Gezondheid alle pijlers

Galstenen en diclofenac zetpillen

10-04-2013 17:31 12 berichten
Ik heb behoorlijk last van galstenen. Al 2 keer op de huisartsenpost geweest 's nachts omdat de Diclofenac pillen niet werkte. Nu heb ik die 100 mg zetpillen meegekregen, en aangezien ik nu (al)weer een aanval voel opkomen heb ik die ingebracht. Maar ik voel zo de neiging om te poepen... en het is me niet helemaal duidelijk hoe lang ik het nu moet ophouden. Iemand die dit weet?

Kan pas volgende week terecht voor een consult bij de chirurg, terwijl 25 maart op de echo is bevestigd dat het galstenen zijn en dan verwijdering gewenst is. Van mij mag dat ding er z.s.m uit.
Alle reacties Link kopieren
Hou het maar ongeveer een uurtje op. Dan kan het smelten en opgenomen worden.
Een uurtje?

Een minuut of 5 hoor!
En misschien morgen je zorgverzekering bellen of ze voor je kunnen bemiddelen? Misschien een ziekenhuis waar je eerder terecht kan?!
Het is 15 minuten gelukt om hem in te houden, nu hopen dat hij gaat werken....
Indiana, ja daar ben ik de afgelopen dagen mee bezig geweest. Het beste wat ze konden regelen was een consult binnen een week, en dan binnen 2 weken geopereerd. Maar ja, ik ben nu volgende week ook aan de beurt bij mijn eigen ziekenhuis.

Dus dat heeft weinig zin. Heb zelfs ziekenhuizen in Belgie gebeld.

Heb ook nog een kliniek in Duitsland gezien, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor op de een of andere manier.

En bij de rest van de ziekenhuizen is de wachttijd gemiddeld 6 weken!!

Ik wil echt zo graag geholpen worden ;(
Maar ben je volgende week aan de beurt of word je dan enkel op de polikliniek gezien...? En eenig idee hoe lang de wachtlijst voor OK daar dan nog is?

Lastig hoor! Hoop voor je dat je snel verlost bent!
Alleen een consult en afspraak met anesthesist. En dan binnen 2 weken geholpen zei de assistente van de poli. Ik vermoed dat de chirurg bepaalt hoe snel het moet?

Het is echt vreselijk, ik hoop dat mijn diclo gaat werken, en anders maar weer een injectie halen op de hap.
Ik begrijp dat je nu regelmatig/vaak een galkoliek hebt? Toen ze bij mij continu werden, ben ik drie maal daags diclo 100 gaan gebruiken, om zo een spiegel op te bouwen.

Zo hield ik het uit tot de operatie.

Overigens heb ik toen ook de HAP gevraagd hoelang ik die zetpillen binnen moest zien te houden, hun antwoord was 20-25 minuten.

Sterkte, galkolieken zijn érg pijnlijk!
Suikervrij. Inmiddels ben ik ruim 4 weken geleden geopereerd. Kon ook (al) na ongeveer 2 - 3 weken worden geopereerd en dat is al best snel. Helaas moet je die tijd door zien te komen. Die Diclofenac 100 mg hielpen bij mij erg goed. Meteen inbrengen als je maar iets voelt aankomen en de komende tijd vooral op je eten letten en veel water drinken. Evt. paracetamol erbij? Ze zouden binnen 5 minuten al moeten werken. Jouw klachten na inbrengen herken ik niet. Sterkte ermee!!
Pluk de dag!
Breng je hem wel diep genoeg in, beetje doorduwen net als met een tampon....als die niet diep genoeg zit werkt ie zich ook er weer uit.
Ik heb hem helemaal volgens aanwijzing ingebracht, 2 à 3 cm en daarna met samengeknepen billetjes een kwartiertje liggen. Mocht niet baten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven