Gezondheid alle pijlers

Geen beweging/gevolgen??

24-11-2012 01:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb hier al eerder een topic geplaatst over Fluoxetine (antidepressiva). Ik slik deze bijna 5 weken. Ik lijd aan een angststoornis en extreme vorm van agorafobie. Voor de Fluoxetine kwam ik nog amper de deur uit, maar nu lig ik al 3 weken echt plat. Ofwel in bed of zetel. Het enige waarvoor ik er nog uitkom is om naar het toilet te gaan of eten te maken. Ik voel me heel erg slap. Ben constant moe, slap op m'n benen, veel hoofdpijn,... Kan dit allemaal komen door het gebrek aan beweging??

Groetjes
Ik weet het wel zeker.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Even je dokter bellen?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ja natuurlijk. Als je al een paar dagen gedwongen bedrust moet houden verlies je al spiermassa. Daarbij is beweging ook goed tegen je depressie. Dus kom uit die zetel en ga morgen een halfuurtje wandelen!
Is die vermoeidheid niet eerder een bijwerking van je medicatie?
vicieuze cirkel lijkt me. Kip/ ei toestand
Slik je alleen pillen of krijg je ook serieuze hulp?
Na 1 week liggen verlies je al een substantieel deel van je kracht.
Ook je longen en je hart gaan slechter functioneren. Je hart is ook een spier die getraind moet worden
.
Ik heb de ballen verstand van agorafobie, weet net dat het pleinvrees is. Kun/durf je dan wel (alleen) naar buiten?

TO, heb je geen familie of vrienden/vriendinnen waar je iedere dag een stukje mee kunt gaan lopen? Die je kunnen komen ophalen, zodat je wel moet? Stok achter de deur?
.
je moet toch ook boodschappen doen?
of neem een hond. Dan kan je wat naar buiten gaan betreft geen vermijdingsgedrag vertonen.
quote:leentjedb schreef op 24 november 2012 @ 02:01:

Is die vermoeidheid niet eerder een bijwerking van je medicatie?Het is wel een bijwerking maar normaal zouden de bijwerkingen na ong twee weken moeten afnemen. Zit nu in de vijfde week en ben echt altijd doodop!
quote:leentjedb schreef op 24 november 2012 @ 02:27:

Ik heb de ballen verstand van agorafobie, weet net dat het pleinvrees is. Kun/durf je dan wel (alleen) naar buiten?

TO, heb je geen familie of vrienden/vriendinnen waar je iedere dag een stukje mee kunt gaan lopen? Die je kunnen komen ophalen, zodat je wel moet? Stok achter de deur?Het is bij mij zover gekomen dat ik niet meer buiten durf. Soms ga ik wel eens boodschappen doen hier om de hoek maar dat verloopt al met veel stress..
quote:DeKenau schreef op 24 november 2012 @ 02:14:

Slik je alleen pillen of krijg je ook serieuze hulp?Vanaf dinsdag ga ik naar een psycholoog. Hoop dat het dan wat beter wordt, zie het nu allemaal niet goed komen
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 november 2012 @ 02:49:

of neem een hond. Dan kan je wat naar buiten gaan betreft geen vermijdingsgedrag vertonen.Ik woon in een studio waar geen huisdieren zijn toegelaten anders had dat idd mss wel geholpen. Ga allesinds proberen elke avond te gaan wandelen vanaf morgen. Wil deze cirkel echt doorbreken en hoop dat het allemaal goedkomt. Aan die medicijnen heb ik momenteel niet veel.
he loes ik herken het helemaal hoor, het komt van medicijnen en doordat je blijft liggen voila circeltje rond, ik slik ze nu goed 6 weken en voel me ook nog bagger vooral meer angst misselijk, trillen blijf ook het liefst liggen,

het is heeeeeeel zwaar ik weet het

knuffel van mij
Kun je binnen iets aan beweging doen?

Simpel op tv/ uitzwndinggemist meedoen met goedemorgen NL (oid). Zijn makkelijke oefeningen, je hoeft er de deur niet voor uit. Of rondjes lopen in de studio, spelletje op de Wii spelen (als je niet hebt, ken je iemand die hem een aantal weken aan je zou kunnen lenen?)

Streven elke dag min 2x30 min iets doen. Aaneengesloten. Dat moet ws opgebouwd worden.

Daarnaast elk uur opstaan vanuit zit of lig, muv slapen natuurlijk. Dus als je in de stoel zit, na max 1uur opstaan, rondje lopen vijf min lang en dan pas zitten.
beste loes ik heb ook als gevolg van een zwaar ongeluk behoorlijke straatvrees, heb een traject doorgelopen van flink wat jaren hulpverlening.Alleen in het begin na het ongeluk heb ik een paar oxacepammetjes geslikt ,maar tijdens de behandeling mee gestopt.(was het advies) Heb samen met vriend weer een leven opgebouwd. Met vallen en opstaan en heel geleidelijk.Het is net als in een cocon, als je die niet groot blijf houden van binnen word hij te krap en voel je je benauwd.Je moet met jezelf aan de slag blijven en geloof me het gaat dan elke keer weer een stukje beter. geef jezelf opdrachten en blijf die herhalen, geloof me ik heb weer een fijn leven als is deze aardig beperkt,maar ik doe alleen boodschappen, rijd kleine stukjes auto en ga samen met vriend een keer per jaar naar een huisje een midweek, en afgelopen jaar heb ik mij voor het eerst s'nachts rustig kunnen houden zonder paniekaanvallen, en ben apetrots. De afgelopen jaren was dit namelijk nog niet zo.!En zonder pillen ,alleen tijdens de rit erheen neem ik een valdispertje, meer niet,succes meid er keihard tegen aan,zoek een goede hulpverlener op het gebied van fobieën.
Echt naar buiten gaan hoor! de frisse lucht en de zuurstof heb je nodig. Het liefst overdag want daglicht werkt ook op je hersenen
Naar buiten gaan is het beste! Ik begreep dat je dat nu niet elke dag lukt. Die dagen niet blijven zitten/liggen, maar binnen in beweging komen!

Elke keer dat het lukt is goed- soms helpt het om een schema te maken waarin je elke dag kan bijhouden hoelang je in beweging was. (Hokjes per vijf min. Dagen onder elkaar, achter elke dag per vijf (of tien) minuten bewegen een hokje vol maken.

Je zal zien dat je na twee weken al meer hokjes per dag hebt dan bij de start!
quote:loes1991 schreef op 24 november 2012 @ 03:26:

[...]

Ik woon in een studio waar geen huisdieren zijn toegelaten anders had dat idd mss wel geholpen. Ga allesinds proberen elke avond te gaan wandelen vanaf morgen. Wil deze cirkel echt doorbreken en hoop dat het allemaal goedkomt. Aan die medicijnen heb ik momenteel niet veel.He Loes, waarom niet vandaag? Elke dag een paar meter verder. Hoe moeilijk het ook is, want dat begrijp ik wel uit je post. Tis niet niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven