdoving, tegenwoordig hebben ze goede drugs

Succes!
De vulling is denk ik 4 jaar oud ofzo, maar effe serieus wat zitten hier veel kinderachtige mensen! Niks te doen zeker??

Maar het doet vooral pijn als er druk op komt bij eten en poetsen.( ja ik poets 2x per dag met een

elektrice tandenborstel)
Ik heb altijd het idee dat als ik bij de tandarts geweest ben dat het dan pas gaat rammelen in mijn gebit. Alsof 'ie van alles heeft losgewrikt met zijn haakje (wat al los zat natuurlijk). Tja, of de goede man moet zijn Maserati nog bij elkaar sprokkelen. Anyway, bij pijn kun je ook de assistente bellen, die kan op grond van je klachten aardig inschatten of je wel of niet terug moet gaan.
quote:Ikje86 schreef op 23 maart 2011 @ 07:27:

De vulling is denk ik 4 jaar oud ofzo, maar effe serieus wat zitten hier veel kinderachtige mensen! Niks te doen zeker??

Maar het doet vooral pijn als er druk op komt bij eten en poetsen.( ja ik poets 2x per dag met een

elektrice tandenborstel)

Mss is het gewoon kinderachtig om zo'n topic te openen. En krijg je daarom kinderachtige reacties.

Of zit je te wachten op mijn verhaal: kiespijn, niks te vinden, wel ontsteking in tandvlees. Twee weken later bleken er botsplinters uit mijn kaak te komen en was de tandarts bang voor kanker.

Ik denk dat die kinderachtige reacties prettiger zijn, maar hé, je zegt het maar hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Sommige gaatjes groeien weer vanzelf dicht. Maak je geen zorgen.
quote:Solomio schreef op 23 maart 2011 @ 07:52:

[...]

Mss is het gewoon kinderachtig om zo'n topic te openen. En krijg je daarom kinderachtige reacties.

Of zit je te wachten op mijn verhaal: kiespijn, niks te vinden, wel ontsteking in tandvlees. Twee weken later bleken er botsplinters uit mijn kaak te komen en was de tandarts bang voor kanker.

Ik denk dat die kinderachtige reacties prettiger zijn, maar hé, je zegt het maar hoor.Wat is dit nou voor rare reactie...? Maar goed: TO, het kan ook zijn dat je een gaatje hebt onder de vulling zeg maar, dus dat de tand opnieuw gevuld moet worden. Heb ik een tijdje geleden ook gehad, en werd ontdekt doordat mijn tandarts standaard foto's maakt om de x jaar. Wat ik in jouw geval zou doen: even aanzien, als het niet minder wordt de tandarts bellen. Maar als je dat zelf vervelend vindt moet je gewoon nu bellen. Succes!
quote:Pien252 schreef op 23 maart 2011 @ 08:47:

[...]

Wat is dit nou voor rare reactie...? Op een forum vragen of je een gaatje hebt, of dat je kiespijn vanzelf weer over gaat, ja, dat vind ik eh...... niet zo slim.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:DeWareJacoba schreef op 23 maart 2011 @ 08:33:

Sommige gaatjes groeien weer vanzelf dicht. Maak je geen zorgen.

daar gaat de Maserati van de tandarts....

TO, hup naar de tandarts om erger te voorkomen. Wij weten niet wat voor vulling er in je kies zit, of het twee of drievlaks is etc.

Vaak is de klacht zo verholpen en sta je zo weer buiten

En mocht het een wortelkanaalbehandeling worden, die worden doorgaans in twee zittingen gedaan. Hoeft ook geen pijn te doen met verdoving. Maar wacht er vooral niet te lang mee.
dubbel
Volgens mij heb ik in die kies al een wortelkanaal behandeling een x gehad, toch raar dat het nu wel nog gesteeds gevoelig kan zijn, miss was het toch een andere kies...
Mij klinkt het als ontblote tandhals maar ik ben geen tandarts.
Of je hebt een wortelpuntontsteking
quote:Solomio schreef op 23 maart 2011 @ 08:51:

[...]

Op een forum vragen of je een gaatje hebt, of dat je kiespijn vanzelf weer over gaat, ja, dat vind ik eh...... niet zo slim.Ze vraagt toch gewoon of mensen haar kunnen helpen? Hoef je toch niet direct te zeggen dat dat kinderachtig is?!
quote:Ikje86 schreef op 22 maart 2011 @ 23:24:

Ook bestaat die kies waar ik last van heb meer uit vullling dan kies, volgens mij kan er geen gaatje meer bij haha

Deze zin valt mij eigenlijk meteen op.

Want heeft je tandarts je nooit aangeraden een kroon op deze kies te laten maken?

Kiezen met hele grote vullingen en/of die een wortelkanaalbehandeling hebben gehad, zijn meteen een stuk zwakker dan kiezen zonder vulling. De kans op breken is dan ook veel groter dan bij gezonde kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven