Galpijn hoe voelt dat?
zaterdag 12 oktober 2013 om 08:41
Ik heb al jaren last van buikpijn allerlei onderzoeken gehad en nooit wat gevonden.
Het is echt een hele lange poos weggeweest maar sinds vorige week voel ik weer pijn in mijn rechter bovenbuik.
Nu is het toen op darmproblemen gegooid.
Ik heb al een tijdje stress gehad en niet zo netjes gegeten als ik normaal doe geef ik eerlijk toe.
Maar toen zei iemand tegen me heb je geen galpijn?
Ik dacht dat je dan altijd over de grond lag te creperen eerlijk gezegd. Ik heb wel galstenen is ooit gezien op een echo , maar dat schijnen heel veel mensen te hebben.
Hoe voelt galpijn?
Het is echt een hele lange poos weggeweest maar sinds vorige week voel ik weer pijn in mijn rechter bovenbuik.
Nu is het toen op darmproblemen gegooid.
Ik heb al een tijdje stress gehad en niet zo netjes gegeten als ik normaal doe geef ik eerlijk toe.
Maar toen zei iemand tegen me heb je geen galpijn?
Ik dacht dat je dan altijd over de grond lag te creperen eerlijk gezegd. Ik heb wel galstenen is ooit gezien op een echo , maar dat schijnen heel veel mensen te hebben.
Hoe voelt galpijn?
zondag 13 oktober 2013 om 12:56
Bij mij voelt het tevoren aan als een zeurend gevoel in mijn rechterbovenbuik, beetje als een vervelende blauwe plek. Dan ineens doet het enorm zeer met felle steken. Je krijgt de neiging te bewegen maar ik heb ontdekt dat wanneer ik juist heel erg stil zit dat het dan beter gaat. Maar doe mij maar een bevalling... Liever dat dan die koliekpijnen. Voelt alsof je doormidden gescheurd wordt. De dagen na de aanval voelt het alsof het een gescheurde spier is.
Als ik het voel aankomen dan laat ik vetter eten achterwege.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 13 oktober 2013 om 13:02
quote:Sabeltandcavia schreef op 12 oktober 2013 @ 08:47:
Alsof iemand heel hard in je ingewanden knijpt en weer loslaat. Het komt in aanvallen. Als je een aanval hebt kun je niet stilzitten maar moet je bewegen. En je bent misselijk.Ja, dit had ik ook. Echt een heel naar gevoel, 3 jaar geleden kreeg ik er last van en toen is de galblaas ook verwijderd.
Alsof iemand heel hard in je ingewanden knijpt en weer loslaat. Het komt in aanvallen. Als je een aanval hebt kun je niet stilzitten maar moet je bewegen. En je bent misselijk.Ja, dit had ik ook. Echt een heel naar gevoel, 3 jaar geleden kreeg ik er last van en toen is de galblaas ook verwijderd.

zondag 13 oktober 2013 om 13:02
quote:Sabeltandcavia schreef op 12 oktober 2013 @ 08:47:
Alsof iemand heel hard in je ingewanden knijpt en weer loslaat. Het komt in aanvallen. Als je een aanval hebt kun je niet stilzitten maar moet je bewegen. En je bent misselijk.Man hier kon niks meer, niet zitten, staan of lopen alleen maar liggen in de foetus houding. Galblaas is er onlangs ook uitgehaald, sindsdien voelt hij zich een stuk beter.
Alsof iemand heel hard in je ingewanden knijpt en weer loslaat. Het komt in aanvallen. Als je een aanval hebt kun je niet stilzitten maar moet je bewegen. En je bent misselijk.Man hier kon niks meer, niet zitten, staan of lopen alleen maar liggen in de foetus houding. Galblaas is er onlangs ook uitgehaald, sindsdien voelt hij zich een stuk beter.
zondag 13 oktober 2013 om 13:03
quote:suzyqfive schreef op 13 oktober 2013 @ 12:56:
Bij mij voelt het tevoren aan als een zeurend gevoel in mijn rechterbovenbuik, beetje als een vervelende blauwe plek. Dan ineens doet het enorm zeer met felle steken. Je krijgt de neiging te bewegen maar ik heb ontdekt dat wanneer ik juist heel erg stil zit dat het dan beter gaat. Maar doe mij maar een bevalling... Liever dat dan die koliekpijnen. Voelt alsof je doormidden gescheurd wordt. De dagen na de aanval voelt het alsof het een gescheurde spier is.
Ja, ik hoor ook dat het blijkbaar pijnlijker is dan bevallen. Dat zou ik nog niet weten, haha.
Ik ging meestal op mijn zij liggen in de foetushouding bij een aanval, en dan bewust uitademen. Ik heb er ook een keer een op de fiets gehad, verschrikkelijk. Ik hing bijna in de wielen.
Ja, ik hoor ook dat het blijkbaar pijnlijker is dan bevallen. Dat zou ik nog niet weten, haha.
Ik ging meestal op mijn zij liggen in de foetushouding bij een aanval, en dan bewust uitademen. Ik heb er ook een keer een op de fiets gehad, verschrikkelijk. Ik hing bijna in de wielen.
maandag 14 oktober 2013 om 19:35

maandag 14 oktober 2013 om 19:41
quote:shoplustige78 schreef op 14 oktober 2013 @ 19:35:
Maar dan nog al zijn het galstenen dan halen ze nog niet zo snel je galblaas eruit zei hij....zucht...even afwachten dus.Wat een onzin! Als je klachten hebt wel volgens mij. Ik heb 3 aanvallen gehad en die waren niet te missen. Ik kon alleen maar in elkaar kruipen op de grond en heen en weer wiegen. De dagen erna was ik doodziek. De internist waar ik kwam die twijfelde niet, hij vroeg wanneer ik kon komen voor de operatie.
Maar dan nog al zijn het galstenen dan halen ze nog niet zo snel je galblaas eruit zei hij....zucht...even afwachten dus.Wat een onzin! Als je klachten hebt wel volgens mij. Ik heb 3 aanvallen gehad en die waren niet te missen. Ik kon alleen maar in elkaar kruipen op de grond en heen en weer wiegen. De dagen erna was ik doodziek. De internist waar ik kwam die twijfelde niet, hij vroeg wanneer ik kon komen voor de operatie.
maandag 14 oktober 2013 om 19:45
TO heeft niet echt galsteenkolieken, als ik het begrijp. Dan is het toch geen 'onzin' dat haar galblaas er niet direct uitgehaald wordt? Dat ding heeft een belangrijke functie, misschien kan ze de chronische/af-en-toe pijn goed onder controle houden met pijnstillers o.i.d., en kan ze daarmee haar galblaas behouden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 14 oktober 2013 om 19:59
Ik kan helaas zeggen dat ik een expert ben.
Mijn galblaas is verwijderd en heb nu nog regelmatig stenen in de galwegen.
Het gekke is dat de pijn elke keer anders is.
De ene keer zeurt het, de andere keer zijn het echt kolieken en zelfs ook een keer dat ik echt alleen steken in mijn maag had. Alle keren ben ik wel opgenomen in het ziekenhuis en zijn de stenen er via een ERCP uitgehaald.
Mijn galblaas is verwijderd en heb nu nog regelmatig stenen in de galwegen.
Het gekke is dat de pijn elke keer anders is.
De ene keer zeurt het, de andere keer zijn het echt kolieken en zelfs ook een keer dat ik echt alleen steken in mijn maag had. Alle keren ben ik wel opgenomen in het ziekenhuis en zijn de stenen er via een ERCP uitgehaald.
maandag 14 oktober 2013 om 20:24
Er wordt hier hier en daar positief gesproken over de zg. lever- en galzuivering van Andreas Moritz.
Dit is een medisch gezien onzinnige therapie, kwakzalverij dus.
Zie meer info in linkje
http://site.kloptdatwel.n ... ver-en-galblaaszuivering/
Dit is een medisch gezien onzinnige therapie, kwakzalverij dus.
Zie meer info in linkje
http://site.kloptdatwel.n ... ver-en-galblaaszuivering/
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
maandag 21 oktober 2013 om 20:20
Vandaag een echo gehad en er was 1 galsteen te zien. Maar 3 jaar geleden is die ook gezien en nooit last van gehad. Nu is de vraag of de pijn daarvandaan komt of niet.
De huisarts moet verder gaan kijken hoe of wat....Nog een beetje vaag dus.
Ik had natuurlijk moeten vragen of het steentje vastzat of de galblaas ontstoken was. Dat laatste zal wel niet.
De radioloog vroeg wel of het na vet eten erger werd de pijn , maar dat is niet het geval.
Stress zou het ook nog kunnen zijn.
Vergruizen ze die steentjes nog tegenwoordig? Iemand daarmee bekend?
De huisarts moet verder gaan kijken hoe of wat....Nog een beetje vaag dus.
Ik had natuurlijk moeten vragen of het steentje vastzat of de galblaas ontstoken was. Dat laatste zal wel niet.
De radioloog vroeg wel of het na vet eten erger werd de pijn , maar dat is niet het geval.
Stress zou het ook nog kunnen zijn.
Vergruizen ze die steentjes nog tegenwoordig? Iemand daarmee bekend?
dinsdag 22 oktober 2013 om 08:31
Vroeger werden galstenen vergruisd las ik gisteren later , maar tegenwoordig nauwelijks meer , omdat dat gevaarlijk kan zijn.
De huisarts belt me vandaag terug met hoe of wat. Ik hoop op een beslissing want nu al 3 weken non stop zeurende buikpijn , daar raak ik echt een beetje klaar mee zo onderhand.
De huisarts belt me vandaag terug met hoe of wat. Ik hoop op een beslissing want nu al 3 weken non stop zeurende buikpijn , daar raak ik echt een beetje klaar mee zo onderhand.
dinsdag 22 oktober 2013 om 20:13
Ik moet me volgende week melden bij een chirurg. Dikke kans dat ik geopereerd ga worden.
Er zit en galsteen van 2 cm doorsnee dat schijnt nogal groot te zijn.
Ondertussen blijf ik zeurende pijn houden en ik word er een beetje gallisch van na 3 weken. Maar goed zal weinig aan te doen zijn....
Iemand nog tips?
Er zit en galsteen van 2 cm doorsnee dat schijnt nogal groot te zijn.
Ondertussen blijf ik zeurende pijn houden en ik word er een beetje gallisch van na 3 weken. Maar goed zal weinig aan te doen zijn....
Iemand nog tips?
zondag 27 oktober 2013 om 18:03
Inmiddels gister met spoed geopereerd en ik ben heel blij dat dat gedaan is . Ik voel me nu nog wel zeer vervelend maar van die nare gal ben ik af.
De chirurg die het eerst niet nodig vond om me te opereren kwam me vanmorgen toch vertellen dat hij het gat nog wat groter had moeten maken om de galsteen eruit te kunnen halen.
Nu dus weer herstellen !
De chirurg die het eerst niet nodig vond om me te opereren kwam me vanmorgen toch vertellen dat hij het gat nog wat groter had moeten maken om de galsteen eruit te kunnen halen.
Nu dus weer herstellen !