geen gevoel in bovenste topje van middelvinger
zondag 15 november 2009 om 16:57
Gister avond bij het uitgaan, ben ik gevallen in het glas met mijn hand. Ik had meerdere sneden waarvan 3 heel diep.. Mijn hand bloedde heel erg en ze hebben het meteen verbonden, maar het bloedde er gewoon doorheen dus ik ben meteen naar de 1e hulp gegaan. Daar hebben ze de meeste sneden gelijmd. Maar het probleem is dat ik geen gevoel meer heb in het topje van mijn middelvinger.. vlak onder het bovenste vingertopje van mijn middelvinger aan de linkerkant zit een hele diepe snee. Het topje van mijn middelvinger voelt aan alsof het slaapt.. wat moet ik er mee doen? het doet geen pijn meer en het bloed ook niet meer.. Alleen het gevoel in mijn gehele bovenste vingertopje is weg..
ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Groetjes wouter
ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Groetjes wouter
zondag 15 november 2009 om 17:34
Klinkt alsof er een zenuw geraakt is. Daar is helaas niet echt iets aan te doen zo ver ik weet. Zenuwen hebben wel herstellend vermogen dus soms kan het gevoel na een tijdje weer terugkomen (overigens kan dit wel zenuwpijn opleveren...). Zo niet, dan is het lastig, maar als de fuctie van je vinger verder niet aangestast is ook niet heel erg. Maar kan natuurlijk nooit kwaad om even de dokter te raadplegen.
zondag 15 november 2009 om 23:10
Hebben ze gisteren niet gevraagd hoe het met je gevoel zat toen ze het lijmden?
Hoe dan ook: je zenuw kan doorgesneden zijn, geraakt maar niet door of in de knel door zwelling en de bloeding. Je hebt bij aantikken grote kans dat dit binnen een aantal weken beter gaat, bij doorsnijden duurt herstel (als het gebeurt) langer. Moeilijk te zeggen hoe het gaat lopen bij jou. Hopelijk is het alleen een beetje verdrukking door de zwelling en is het binnen een paar dagen weer ok.
Vraag even je huisarts morgen.
Hoe dan ook: je zenuw kan doorgesneden zijn, geraakt maar niet door of in de knel door zwelling en de bloeding. Je hebt bij aantikken grote kans dat dit binnen een aantal weken beter gaat, bij doorsnijden duurt herstel (als het gebeurt) langer. Moeilijk te zeggen hoe het gaat lopen bij jou. Hopelijk is het alleen een beetje verdrukking door de zwelling en is het binnen een paar dagen weer ok.
Vraag even je huisarts morgen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 16 november 2009 om 07:34
Bij mij is een keer mijn topje er volledig afgegaan en er weer aangezet. Het gevoel kwam na een paar weken helemaal terug. Er hoeft dus niets aan de hand te zijn, de zenuwen moeten alleen herstellen en dat duurt even.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
maandag 16 november 2009 om 16:05
maandag 16 november 2009 om 22:10
Bij mij werd gezegd dat na twee jaar het maximale herstel van de zenuwen bereikt zouden zijn (verlamde voet, zowel sensorische als motorische zenuwen). Maar er is zeker 5 jaar lang continue verbetering geweest. Overigens nooit helemaal hersteld, maar zoals schuddebuikje zegt wel goed mee te leven. Al vond ik de zenuwpijn wel echt vervelend (en zelfs nu, bijna 20 jaar later nog weleens...) Succes, ik hoop dat het helemaal goed komt met je vinger!
donderdag 19 november 2009 om 15:17
Bij mij werd gezegd dat een zenuw 1 tot twee mm per dag groeit. Ik ben 2.5 maand geleden geopereerd aan mijn rechterduim/duimmuis, omdat daar door een ongeluk 2 zenuwen finaal waren doorgesneden. Heb een hele tijd in het gips gezeten, en heb daarna rustig aan op moeten bouwen met behulp van ergo en fysiotherapie. Het ging bij mij om een oppervlakte van 70 mm zenuw die moest aangroeien, en ik moet zeggen het goede nieuws is dat ik het eerste gevoel al weer terug begin te krijgen...alleen.......
Is mijn hand nu zo overgevoelig geworden, waardoor de pijn weer erger is geworden, en ik oefeningen ed niet meer kan en mag doen.
Zit hierdoor al 2.5 maand thuis en mag van artsen nog niet werken (ben handvaardigheidsdocente, en rechtshandig) en moet weer opnieuw onderzoek er naar laten doen ivm steeds toenemende pijn, die het functioneren moeilijk maken. Ter aanvulling, de wond was ook groot, en heb door littekenvorming beperkingen in het functioneren met mijn hand en duim.
Wat ik hiermee wil zeggen is, is dat er wel wat aan te doen is aan doorgesneden zenuwen, maar dat het ligt aan wat voor soort wond en op welke plekken je zenuwen zijn doorgesneden. Wat betreft de terugkeer van het gevoel, dat is gewoon een kwestie van afwachten, kan goed komen, of niet. Bij mij heb ik in een gedeelte nog steeds geen gevoel, en in het andere gedeelte, laat ik zeggen; het kan ook teveel zijn.
In ieder geval veel succes ermee! Hopelijk komt het goed!
Is mijn hand nu zo overgevoelig geworden, waardoor de pijn weer erger is geworden, en ik oefeningen ed niet meer kan en mag doen.
Zit hierdoor al 2.5 maand thuis en mag van artsen nog niet werken (ben handvaardigheidsdocente, en rechtshandig) en moet weer opnieuw onderzoek er naar laten doen ivm steeds toenemende pijn, die het functioneren moeilijk maken. Ter aanvulling, de wond was ook groot, en heb door littekenvorming beperkingen in het functioneren met mijn hand en duim.
Wat ik hiermee wil zeggen is, is dat er wel wat aan te doen is aan doorgesneden zenuwen, maar dat het ligt aan wat voor soort wond en op welke plekken je zenuwen zijn doorgesneden. Wat betreft de terugkeer van het gevoel, dat is gewoon een kwestie van afwachten, kan goed komen, of niet. Bij mij heb ik in een gedeelte nog steeds geen gevoel, en in het andere gedeelte, laat ik zeggen; het kan ook teveel zijn.
In ieder geval veel succes ermee! Hopelijk komt het goed!