Gezondheid alle pijlers

Gecombineerde leefstijlinterventie (gli)

13-05-2024 12:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed ik kom net van de huisarts en dit kwam ter sprake .
Hoog cholesterol icm overgewicht en risico op hart-en vaatziekten .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik verwachten ?
Ik vraag expliciet geen medisch advies wil gewoon wat ervaringen horen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn bmi is te laag voor een gbp dus die optie valt weg ja kan hem zelf betalen maar toch overweeg ik het niet. Om meerdere redenen . Wil een andere manier proberen om van jarenlang gejojo af te komen . Maar betwijfel of gli het gaat brengen maar meer sporten ,balans in mijn leven en beter slapen lijkt mij ook al fijn . Ik wacht het gesprek af moet wachten op een oproep .
Alle reacties Link kopieren Quote
Midden026CP schreef:
14-05-2024 22:30
Oprechte vraag: ja? Als je terugkijkt op je OK ging dat soepel? En vandaag de dag - heb je het gevoel dat je levenslang aangepast moet eten/drinken om je goed te voelen?

Ik heb het heel serieus overwogen maar het werd me voorgeschoteld als levenslang en je kunt nooit meer uit eten, een bbq met vrienden meedoen of spontaan ergens lunchen … (kort door de bocht kwam het daar op neer).
Tja, ik kan minder eten dan vroeger, maar dat was ook de bedoeling.
Uit eten kan nog steeds, soms neem ik dan een voorgerecht, soms eet ik gewoon niet alles op.
Ik lunch minimaal 1x per week buiten de deur, kan echt overal aan meedoen.
Ik erger me enorm aan die dramatische verhalen.
Ja, sommigen houden klachten na zo'n operatie, elke operatie heeft nu eenmaal risico's. Maar ik ken verschillende mensen die een GBP hebben en eigenlijk hebben we het er nooit over, want niemand heeft er last van.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Petronella schreef:
14-05-2024 22:45
Ik volg al een tijdje Chi Lueng Chiu op LinkedIn en hij is als onderzoeker heel kritisch op GLI:
https://chivo.nl/gli/
Interessant artikel, wat volledig aansluit bij mijn ervaring.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
14-05-2024 21:18
Er zaten mensen in mijn groep die echt niet wisten dat je dagelijks groente én fruit moest eten.
Nog nooit gehoord van 2 ons groenten.

Ja precies. Voor dat soort mensen is de GLI wel een goed idee. Die niet snappen dat elke dag twee saucijzenbroodjes eten geen goed idee is. En dan na een jaar zeggen: 'nu pak ik gewoon één stukje chocola ipv een hele reep, gaat ook prima'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Midden026CP schreef:
14-05-2024 22:30
Oprechte vraag: ja? Als je terugkijkt op je OK ging dat soepel? En vandaag de dag - heb je het gevoel dat je levenslang aangepast moet eten/drinken om je goed te voelen?

Ik heb het heel serieus overwogen maar het werd me voorgeschoteld als levenslang en je kunt nooit meer uit eten, een bbq met vrienden meedoen of spontaan ergens lunchen … (kort door de bocht kwam het daar op neer).

Je zou je eerst kunnen oriënteren op afvalmedicatie. Er komt vanavond een programma over op tv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
15-05-2024 13:39
Je zou je eerst kunnen oriënteren op afvalmedicatie. Er komt vanavond een programma over op tv.

Je hebt het over de Ozempic docu?

Dat wordt in NL niet voorgeschreven voor afvallen.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
15-05-2024 14:42
Je hebt het over de Ozempic docu?

Dat wordt in NL niet voorgeschreven voor afvallen.
Wel als je man Robert Schoemacher heet…
Ik heb de eerste 10 minuten of zo gekeken en toen was ik al zo pissig dat ik niet meer verder heb gekeken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
14-05-2024 22:57
Mijn bmi is te laag voor een gbp dus die optie valt weg ja kan hem zelf betalen maar toch overweeg ik het niet. Om meerdere redenen . Wil een andere manier proberen om van jarenlang gejojo af te komen . Maar betwijfel of gli het gaat brengen maar meer sporten ,balans in mijn leven en beter slapen lijkt mij ook al fijn . Ik wacht het gesprek af moet wachten op een oproep .
Ik ben inmiddels wel bezig met een maagverkleining.
Mijn BMI is 37 met een te hoog cholesterol.

Ja soms twijfel ik ook nog. Binnenkort de gesprekken, en dan hoop ik de keuze te maken voor mij zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
15-05-2024 14:42
Je hebt het over de Ozempic docu?

Dat wordt in NL niet voorgeschreven voor afvallen.
Nee, maar er zijn wel vergelijkbare middelen die wél worden voorgeschreven om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
16-05-2024 09:54
Nee, maar er zijn wel vergelijkbare middelen die wél worden voorgeschreven om af te vallen.

Ja duh.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
16-05-2024 09:23
Wel als je man Robert Schoemacher heet…
Ik heb de eerste 10 minuten of zo gekeken en toen was ik al zo pissig dat ik niet meer verder heb gekeken.

Wat een naar volk is dat toch.
En er ook nog voor uit komen dat hij onterecht voorschrijft?
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik twijfel erover. Meerdere redenen waarom ik het (nog) niet doe: luiheid, lafheid, geen zin in, maar ook twijfel aan het nut (ik weet best wat verstandig is, ik kan het alleen niet zelf) en arrogantie (ik accepteer geen adviezen van mensen die onzin kletsen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
16-05-2024 12:35
Wat een naar volk is dat toch.
En er ook nog voor uit komen dat hij onterecht voorschrijft?
ja, zonder blikken of blozen. Er zijn namelijk nog genoeg andere medicijnen voor diabetici :thunder: :steam: :sick:

En ik zag nog iets langskomen dat zijn vrouw gelijk met 0.5 mg begonnen is en er knap beroerd door was.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
16-05-2024 12:39
Ik twijfel erover. Meerdere redenen waarom ik het (nog) niet doe: luiheid, lafheid, geen zin in, maar ook twijfel aan het nut (ik weet best wat verstandig is, ik kan het alleen niet zelf) en arrogantie (ik accepteer geen adviezen van mensen die onzin kletsen.
Haha nou dat voel ik na het lezen van de antwoorden op mijn vraag ook .
Ik ben heel goed in afvallen weet echt wel hoe het moet maar ben nog beter in aankomen . Hoopte ook op gedegen voedingsadvies en een stok achter de deur . Maar ga het gesprek maar eens aan ik kan altijd nee zeggen .
Nana_Mouskouri schreef:
16-05-2024 12:39
Ik twijfel erover. Meerdere redenen waarom ik het (nog) niet doe: luiheid, lafheid, geen zin in, maar ook twijfel aan het nut (ik weet best wat verstandig is, ik kan het alleen niet zelf) en arrogantie (ik accepteer geen adviezen van mensen die onzin kletsen.
Herkenbaar hoor, ik heb ook getwijfeld, al jaren, niet specifiek over GLI maar wel over het inschakelen van professionele hulp. Want ik weet het allemaal heus wel, ik kan het zelf wel etc. Maar er gebeurde ondertussen niets.
Het voordeel van GLI vind ik dat het lang duurt, 2 jaar, is tegelijkertijd ook wel weer een nadeel natuurlijk, maar ik heb wel langere tijd die stok achter de deur. Er komt ook van alles aan bod, ook kijken naar wat je valkuilen zijn, terugvalpreventie etc.

Ik geloof wel dat ik mazzel heb met zowel mijn groep als de aanbieder, ik heb niet het idee dat ze bij ons onzin kletsen, het zit allemaal gedegen in elkaar, ze weten waar ze het over hebben.
*
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine update .
Ik heb besloten het Cool programma niet te gaan volgen maar voornamelijk door de vervelende manier van communiceren van de coach . Ze belde drie keer op 1 dag ik was aan het werk dus kon niet opnemen , toen sprak ze een geïrriteerde voicemail in dat ik slecht bereikbaar was . Ik belde de dag erna terug intake gepland , twee dagen later weer drie oproepen gemist. Belde een andere coach dat de afspraak geannuleerd was geen idee waarom . Ik ben op vakantie had ik ook doorgegeven , begint de eerste coach weer te bellen en toen was ik er klaar mee :mad:
Ik kan nu via mijn zorgverzekering een online leefstijltraject volgen dus ga dat doen . Bedankt voor jullie input

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven