Gezondheid alle pijlers

galstenen

29-07-2009 10:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vannacht werd ik wakker met een helse buikpijn die alleen maar erger werd. Ook mijn rug en schouders deden heel erg pijn. Overdag had ik een beetje last van kortademigheid en af en toe een steek in mijn rechter schouderblad. Ik hield het echt niet meer uit en heb de huisartsenpost gebeld en ik moest langskomen. Blijken het dus galstenen te zijn...en werd na een injectie diclofenac weer naar huis gestuurd. Heerlijk want de pijn zakte snel af, alleen werd ik een beetje misselijk, maar niet erg.

Mijn vraag, blijft die steen dan wel vastzitten na zo'n injectie (kan me zo voorstellen dat zo'n shot alleen pijn bestrijd, niet het euvel oplost) of hoe werkt dat? Was aardig van de wereld dus heb niet zoveel meegekregen van wat die arts zei.

En is het mogelijk dat je die koliekpijn maar eenmalig kan hebben of is het vrijwel zeker dat ik hier vaker last van ga krijgen?

De combinatie met de kortademigheid vond die arts wel vreemd, maar ze had de chirurg gebeld en die zei dat het weleens voorkomt, omdat je galblaas loopt te klooien of zo...

Wel erg vervelend zeg!
Galstenen zijn verschrikkelijk.....

Je moet het wel goed in de gaten houden hoor want die steentjes moeten door je lever heen en dat mag niet te lang duren.

Ik had galstenen toen ik zwanger was en ik werd zo geel als een citroen. Na zes dagen koliek (en dyclofenac mag dan niet) moest ik d.m.v. een slang, die via de slokdarm wordt ingebracht, bevrijd worden van die stenen.

Dus als je aanvallen blijft houden, huppekee, naar de dokter. Als je geel wordt ook en als het te lang duurt al helemaal want je alvleesklier kan gaan klieren en dan ben je verder van huis.

Allemaal doomscenario's natuurlijk, dat weet ik maar bij mij ging het zo, dus het is wel degelijk mogelijk.

Hoop dat het voor jou bij een eenmalige aanval blijft.

Sterkte!
Hoi,

Wat vervelend voor je! Pijnlijke geschiedenis hoor.

Ik zou me als ik jou was even bij de eigen huisarts melden vandaag zodat je wat meer uitleg kan krijgen en een vervolg kan bespreken. Misschien kan er even een echo worden gemaakt om te zien waar die plaaggeesten precies zitten, dan kan daar het beleid op worden afgestemd.

En je zou diclofenac zetpillen kunnen vragen die je kan gebruiken als je een aanval voelt opkomen. Dan heb je in ieder geval iets in huis.

Veel sterkte!

Groetjes,

NannieB
Galstenen zijn verschrikkelijk!

Ik heb er een jaar lang mee rond gelopen De huisarts stuurde me telkens naar huis met een andere diagnose. Ik had soms een koliekaanval en dat werd steeds vaker tot dat ik er op stond dat er een echo gemaakt werd en toen bleek ik galstenen te hebben en moest mijn galblaas eruit gehaald worden.

Ik had wel pijnstilling voor de koliekpijnen. Dus sorry hier ook geen positief verhaal.

Ik zou het wel na laten kijken voor de zekerheid, want geloof me hier wil je geen jaar mee rond lopen!
Had niet gezien dat Eleonora ook was begonnen met "galstenen zijn verschrikkelijk"

Kan je nagaan hoe verschrikkelijk ze zijn
haha, ja tell me about it, ik dacht gister echt dat ik minstens een hartinfarct had of zo...wow wat voel je je ellendig! Wilde ook constant mn benen bewegen dus in dat ziekenhuis in de wachtruimte stond ik opgevouwen rondjes te lopen...

Heb de huisarts inderdaad al gebeld, alleen uiteraard weer vervanger en tot op heden heeft ie me niet teruggebeld (what else is new).

Is het normaal dat ik nu nog steeds last van mn schouders heb? Ik heb geen idee of je naweeen oid hebt van zo'n aanval?

Mn arm is wel pijnlijk van die spuit, had ook een hele bult op mn arm van de hoeveelheid troep die ze erin spoot :-)
wel lekkere troep btw...en heb idd ook die zetpillen gekregen.
De pijn die je kan hebben van galstenen (of een ontsteking vn je galblaas) kan op allerlei manieren uitstralen. Ook naar je schouders. De symptomen zijn bestreden door de pijnstiller die je hebt gekregen, maar daarmee is de kwaal niet verholpen.

Zodra je denkt dat de pijn toeneemt direct weer aan de bel trekken hoor, en niet wachten tot je weer zo'n koliek krijgt!! Ik werk op een HAP en dit soort klachten krijgen voorrang, dat is echt SPOED.

Groetjes,

NannieB.
de pijn kan heel goed eenmalig zijn. De pijn ontstaat omdat er een steentje vastzit in je galgangen, er door de spasmes krijg je pijn. Als zo'n steentje losschiet, is de pijn weg. Over het algemeen blijven ze niet zitten en dus gaan kolieken weer over. Wel kunnen door steentjes je galblaas kan ontsteken of je alvleesklier zelfs, dan wordt je heel ziek en moet je naar het ziekenhuis
Nou galstenen spoed? Ik dacht het niet hoor, wachtlijsten voor een operatie zijn ellenlang, soms moeten mensen maandenwachten op een operatie ook al hebben ze om de dag een aanval.

Wel spoed als je koorts hebt, of donkerbruine urine en witte stopverfachtige ontlasting.

Een HAP arts zal je alleen maar pijnstilling toedienen, en dat kan je eigenlijk ook zelf, vraag om diclofenac in zetpil vorm bijv.
Ik heb door gruis vanuit mijn galblaas (waarschijnlijk) 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een ontstoken alvleesklier....gelukkig knapte ik snel weer op, maar dat had ook heel anders kunnen zijn.

Laat je bloed op ontstekingswaardes controleren. Met name je alvleesklier en je lever. Ik had geen helse pijn, maar wel een continue pijn in bovenbuik en rug. En daarbij was ik lichtelijk misselijk.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Nou, heb de huisarts gesproken en die wil dat er een echo gemaakt wordt. Heb inmiddels weinig last meer behalve dat ik vanochtend even kotsmisselijk was.

Dus heb afspraak gemaakt, zegt die dame: nou vreemd hoor je bent er wel heel vroeg bij (ik ben 28). Enige wat ik terug kon zeggen was tja mevrouw ik kan het ook niet helpen...haha.

Ben benieuwd...
Hallo,

nog even een vraagje.

Zoals gezegd heb ik gisteren de huisarts gesproken en die vroeg idd ook naar de ontlasting en plas. Plas was wel wat donkerder maar in de loop van de dag was de kleur normaal (de kleur die het heeft als je niet heel veel gedronken hebt). Gisteren geen ontlasting gehad dus dat kon ik niet zeggen.

Vandaag echter wel, en is het nou zo dat het echt wit is?

Het is namelijk wel een heel stuk lichter dan normaal, maar niet wit. Zit ik mezelf nou op te naaien?!

Ik heb nog vage last van de buik, maar niet heel hinderlijk.

Alvast dank weer!
wat betreft die leeftijd; ik ben 23 en had een galblaas vol galstenen en bij mijn zus hebben ze op 12-jarige leeftijd de galblaas verwijderd.

Ben opgenomen met een acute galblaasontsteking, die de artsen hebben ontdekt toen ik binnen kwam met verdenking van blindedarmontsteking. Achteraf was de galblaas niet ontstoken en komen mijn klachten toch ergens anders vandaan, maar ben blij dat ik niet de aanvallen hoef mee te maken en steeds van dokter naar dokter moet. Sterkte!
quote:meds schreef op 30 juli 2009 @ 01:06:

Nou galstenen spoed? Ik dacht het niet hoor, wachtlijsten voor een operatie zijn ellenlang, soms moeten mensen maandenwachten op een operatie ook al hebben ze om de dag een aanval.

Wel spoed als je koorts hebt, of donkerbruine urine en witte stopverfachtige ontlasting.

Een HAP arts zal je alleen maar pijnstilling toedienen, en dat kan je eigenlijk ook zelf, vraag om diclofenac in zetpil vorm bijv.Hmmmm.......dat viel bij mij alleszins mee Meds. Ik ben in 2002 geopereerd en ik heb geloof ik maar drie weken hoeven wachten voordat ik geopereerd werd. Bij mij waren ze sowieso wel aardig voortvarend. Voordat ik het wist zat ik bij de chirurg die me vertelde dat mijn galblaas eruit moest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven