Gezondheid alle pijlers

Gebroken teen

08-03-2009 13:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeel fijn... Ik heb mijn teen gebroken, middelste teen, gisteravond iets te hard kennis gemaakt met de tafelpoot

Het doet goed pijn zeg! Kan ook niet echt lekker lopen natuurlijk, dus morgen worden er even krukken gehaald zodat ik in ieder geval een beetje normaal naar de school van onze oudste kan lopen.

Heeft iemand enig idee hoe lang een gebroken teen pijn blijft doen? De timing is namelijk echt ronduit slecht... We zitten aan het einde van een mega-verbouwing in ons nieuwe huis, ik moet nog de laatste kozijnen schilderen (doe ik natuurlijk evengoed wel ) en we gaan over 2 weken over...
Een paar weken. Heb je loopgips?
Krijg je uberhaupt gips voor een middelteentje?
Helemaal geen gips zelfs! De arts zei dat ze de teen niet kunnen gipsen. Zit natuurlijk wel iets in, er zitten nog tenen naast Ze heeft wel de teen ernaast aan de gebroken teen getaped.
Geen ervaring met gebroken teen, alleen met gebroken middenvoetsbeentje. Met 3 periodes (gips, gipsvrij, opnieuw gips) ben ik ruim 4 maanden zoet geweest....

Heeft een arts geconstateerd dat het gebroken is of jijzelf? Geen idee of bij teen ook tapes of gips van toepassing is.

Sterkte ermee!

Ah, tape dus lees ik nu net....
thee wijzigde dit bericht op 08-03-2009 13:33
Reden: aanvulling ivm nieuw bericht TO
% gewijzigd
Krukken met een gebroken teen? Nog nooit eerder gehoord. Idd tenen aan elkaar vasttapen en n paar weken moeilijk lopen. Succes!
Probeer ook stevige schoenen te dragen, dat geeft vaak ook minder pijn.
Ik heb vorig jaar mijn kleine teen gebroken gehad en ik kan me herinneren dat ik na een week of 3 weer beter ging lopen. Ook eerst een tijdje krukken gehad, voor als ik wat verder moest lopen. In huis en op het werk strompelde ik zonder krukken rond. En verder inderdaad stevige schoenen dragen.

Ik vond het erg vervelend dat mijn teen in bed zo zeer deed; ik kon het dekbed er niet tegenaan verdragen. Ook kon ik niet met mijn teen op de matras liggen. Daarom een constructie gemaakt met een kussen waar mijn voet op steunde, zodat hij nergens tegenaan kwam.

En verder...rustig doen, af en toe een paracetamol en duimen dat het snel weer over is! Sterkte!
Stevige schoenen gaan ook zeker aan.

@Hanzie, krukken omdat ik veel moet lopen op een dag en het nu gewoon erg hectisch is. Ik ga die krukken natuurlijk niet de hele tijd gebruiken, ben niet gek

@Thee: de arts heeft dit gezegd. Nadat er vanmorgen geen verbetering was ben ik maar even naar de hsa-post gegaan. Het is dus gisteravond gebeurd.
Mijn vriend heeft een aantal jaar geleden zijn kleine teen gebroken nadat hij tegen de bank was gelopen. Duurde volgens mij een week of 3 en toen kon hij alweer heel behoorlijk lopen. Maar inderdaad, goed aan andere teen vasttapen, stevige schoen aan en de eerste week even met langere afstanden een kruk gebruiken. Meer kan je helaas niet doen aan een gebroken teen. Succes ermee!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
3 Weken heeft het bij mij geduurd.
Cum non tum age
Toen ik een paar jaar geleden mijn teen brak moest ik goede schoenen aan trekken. Het heeft bij mij tussen de 2 en 3 weken geduurd.
Week of drie dus ongeveer... Nou dan zijn we net verhuisd Haha! Ik vind het gewoonweg irritant, moet zoveel doen, zou vandaag schilderen, met onze meiden lekker weggaan, komt dit er weer tussendoor :s En er zijn er dus meer die voor de verre loopafstanden dus even krukken hebben gebruikt, ik dacht al dat ik een aansteller was

Nou ja... het is geen wereldramp, maar wel even irritant en komt zo slecht uit
Ik heb in november mn kleine teentje gebroken, maar kreeg geen gips of krukken oid.. Gewoon strak tapen en lopen met die handel

Heb een paar dagen echt heel moeilijk gelopen, maar na een kleien twee weken ging het eigenlijk wel goed! Teentje is nu nog wel erg gevoelig, heel lang staan met schoenen aan is nog geen feest. Ben benieuwd hoelang dát nog gaat duren..
Ja..... en nu heb ik mijn kleine teen gebroken, jeetje mina wat deed dat pijn zeg, ik heb echt als een klein kind zitten huilen...

Moet ook zeggen dat het er niet echt lekker uitzag, een open breuk dus ik hoefde mijnzelf niet twee keer te vragen of hij gebroken was (trouwens het ziekenhuis ook niet..) ben wel benieuwd wanneer ik weer een beetje uit de voeten kan, ik heb een kindje van 11 maanden dus ik moet wel lopen...
Een aantal jaren geleden heb ik ook mijn middelste teen gebroken (en hij was gedraaid en uit de kom). Deed behoorlijk zeer en in het ziekenhuis hebben ze bij mij ook die teen met tape aan de teen ernaast vastgeplakt. Ik heb toen wel met krukken gelopen de eerste week. Na een week of drie kon ik alles weer. Ik heb al een keer of 8 iets gebroken (ben een beetje een brokkenpiloot), maar van die teen had ik in het begin meer last dan van bijvoorbeeld mijn arm die ik brak.

Een grote teen wordt meestal wel in het gips gezet, een kleinere teen niet.

Ik hoop dat je teen gauw herstelt! Lastig voor je dat je nu met die verhuizing zit. Zoiets komt natuurlijk nooit gelegen, maar soms komt het wel heel slecht uit.

Succes
Heb ook mn teen naast mn kleine teen gebroken. Het gebeurde tijdens het zwemmen, hij stond helemaal scheef en moest eerst dus rechtgezet worden. Nu flink ingetapt maar lopen zit er echt NIET in... ga morgen naar het ziekenhuis en vragen of ik krukken mag. Iemand ervaring met gebroken (en scheve) teen. Hoe lang duurt het? Want over 2 weken ga ik dus ook op vakantie...
Gaat vanzelf over. Beetje rustig aan doen. Alleen bij de grote teen krijg je gips en krukken. Ik heb mijn 2e teen gebroken gehad. Een week pijn , daarna ging het wel. Heb een aantal weken rustig aan gedaan met kickboksen . Toen mijn teen eindelijk goed genezen was stootte ik m tegen een baksteen die in de weg lag.... Weer gebroken.. Hahaha
Gaat vanzelf over. Beetje rustig aan doen. Alleen bij de grote teen krijg je gips en krukken. Ik heb mijn 2e teen gebroken gehad. Een week pijn , daarna ging het wel. Heb een aantal weken rustig aan gedaan met kickboksen x-d . Toen mijn teen eindelijk goed genezen was stootte ik m tegen een baksteen die in de weg lag.... Weer gebroken.. Hahaha
quote:noa schreef op 08 maart 2009 @ 16:28:

3 Weken heeft het bij mij geduurd.Bij mij ook zoiets denk ik. Al meerdere malen tenen gebroken, ben niet zo handig
quote:Gravinnetje schreef op 08 maart 2009 @ 13:28:

Krijg je uberhaupt gips voor een middelteentje?Tenen worden nooit gegipst, alleen getaped. En heb ze op kleine teen na echt allemaal gebroken gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven