Gezondheid alle pijlers

Geen schop onder mijn kont graag..........

01-03-2011 11:28 33 berichten
want ik voel me heel erg zielig en heb een beetje steun nodig in deze barre tijden. Ik zit namelijk met ischias en de pijnscheuten komen als stoom uit mijn oren. Heeft iemand misschien een tip voor me om de pijn wat te verzachten? Van de huisarts krijg ik alleen maar pijnstillers en die helpen nauwelijks.

Boehoehoe, zo'n pijn in mijn lieve lijfie.
Lekker een warm bad nemen?

quote:biebelien schreef op 01 maart 2011 @ 11:30:

Lekker een warm bad nemen?

Ik heb een zitbad en dat moet ik dan naar de badkamer slepen, en dat gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Warmte idd!!!!! Als een gang naar de sauna er niet in zit dan zou ik ook het warme bad kiezen.
(een voorzichtige dan)

Warme kruik? Met slaapzak op de bank, pot thee erbij.. even zielig voelen. Ik snap het helemaal.
Later is nu
Hittepit uit magnetron een optie?
Of wat grover geschut inzetten en je huisarts pijnstillers vragen die zenuwpijn beïnvloeden, zoals Tramadol.

Sterkte!
En naast al deze dingen een knuffel van Sha. Misschien, heel misschien, is het een klein beetje steun.

Verder geen tips helaas :(
Aai poessie, aai.
Oh, al jullie reacties doen me veel goeds.

Die warme kruik is een goed plan, daar hoef ik ook niet zo mee te zeulen, gelijk doen.
Tramadol werkt enorm goed, ik heb er alleen echt enorm van moeten overgeven. Schijnt een van de mogelijke bijwerkingen te kunnen zijn, dus je bent gewaarschuwd

Sterkte verder. Lekkere kruik, deken, en op de bank?
quote:Zoomix schreef op 01 maart 2011 @ 11:41:

Tramadol werkt enorm goed, ik heb er alleen echt enorm van moeten overgeven. Schijnt een van de mogelijke bijwerkingen te kunnen zijn, dus je bent gewaarschuwd

Sterkte verder. Lekkere kruik, deken, en op de bank?Ik ben bekend met tramadol en ik kreeg er vreselijke afkickverschijnselen, mijn zenuwuiteinden sloegen helemaal op hol en ik lag te krioelen in mijn bed. Heeft een paar dagen geduurd. Ik weet niet of ik dat wel wil.
Warmte idd.

Maar ook afleiding, heb je niet een waanzinnig spannend boek ofzo? Of een film misschien? Iemand op de koffie vragen?

Pijn is een prikkel die nauwelijks te negeren is maar als je er andere prikkels tegenover zet kun je ze wel een beetje naar de achtergrond verdrijven.

Sterkte.
Verwarming op 30 en daartegenaan gaan zitten met een pot thee, boek, dvd in de speler, laptop op schoot...Natuurlijk met derrière op kussen.

Beterschap!
Nope
quote:Guinevieve schreef op 01 maart 2011 @ 11:44:

Warmte idd.

Maar ook afleiding, heb je niet een waanzinnig spannend boek ofzo? Of een film misschien? Iemand op de koffie vragen?

Pijn is een prikkel die nauwelijks te negeren is maar als je er andere prikkels tegenover zet kun je ze wel een beetje naar de achtergrond verdrijven.

Sterkte.Zit nu met een kruik en voor afleiding heb ik de radio aan en ik heb jullie toch, kan me geen beter gezelschap voorstellen op dit moment
Kun je oefeningen doen? Ik heb ook ischias klachten gehad en een aantal oefeningen hebben me vreselijk geholpen, zoals het kantelen van mijn bekken/onderrug, mijn knieen tegen mijn borst trekken om mijn onderrug te rekken. Van niets doen wordt het volgens mij niet beter? Of denkt je huisarts daar anders over?
quote:aikidoka schreef op 01 maart 2011 @ 11:53:

Kun je oefeningen doen? Ik heb ook ischias klachten gehad en een aantal oefeningen hebben me vreselijk geholpen, zoals het kantelen van mijn bekken/onderrug, mijn knieen tegen mijn borst trekken om mijn onderrug te rekken. Van niets doen wordt het volgens mij niet beter? Of denkt je huisarts daar anders over?

als dat helpt ben ik graag bereid om die oefeningen te doen.

Mijn huisarts is helaas niet zo creatief.

Bedankt.
Ik weet niet of het zenuwpijn is, maar ik moest vitamine B slikken van HA voor mijn zenuwpijn in armen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De oefeningen die Aikidoka voorstelt heb ik van mijn Mensendiecktherapeur geleerd.

Zou je misschien doorverwezen kunnen worden? (Weet niet of dat in jouw geval zin heeft; bij had ischias te maken met verkeerde houding met name bij het staan, en was Mensendieck dus een goede therapie. Oorzaak bij jou ken ik natuurlijk niet). Mijn indruk is dat artsen veel kennis hebben van anatomie, maar dat fysiotherapeuten e.d. veel meer ideeen hebben wat lichaamsdelen doen in beweging, en hoe je dat kunt gebruiken.

Arm ding.

Zou haptotherapie kunnen werken voor je?
Bij mij helpt zwemmen heel erg goed. Niet direct maar de dagen erna is de pijn verminderd bij mij.
quote:Tickel schreef op 01 maart 2011 @ 12:12:

Ik weet niet of het zenuwpijn is, maar ik moest vitamine B slikken van HA voor mijn zenuwpijn in armen.Ik sta bol van de vitamineB, dus dat kan het niet zijn. Het is inderdaad een zenuwpijn, in het kuiltje onder aan de rug.
quote:JanneJip schreef op 01 maart 2011 @ 12:16:

De oefeningen die Aikidoka voorstelt heb ik van mijn Mensendiecktherapeur geleerd.

Zou je misschien doorverwezen kunnen worden? (Weet niet of dat in jouw geval zin heeft; bij had ischias te maken met verkeerde houding met name bij het staan, en was Mensendieck dus een goede therapie. Oorzaak bij jou ken ik natuurlijk niet). Mijn indruk is dat artsen veel kennis hebben van anatomie, maar dat fysiotherapeuten e.d. veel meer ideeen hebben wat lichaamsdelen doen in beweging, en hoe je dat kunt gebruiken.Misschien als het naar mijn gevoel te lang gaat duren, dan laat ik me wel doorverwijzen, maar het is pas de eerste dag, misschien ben ik er van de week wel weer van af, dus ik kijk het even aan.
quote:rainbow_angel schreef op 01 maart 2011 @ 12:20:

Bij mij helpt zwemmen heel erg goed. Niet direct maar de dagen erna is de pijn verminderd bij mij.Ik heb aan de overkant een zwembad en die hebben op donderdag warmwaterdag, misschien is dat wel een plan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven