Gezondheid alle pijlers

Gastric bypass & sleeve

18-10-2019 00:15 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Onlangs heb ik Az-sint jan ziekenhuis in Belgie gebeld over dat ik een maagoperatie wil ondergaan, maar niet voldoe aan de voorwaarden. Ik heb namelijk een bmi van 30. Zij gaven in de mail aan dat ik geopereerd kan worden mits ik zelf de operatie betaal en kan bellen naar een nummer om een afspraak te maken. Op de website staan er geen prijzen. Ik wil morgen bellen, maar ik ben heel benieuwd wat de prijzen zijn. Zodat ik alvast kan nadenken. Wie weet toevallig wat de prijzen van dr. Dillemans in Brugge zijn? Zijn er mensen die met een lager MBI een operatie zijn ondergaan? ik ben 80 kilo en 165 en gek genoeg een taille-omvang van 115 en probeer al 9 jaar te af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik las inderdaad dat het ghrelineniveau niet bij iedereen met een GBP evenveel daalt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
20-10-2019 10:05
Niet bewust, bedoel ik. Want je neiging tot overeten is door zo'n operatie vanzelf verdwenen.

Maar wel super dat het bij jou zo'n blijvend succes is! Van 40 naar 21/23, dat is een compleet ander leven!
Het was de beste beslissing ooit :D
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
TO, mocht je hier nog terugkomen, ik heb je trouwens even geloept. Ik zou echt niet op eigen houtje naar een Belgisch ziekenhuis stappen en je dan zonder voortraject of begeleiding laten opereren. Begin gewoon eens bij je huisarts.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
20-10-2019 15:31
TO, mocht je hier nog terugkomen, ik heb je trouwens even geloept. Ik zou echt niet op eigen houtje naar een Belgisch ziekenhuis stappen en je dan zonder voortraject of begeleiding laten opereren. Begin gewoon eens bij je huisarts.
Waarom niet?
Jij baseert je kennis op wat je leest op internet?
Ik heb nog steeds de indruk dat jij niet goed weet wat een GBP inhoudt, behalve theoretisch dan.

Edit: ook even geloept en nu snap ik je reactie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-10-2019 15:46
Edit: ook even geloept en nu snap ik je reactie.
Ja, dat bedoel ik dus...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
20-10-2019 15:31
TO, mocht je hier nog terugkomen, ik heb je trouwens even geloept. Ik zou echt niet op eigen houtje naar een Belgisch ziekenhuis stappen en je dan zonder voortraject of begeleiding laten opereren. Begin gewoon eens bij je huisarts.
Ik kom hier zeker nog terug, ik zou vrijdag bellen maar had het te druk op werk. Maandag probeer ik het weer en vandaag stuur ik een mailtje terug mocht ik maandag niet kunnen bellen. Naar mijn huisarts gaan heeft weinig zin, omdat ik het toch uit mijn eigen zak moet betalen.

Ik wil het volgens mij echt laten doen, ik weet dat het geen makkelijke keuze is. Ik word al lang niet meer gelukkig wakker hierom. Ik wil me gewoon 'dik melden' op werk omdat ik in de stress schiet over wat ik moet aan doen. Ik heb trouwens ook heel weinig kleding omdat niets 'normaal valt' door mijn lichaam dat niet in verhouding was. Zou best een foto willen delen van mijn lichaam, maar dan probeer ik andere alleen te overtuigen dat ik geopereerd moet worden.
hauhauhau wijzigde dit bericht op 20-10-2019 17:40
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
20-10-2019 16:13
Ja, dat bedoel ik dus...
Ik snap het niet, wat ik loepen?
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-10-2019 17:38
Ik kom hier zeker nog terug, ik zou vrijdag bellen maar had het te druk op werk. Maandag probeer ik het weer en vandaag stuur ik een mailtje terug mocht ik maandag niet kunnen bellen. Naar mijn huisarts gaan heeft weinig zin, omdat ik het toch uit mijn eigen zak moet betalen.

Ik wil het volgens mij echt laten doen, ik weet dat het geen makkelijke keuze is. Ik word al lang niet meer gelukkig wakker hierom. Ik wil me gewoon 'dik melden' op werk omdat ik in de stress schiet over wat ik moet aan doen. Ik heb trouwens ook heel weinig kleding omdat niets 'normaal valt' door mijn lichaam dat niet in verhouding is. Zou best een foto willen delen van mijn lichaam, maar dan probeer ik andere alleen te overtuigen dat ik geopereerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-10-2019 17:38
Ik kom hier zeker nog terug, ik zou vrijdag bellen maar had het te druk op werk. Maandag probeer ik het weer en vandaag stuur ik een mailtje terug mocht ik maandag niet kunnen bellen. Naar mijn huisarts gaan heeft weinig zin, omdat ik het toch uit mijn eigen zak moet betalen.

Ik wil het volgens mij echt laten doen, ik weet dat het geen makkelijke keuze is. Ik word al lang niet meer gelukkig wakker hierom. Ik wil me gewoon 'dik melden' op werk omdat ik in de stress schiet over wat ik moet aan doen. Ik heb trouwens ook heel weinig kleding omdat niets 'normaal valt' door mijn lichaam dat niet in verhouding was. Zou best een foto willen delen van mijn lichaam, maar dan probeer ik andere alleen te overtuigen dat ik geopereerd moet worden.
Nou heb ik dus ook geloept.
In augustus schrijf je dat je in een paar maanden tijd 10 kilo bent aangekomen.
Dan heb je (naar mijn mening) dus niet alles er aan gedaan om af te vallen.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen schreef:
20-10-2019 18:52
Nou heb ik dus ook geloept.
In augustus schrijf je dat je in een paar maanden tijd 10 kilo bent aangekomen.
Dan heb je (naar mijn mening) dus niet alles er aan gedaan om af te vallen.
was niet in augustus maar in juni weet trouwens niet waar je dat gelezen heb. (daarvan ben ik 6 kg afgevallen). Ik kom niet onder de 80 meer
Alle reacties Link kopieren
@hauhauhau, loepen is klikken op het loepje rechts boven bij je reacties. Zo kun je eerdere posts van iemand zien. Ik zag dus ook dat je schrijft dat je in hele korte tijd 10 kilo bent aangekomen, dat je een neuscorrectie wilde en dat je blijkbaar geen fijne thuissituatie hebt. Het klinkt allemaal niet zo stabiel, eerlijk gezegd.

Ik bedoel niet dat je naar de huisarts moet gaan om om een gastric bypass te vragen. Maar om te vertellen waar je allemaal tegenaan loopt in je leven. En dan zou het best eens kunnen dat hij of zij je eerst eens doorverwijst naar een psycholoog.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-10-2019 17:38
Ik wil me gewoon 'dik melden' op werk omdat ik in de stress schiet over wat ik moet aan doen. Ik heb trouwens ook heel weinig kleding omdat niets 'normaal valt' door mijn lichaam dat niet in verhouding was.

Dan kun je beter investeren in goed passende kleding, in plaats van in een veel te zware medische ingreep.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
20-10-2019 20:14
@hauhauhau, loepen is klikken op het loepje rechts boven bij je reacties. Zo kun je eerdere posts van iemand zien. Ik zag dus ook dat je schrijft dat je in hele korte tijd 10 kilo bent aangekomen, dat je een neuscorrectie wilde en dat je blijkbaar geen fijne thuissituatie hebt. Het klinkt allemaal niet zo stabiel, eerlijk gezegd.

Ik bedoel niet dat je naar de huisarts moet gaan om om een gastric bypass te vragen. Maar om te vertellen waar je allemaal tegenaan loopt in je leven. En dan zou het best eens kunnen dat hij of zij je eerst eens doorverwijst naar een psycholoog.
Van al mijn topics een verhaal maken slaat nergens op. Ik woon niet meer thuis (was vgm ook een topic van paar jaar geleden), neuscorrectie wacht ik nog even (heeft overigens niets met stabiliteit te maken). Ja, 10 kg waarvan ik 6/7 weer afgevallen ben, maar dat maakt me niet slank en het probleem niet minder erg.

Dus omdat ik een neuscorrectie wil doen en geen fijne thuissituatie moet ik naar de HA? Daag.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
20-10-2019 20:17
Dan kun je beter investeren in goed passende kleding, in plaats van in een veel te zware medische ingreep.
Wattan als ik goed passende kleding draag? word ik dan slank, nee.
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je niet bereid bent eens grondig naar je eigen eetpatroon en levensstijl te kijken en dat te willen aanpassen. Dat zul je voor een dergelijke operatie immers ook moeten.

Je hebt wel wat diëten geprobeerd, maar nooit volgehouden. En je hebt nooit getracht om structureel af te vallen. Waarom zoek je het niet in die hoek? Je bent nog hartstikke jong.

Ik ben zelf 16 kilo afgevallen door mijn eetpatroon blijvend aan te passen. Daardoor blijf ik ook op gewicht en kom ik niet aan.
80 kilo bij een lengte van 1m65 is niet zo schokkend en daar kun je dus echt zelf wat aan doen. Ik spreek uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-10-2019 01:48
Van al mijn topics een verhaal maken slaat nergens op. Ik woon niet meer thuis (was vgm ook een topic van paar jaar geleden), neuscorrectie wacht ik nog even (heeft overigens niets met stabiliteit te maken). Ja, 10 kg waarvan ik 6/7 weer afgevallen ben, maar dat maakt me niet slank en het probleem niet minder erg.

Dus omdat ik een neuscorrectie wil doen en geen fijne thuissituatie moet ik naar de HA? Daag.
Nou goed, dan moet je het zelf maar weten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-10-2019 01:49
Wattan als ik goed passende kleding draag? word ik dan slank, nee.

Wattan? 'Tan' voel je je lekkerder en zelfverzekerer in je kleding en heb je misschien niet meer de neiging om je 'dik te melden'. Het zit allemaal tussen je oren. Je hebt niet zo'n schrikbarend hoge bmi dat je daar nooit meer op eigen kracht vanaf kunt komen, maar je wilt er blijkbaar niets voor doen of laten.
De richtlijnen in Nederlandse ziekenhuizen zijn er niet voor niets. Zo'n operatie is risicovol. Héél risicovol. Met een bmi van nog geen 30 ben je gewoon echt gek als je die risico's ondergaat zonder eerst alle andere opties te hebben geprobeerd.
Net als Lise1985 vraag ik me dus af waarom je niet eerst alle opties probeert, waarom je je zo verzet tegen een half jaar naar een diëtist.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-10-2019 20:00
was niet in augustus maar in juni weet trouwens niet waar je dat gelezen heb. (daarvan ben ik 6 kg afgevallen). Ik kom niet onder de 80 meer
Klopt, was 20-06-2019 in een BH Topic, dacht dat er 20-08 stond.

Maar dan woog je dus begin dit jaar 76 kg.
Dat is toch niet zo heel dramatisch ???
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nagevraagd. Een gastric sleeve is 6000 euro, bypass 7000 euro. Inclusief 2 dagen overnachting, controles etc. Een maagband word zelden gedaan, de prijs is 4.800.

Theoretisch gezien word ik met een bmi van 30 geaccepteerd, maar ik moet natuurlijk met de arts besproken worden. Gek genoeg, val ik ondertussen af. Ik denk dat het door de stress komt omdat ik een keuze moet maken of ik deze operatie wel wil ondergaan. Ik heb geen vervolgafspraak gemaakt omdat ik erover wil nadenken. Een maagballon schijnt ook weinig effect te hebben (dit doen ze overigens niet). Dus ik overweeg om het weer zelf te proberen, maar ben bang dat ik weer niet lager kom dan 72 kg en dat weer het zelfde verhaaltje afspeelt.
Wat is er in hemelsnaam mis met 72 kilo?
hauhauhau schreef:
22-10-2019 20:58
Ik heb het nagevraagd. Een gastric sleeve is 6000 euro, bypass 7000 euro. Inclusief 2 dagen overnachting, controles etc. Een maagband word zelden gedaan, de prijs is 4.800.

Theoretisch gezien word ik met een bmi van 30 geaccepteerd, maar ik moet natuurlijk met de arts besproken worden. Gek genoeg, val ik ondertussen af. Ik denk dat het door de stress komt omdat ik een keuze moet maken of ik deze operatie wel wil ondergaan. Ik heb geen vervolgafspraak gemaakt omdat ik erover wil nadenken. Een maagballon schijnt ook weinig effect te hebben (dit doen ze overigens niet). Dus ik overweeg om het weer zelf te proberen, maar ben bang dat ik weer niet lager kom dan 72 kg en dat weer het zelfde verhaaltje afspeelt.
Bezoek jij ook een psycholoog? Volgens mij zit het probleem tussen je oren en niet in je kilo’s. Het leest meer als een psychische stoornis dan een lichamelijk probleem. Hopelijk heb je mensen in je omgeving die wel hun verstand gebruiken en jou kunnen begeleiden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-10-2019 21:21
Wat is er in hemelsnaam mis met 72 kilo?
Wat snap je niet? 72 kg is veel voor iemand die 1.65 is. Aangezien ik een buikomtrek van over de 100 heb is er wel wat mis.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
22-10-2019 21:32
Bezoek jij ook een psycholoog? Volgens mij zit het probleem tussen je oren en niet in je kilo’s. Het leest meer als een psychische stoornis dan een lichamelijk probleem. Hopelijk heb je mensen in je omgeving die wel hun verstand gebruiken en jou kunnen begeleiden.
Waarom denk je dat? Waarom zou het tussen me oren zitten, ik zie het duidelijk in de spiegel. Ik heb een mbi van bijna 30, dit is niet goed te praten.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
22-10-2019 22:05
Waarom denk je dat? Waarom zou het tussen me oren zitten, ik zie het duidelijk in de spiegel. Ik heb een mbi van bijna 30, dit is niet goed te praten.
Dat valt echt wel mee. Je valt dus nog in de categorie licht overgewicht. Ik zou met zo’n bmi (en mijn bmi is ongeveer hetzelfde) zo’n heftige operatie nog niet eens overwegen.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
22-10-2019 20:58
Dus ik overweeg om het weer zelf te proberen, maar ben bang dat ik weer niet lager kom dan 72 kg en dat weer het zelfde verhaaltje afspeelt.

Mensen met een maagverkleining verliezen gemiddeld 70 procent van hun overgewicht. De kans is dus groot dat je na zo'n maagverkleining ook niet lichter wordt dan 72 kilo. Dan ben je dus duizenden euro's armer, loop je kans op allerlei complicaties, en heb je hetzelfde effect als wanneer je zelf gezonder zou gaan eten.
Niet dat er iets mis is met 72 kilo bij jouw lengte hoor. Ja, het is iets boven een gezond bmi, maar echt niet schrikbarend hoog. Als je hiervoor een operatie zou willen ondergaan zie je de dingen toch echt niet helemaal in perspectief, en zou ik eerder een psych adviseren dan een bariatrisch traject.

Nogmaals: waarom wil je niet eerst alle opties proberen (zoals je eetpatroon blijvend veranderen onder begeleiding van een diëtist of Weight Watchers, gecombineerd met veel bewegen), voor je zo'n zwaar traject overweegt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven