Gebroken vingers
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:08
Goedemiddag!
Onlangs heb ik bij een motorongeluk mijn pink en mijn ringvinger gebroken. Ik ben geopereerd. Er werden twee pennen in mijn hand geplaatst om de boel bijelkaar te houden. Vervolgens heb ik 3,5 week met een mitella gelopen.
Drie weken geleden zijn de pennen verwijderd. Sindsdien oefen ik veel, oa met een balletje in warm water. Over de kracht in mijn hand en de mate waarin ik mijn hand weer kan gebruiken ben ik zeker niet ontevreden. Maar de buigzaamheid van mijn vingers schiet niet echt op. Heeft iemand hier ervaringen mee? Na drie weken kan ik mijn vingers ongeveer 2 cm buigen. Is dit normaal en wat zou de gemiddelde revalidatietijd dan ongeveer zijn?
Alvast heel veel dank voor jullie reactie!
Onlangs heb ik bij een motorongeluk mijn pink en mijn ringvinger gebroken. Ik ben geopereerd. Er werden twee pennen in mijn hand geplaatst om de boel bijelkaar te houden. Vervolgens heb ik 3,5 week met een mitella gelopen.
Drie weken geleden zijn de pennen verwijderd. Sindsdien oefen ik veel, oa met een balletje in warm water. Over de kracht in mijn hand en de mate waarin ik mijn hand weer kan gebruiken ben ik zeker niet ontevreden. Maar de buigzaamheid van mijn vingers schiet niet echt op. Heeft iemand hier ervaringen mee? Na drie weken kan ik mijn vingers ongeveer 2 cm buigen. Is dit normaal en wat zou de gemiddelde revalidatietijd dan ongeveer zijn?
Alvast heel veel dank voor jullie reactie!
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:12
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:14
Tip, oefen in warm water. Zo ontspannen je spieren meer, waardoor je ze verder kan bewegen. Zelf mijn pols gebroken in september en ik heb nog steeds niet volledige beweging en kracht in die arm.. Het kan dus erg lang duren, sterkte!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:23
Wij kunnen niet vanaf hier zien hoelang en op wat voor manier jouw vingers kunnen herstellen.
Ik heb een verbrijzelde pink en is verkeerd in het gips gekomen dus destijds na het gips 9 maanden fysio gehad. Hij blijft een klein beetje scheef maar qua gebruiken denk ik dat ik weer bij 98 % zit. Ja is een gokje hoor de percentage. Bij mij zijn de verbrijzelde stukjes een klein klompje geworden volgens mij.
Ik zou naar je HA of het ziekenhuis gaan voor advies, of bij je fysio therapeut.
Ik heb een verbrijzelde pink en is verkeerd in het gips gekomen dus destijds na het gips 9 maanden fysio gehad. Hij blijft een klein beetje scheef maar qua gebruiken denk ik dat ik weer bij 98 % zit. Ja is een gokje hoor de percentage. Bij mij zijn de verbrijzelde stukjes een klein klompje geworden volgens mij.
Ik zou naar je HA of het ziekenhuis gaan voor advies, of bij je fysio therapeut.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:27
quote:04012016 schreef op 15 augustus 2015 @ 18:14:
Tip, oefen in warm water. Zo ontspannen je spieren meer, waardoor je ze verder kan bewegen. Zelf mijn pols gebroken in september en ik heb nog steeds niet volledige beweging en kracht in die arm.. Het kan dus erg lang duren, sterkte!ze schrijft toch dat ze in warm water oefent!
Tip, oefen in warm water. Zo ontspannen je spieren meer, waardoor je ze verder kan bewegen. Zelf mijn pols gebroken in september en ik heb nog steeds niet volledige beweging en kracht in die arm.. Het kan dus erg lang duren, sterkte!ze schrijft toch dat ze in warm water oefent!
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:42
zaterdag 15 augustus 2015 om 19:15
zaterdag 15 augustus 2015 om 19:19
Ik heb mijn ringvinger ooit gebroken gehad. Een week in het gips gezeten (hele arm in het gips, middelvinger, ringvinger en pink, en dan langs duim op tot halverwege m`n onderarm, vond ik toen ontzettend overdreven weet ik nog). Na die week nog 3 weken een spalkje gehad. Daarna mocht ik weer gaan bewegen. Inderdaad ook oefenen met een balletje in warm water. Het heeft heel lang geduurd, maar inmiddels kan ik weer alles met mijn vinger, kan hem helemaal weer buigen alleen niet helemaal strekken. Ook geen last meer van verder, geen fysiotherapie of wat dan ook nodig gehad. Gewoon stug door oefenen.
zondag 16 augustus 2015 om 03:32
ik heb ook nog mijn pink gebroken, en ik heb toen een paar weken een spalkje gehad. Ik weet dat ik me er toen ook zorgen over maakte of dit wel goed kwam, het heeft heel lang gezwollen gezeten, dan erna een soort bobbel erop, en dan heel lang helemaal niet, dan een beetje kunnen plooien....
Nu, na 14 maanden, staat hij zo goed als recht, geen zwelling, geen pijn meer, en ik kan hem voor 97 % plooien. Heb er eigenlijk helemaal totaal geen last meer van, volledig genezen en dat eigenlijk al ruim een half jaar...dus een beetje geduld hebben. Succes ermee!
Nu, na 14 maanden, staat hij zo goed als recht, geen zwelling, geen pijn meer, en ik kan hem voor 97 % plooien. Heb er eigenlijk helemaal totaal geen last meer van, volledig genezen en dat eigenlijk al ruim een half jaar...dus een beetje geduld hebben. Succes ermee!
zondag 16 augustus 2015 om 13:36
Oeps! Zo te lezen ben ik er voorlopig dus nog wel even zoet mee? Nou ja, ik blijf stug dooroefenen en geef de moed niet op! Super bedankt alvast voor alle reacties tot nu toe! Ik zal me erop instellen dat het nog meerdere maanden kan gaan duren? Zijn er ook ´ervaringsdeskundigen´ die nog weten na hoeveel tijd de zwelling ongeveer afnam? Misschien dat de buigzaamheid daarna snel kan toenemen?! Ben benieuwd naar alle jullie reacties want die geven veel steun, thanks!!
zondag 16 augustus 2015 om 15:39
quote:BriannaF schreef op 15 augustus 2015 @ 19:15:
Vreemd dat je geopereerd bent. ik had de pink en ringvinger gebroken en deze werd gewoon aan de vinger ernaast getaped. Daarna geen last meer van gehad, behalve dan dat mijn pink niet helemaal recht meer staat, maar dat zie je alleen als je het weet.Het ligt aan de fractuur en evt bijkomend letsel
Vreemd dat je geopereerd bent. ik had de pink en ringvinger gebroken en deze werd gewoon aan de vinger ernaast getaped. Daarna geen last meer van gehad, behalve dan dat mijn pink niet helemaal recht meer staat, maar dat zie je alleen als je het weet.Het ligt aan de fractuur en evt bijkomend letsel
Je bent zelf een theepot
maandag 17 augustus 2015 om 20:26
Het komt misschien ook omdat ik in Portugal woon. Misschien gaat het hier allemaal net even anders. Voordat ik geopereerd kon worden, heb ik drie dagen in het ziekenhuis gelegen! Over twee weken heb ik een afspraak met de dokter die mij ook geopereerd heeft. Ik ben erg benieuwd naar zijn mening!!! Thank you all!!