Gezondheid alle pijlers

Gadverdamme, PMS!

05-10-2010 20:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch altijd zo'n last van van alles en nog wat, zo vlak voor dat ik ongesteld moet worden!

Slapeloosheid

rugpijn

hoofdpijn

geprikkeld

eigenlijk overal pijn

Wie herkent dit? En wat doe je er aan?
Vooral hopen dat je snel ongesteld wordt? Daar zet ik op in..
Hoofd afhakken.
Dat had ik al geprobeerd, Kastanjez, maar dat helpt niet.
Nou, dat herken ik wel ja. Vooral de geprikkeldheid. Jee, wat is alles toch Erg in die dagen.

Ik haal af en toe diep adem en probeer om mezelf te lachen.

Heb laatst een briefje met PMS op mijn eigen rug geplakt, omdat ik het met mijn sjacherijnigheid echt te bont had gemaakt maar echt geen sorry kon zeggen tegen mijn vriend. Het werkte :-)

Ik heb een topic geopend over acupunctuur ivm andere klachten daar kreeg ik van iemand te horen dat acupunctuur ook goed voor PMS werkt, dus als jou vriend zo n briefje niet accepteert:) succes
Herkenbaar, maar vooral geintereseerd in wat er tegen te doen is.

Ben nu al een aantal jaren niet meer aan de pil of andere vorm van hormonale anticonceptie, en de pms lijkt met de maand erger te worden........

Pijn in mn onderrug, hoofdpijn, duizeligheid, mega geprikkeld, echt niet gezellig, alles is stom, ENORM twijfelen aan echt ALLES, mega onzeker over hele stomme dingen waar ik op normale dagen geen enkele moeite mee heb, huilen om de stomste dingen... met als hoogtepunt de avond voordat de sluizen open gaan zeg maar.

Heb het net weer gehad voor deze maand, maar echt als iemand een goed middeltje heeft, liefst op natuurlijke basis.

Ps Briefje op je rug plakken mn vriend heeft me onderhand feilloos door tijdens die paar dagen, en probeert de confrontatie te mijden
Hahaha heel herkenbaar, rond die dagen weet ik zeker dat ik een rot leven heb. Dat ik beter kan scheiden, omdat er bijvoorbeeld schoenen door het huis slingeren.

Gelukkig breekt de volgende dag de zon en de bloeding door en ben ik weer happy, gelukkig en blij.

Vraag me af hoe mannen dit met ons volhouden?
quote:Zamirah schreef op 05 oktober 2010 @ 20:46:

Dat had ik al geprobeerd, Kastanjez, maar dat helpt niet.Doe je het wel goed dan? Met een goed, vlijmscherp mes, in één haal.... Dan krijg je een mooie snede waar het later precies weer op aan te lijmen is...
Zam ik verander steevast in een rasechte high level borderliner, een week voor dato. Niks is goed, de hele wereld is tegen mij, niemand houdt van mij, ik kan net zo goed niet bestaan, melodrama, tragedie en smartlapperij wat de klok slaat. Echt verschrikkelijk, en het wordt alleen maar erger.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar je wilt natuurlijk vooral tips over wat er aan te doen is.

Ik ken iemand die veel baat heeft bij teunisbloemolie. Zelf nog niet geprobeerd.
Teunisbloemolievoor vrouwen- teunisbloemolie bij premenstruele spanningen

- bij gevoelige borsten, bij overgangsverschijnselen

- erg handig als kalmerend product voor vrouwen

Die laatste zin! Brrr!
Ik lees mee!

Hoe dichterbij het komt,hoe meer 'evil' ik word .

En inderdaad Very Cherry,het lijkt steeds erger te worden.

Fysiek heb ik weinig te klagen,maar mijn gemoedstoestand ...

Het is meteen over zodra ik ongesteld ben ; alsof er een schakelaar om gaat.
quote:Very Cherry schreef op 05 oktober 2010 @ 21:45:

Zam ik verander steevast in een rasechte high level borderliner, een week voor dato. Niks is goed, de hele wereld is tegen mij, niemand houdt van mij, ik kan net zo goed niet bestaan, melodrama, tragedie en smartlapperij wat de klok slaat. Echt verschrikkelijk, en het wordt alleen maar erger.

Dat had ik nou nooit achter jou gezocht. Grappig (of niet )

Ik heb er zelf volgens mij geen last van. Ik heb gewoon periodes waarin ik wat prikkelbaarder ben, maar of dat te maken heeft met PMS of gewoon slaaptekort oid, geen idee.
quote:Zamirah schreef op 05 oktober 2010 @ 20:35:

Ik heb toch altijd zo'n last van van alles en nog wat, zo vlak voor dat ik ongesteld moet worden!

Slapeloosheid

rugpijn

hoofdpijn

geprikkeld

eigenlijk overal pijn

Wie herkent dit? En wat doe je er aan? Komt dat niet gewoon doordat je verliehiefd bent...?
Teunisbloemolie met extra vitamine B6.

Wondermiddel.

Aan mijn humeur alsof ik was bezeten door de duivel wist ik dat ik bijna ongesteld ging worden.

Nu moet ik mijn agenda gaan pakken of ik niet overtijd ben! Voel me prima!
Kjong heeft op overige hier ook een topic over geopend.

Die up ik wel even voor je.

Vorige week of zo, ik ben er zelf net weer even vanaf, dus ik snap je helemaal!!

Sterkte! (Ook voor jouw omgeving)
Sinds ik de pil neem, heb ik nog amper last van iets en vind het zelfs helemaal niet meer zo'n vreselijke periode

Wanneer ik er vroeger last van had (hoofdpijn, buikpijn, zelfs van m'n stokje gaan), dan kroop ik een dag in bed met een kersenpitkussentje en een soap
Extra calcium schijnt goed te werken.
Okay, dus:

Kop eraf, teunisbloemolie, vit B complex, calcium...aan de pil wil ik niet meer. Te weinig libido!

Voel me vandaag pas echt zwaar kut.
quote:Pear schreef op 05 oktober 2010 @ 22:22:

[...]

Komt dat niet gewoon doordat je verliehiefd bent...?

Daar krijg ik geen hoofdpijn van!!!!

Wel vlinders in mijn buik.
4 strips na elkaar en maar een keer of 4 per jaar ongesteld.

dus ook maar 4x duveltje. en de rotdagen staan met koeieletters aangekondigt op de kalender en in mijn agenda.

en vaak verzin ik vooraf wat ik aan wil die dag. Dat scheelt een uur dralen en 'savonds mijn kast weer in moeten pakken.

Pil wordt hem dus niet.

Misschien toch eens met HA praten. De mijne zei ooit iets over AD tegen PMS.
Teunisbloemolie, maar dan wel de hele maand 2 a 3 pillen per dag slikken en niet alleen tegen dat je ongesteld wordt. Tip van mijn osteopaat.
Dat ga ik proberen.
Omarm het.

Het is de uiting van je vrouw zijn.

Het is de uiting van alles waar je de afgelopen 3 weken je kop voor in het zand hebt gestoken.

Het is jíj.

Hou van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven