Gezondheid alle pijlers

gejaagdheid

31-03-2010 08:46 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

en tijdje geleden had ik al een topic geopend over verdenking van hyperthyreoidie, maar na bloeduitslagen blijkt dit toch niet zo te zijn vlgs mijn huisarts.

Aan de ene kant fijn, maar de andere kant..wat is er dan wel aan de hand?

Ik voel mij gejaagd, op de meest rare momenten als er helemaal niks aan de hand is, alsof je op t punt staat om in de python te stappen

Een gestressed gevoel hoewel ik geen reden heb om te stressen. (wel 2 turbulente jaren achter de rug). Het lijkt wel een soort nervositeit. Op de meest rustige momenten kan het er ineens zijn.

Verder wat afgevallen bij veel intake.

Last van hartkloppingen en pijn op de borst.

Onregelmatige hartslag.

Moeite met slapen.

Klam wakker worden.

Opvliegers.

7 keer ongesteld in 6 weken tijd. (wel een mirena maar nooit ieder hier mee zo'n afwijkend patroon gehad en de gyn kan niets vinden)

ik kan deze klachten niet koppelen aan stress, want ik zit in een stabiele basis momenteel.

Heeft iemand een idee waar deze klachten vandaan komen?

As vrijdag ga ik weer langs mijn huisarts.
Gelukt?
Ja hij is er uit!!

Vraag me niet hoe!! Poeh dat deed pijn, hij zat soort van gekanteld en diep van binnen.

Hij had het nog over onder narcose...maar ik heb maar even op mijn tanden gebeten en ja hoor na ff wroeten is hij er uit!

Zo FIJN!!

Het was de pijn waard!!

Was het bij jou ook pijnlijk?

Nu maar de rust afwachten!

Leuk dat je er aan denkt!

ThanX
Gelukkig! Merk je al iets? Je lichaam zal er waarschijnlijk op reageren dat het geen progestageen meer ontvangt en het kan even duren voordat de balans weer is gevonden. Je kunt ook een soort onttrekkingsbloeding krijgen (is nog geen echte menstruatie).

Bij mij ging hij er beide keren makkelijk uit. Dat was zo'n beetje het enige wat meezat met dat ding...
Hi!

Ik merk dat ik vandaag weer zo'n heerlijke gejaagde uit balans dag heb. Ik hoop dat gauw de rust wederkeert. Vannacht ook weer moeilijk ingeslapen...

Ben ontzettend opgelucht dat hij er uit is.

Nu maar afwachten, mn gyn zei dat het tot 6 weken kon duren tot de hormonen echt je lijf uit zijn!

Maar ik ga van die ene week va jou uit!

Wat gebruik jij nu dan?
Tja, iedereen reageert anders, dus misschien moet je wat meer geduld hebben...ik hoop dat je net zoals ik snel dat rustige gevoel krijgt :-)

Eerst moeten de hormonen eruit, dan moet de eigen hormoonbalans weer teruggevonden worden.

Helemaal niets, mijn vriend heeft een vasectomie gehad. Ik wilde nooit meer synthetische hormonen gebruiken na die ervaring. Ze hebben invloed op zoveel processen in je lijf, ik voel me veel beter zonder.

Wat wil jij nu gaan gebruiken?
Hi Veggie.

Ik heb nog geen idee, condoom is niet echt een optie bij ons, het breekt letterlijk het spel.

Ik zit te denken aan de nuva ring maar dat is WEER met hormonen. Ik heb m een keer eerder geprobeerd, maar dat gaf ontzettend veel hoofdpijn en ik ben natuurlijk nu weer bang voor nog meer hormonale klachten nu ik dit allemaal weet.

Ik voel me al wel beter, sowieso is er ineens een enorme sex drive, dat is lang geleden. Niet dat ik nooit zin had, maar ineens lijkt alles gevoeliger.

Dat had ik vorige keer ook net voor mn zwangerschap toen dat ding er uit ging, ineens supergevoelige borsten.

Dus ik zit erg in dubio.

Pessarium is ook geen optie vind de gyn, erg ouderwets...

Een vriendin van mij is ook erg gevoelig voor hormonen en zij gebruikt dus nu met succes de nuva ring.

Ik zat zelf te denken aan een flexi t spiraaltje met een beetje koper, maar het verwijderen van de mirena was wel zo pijnlijk. (hij lag ook gekanteld) Ik zie t volgende keer al gebeuren dat dat ding operatief verwijderd moet worden, nee bedankt!

Plus onze kinderwens voor een tweede kindje zal denk ik binnen nu en anderhalfjaar wel gaan plaatsvinden, ik denk na de zomer.

Heb jij nog ideeën of tips?

Lichamelijk voel ik me al wel iets rustiger, het is de laatste dagen zeker niet zo heftig aanwezig als voorheen. Ik wacht t gewoon lekker rustig af!
Het Mirena-spiraaltje is volgens mij wel het grootste spiraaltje op de markt, de Flexi-T is kleiner, dus levert bij jou misschien minder problemen op. De GyneFix is ook een optie, die bestaat uit kralen die aan de baarmoeder worden vastgemaakt en is daardoor flexibeler dan een spiraaltje met een frame.

Of als je echt heel regelmatig menstrueert, zou je de Persona kunnen overwegen. Dan weet je wanneer je vruchtbare dagen zijn en je een condoom moet gebruiken. Zodra je zwanger wilt worden, heb je het voordeel dat je al weet wanneer je vruchtbare dagen zijn.

Er zijn meerdere mogelijkheden voor hormoonloze anticonceptie, maar er wordt helaas minder reclame voor gemaakt...
persona heb ik vorige keer ook gebruikt, alleen was ik toen binnen no time zwanger. Ik had wel een regelmatige cyclus, maar was nog wel aan het "instellen".

Maar eigenlijk spreekt hij me wel het meeste aan...

Ik wil eigenlijk geen hormonen of rotzooi meer in mn lijf...

De gyn kende de flexi t niet en was me eigenlijk aan het overtuigen van de koperspiraal, maar ik heb al zoveel gelzen dat je er heftiger door menstrueert enz...

Wat een gedoe hé...

Konden die mannen maar eens wat doen hiervoor, behalve dan de vasectomie... Daar is het nu nog een beetje te vroeg voor bij ons.

Ik ben je nog steeds zo dankbaar dat je me dit verteld hebt!!
Ja, voor vrouwen die echt geen kinderen (meer) willen, is de Persona niet zo geschikt...

Ik lees weleens mee op dit forum en ik zag dat er niemand verband legde tussen je klachten en de Mirena, vandaar dat ik me er maar mee bemoeid heb :-) Ik geef adviezen op een ander forum, speciaal voor Mirena-gebruiksters met klachten. Dit ook omdat artsen het verband niet altijd leggen en vrouwen soms jarenlang met onbegrepen klachten blijven lopen.

En inderdaad, mannen komen er maar makkelijk af...
Hi Veggie,

Welk forum is dat?

En wat goed dat je dan de moeite neemt om dit forum ook te screenen! Kom je veel vrouwen op deze manier tegen?

Ik lijk me al beter te gaan voelen, de onrust is al een stuk op de achtergrond, maar durf het nog niet echt hardop uit te spreken!

Het is een soort onwezelijk om die rust in je lijf te voelen. Mede doordat ik er zoveel jaren sluimerend mee rond heb gelopen.. en je het een soort van aan labiliteit gaat wijten.

Nja, je kan er vast over mee praten!
Ik weet niet of ik het hier mag noemen, maar als je op mirena en forum googelt, vind je het wel (daar ben ik 'mo'). Je bent er van harte welkom!

Wat mij opviel is dat ik na verwijdering mijn relativeringsvermogen weer terug kreeg. Ik was met de Mirena ook stressgevoeliger.

Als ik zelf niet had ontdekt waar het aan lag, zou mijn relatie het niet overleefd hebben.

Fijn om te horen dat het al beter gaat!
Hi veggie, het lukt mij niet om me te registreren op de site. Ik kom de veiligheidscode maar niet door.

Kun jij mij vertellen wat de meeste ervaringen zijn van vrouwen na het verwijderen, hoe lang duurde het gemiddeld voordat zij zichzelf weer de oude voelde?

Nogmaals bedankt..
Hopelijk lukt het registreren nog.

Je kunt wel alle onderwerpen lezen als je niet geregistreerd bent.

Net zoals vrouwens tijdens het gebruik van de Mirena heel verschillend reageren, verschilt het na verwijdering ook. Over het algemeen: al snel verbetering, met terugkerende klachten rond de eisprong en menstruatie, maar dat wordt steeds minder. Soms bij de derde cyclus na verwijdering heftigere klachten (op een Amerikaans forum noemen ze dat de 'Mirena crash'). Het ligt er mogelijk ook aan hoe lang je hem gehad hebt en hoe oud je bent. Bij mij duurde het bijna een jaar voordat ik me echt weer helemaal de oude voelde. Maar er was al heel snel verbetering en die zette elke maand door.
Pfff ik dacht me beter te voelen maar sinds vrijdag weer dat rot gevoel, zonder enige aanleiding.. Ik hoop gauw dat die hormonen tot rust komen. Zo nerveuzig gevoel zonder enige aanleiding...

Ben sinds vrijdag niet meer ongesteld.. Wellicht heeft het daar wat mee te maken??

Ik ben nog vrij jong, bijna 27, dus ik hoop dat mijn lijf me gauw weer de rust geeft.

Vorige keer na verwijdering was ik overigens de maand er na zwanger..

Geduld hebben maar.....
Misschien kun je de huisarts eens laten meten of je zelf al voldoende progesteron aanmaakt.

Ik vond deze info op internet:

"Een belangrijke werking van progesteron verloopt via zijn metaboliet alloprognanolone op de receptoren van de neurotransmitter GABA. Deze staat bekend als een rustgevende en kalmerende neurotransmitter. Een hoog progesteronniveau zoals voor de menstruatie en in de zwangerschap leidt tot meer GABA receptoren. Dit kan leiden tot slaperigheid en vermoeidheid. Een tekort aan progesteron lijdt op deze wijze tot onrust, nervositeit en slaapstoornissen."

Je kunt monnikspeper proberen, dat ondersteunt je lichaam bij het aanmaken van progesteron.
veggie, heb jij ervaringen gehoord over efamol pmp?

Ik kan de monnikspeper niet vinden. De etos raadde me dit aan bij mijn klachten.

Het registreren lukt me nog steeds niet!
Efamol pmp is teunisbloemolie, met daarnaast nog vitaminen en mineralen zoals vitamine B6, zink, magnesium. Je gebruikte toch al teunisbloemolie?

Monnikspeper hebben ze bij de Erica en bij bepaalde apotheken (zie website Vitototaal voor adressen). Ik zou dan wel met de teunisbloemolie stoppen.

Hoe kan dat nou dat het registreren niet lukt?

Hoe gaat het verder, nog geen verbetering?
Hmm nog steeds niet veel verbetring.

Het valt me op dat in de week dat ik menstrueerde ik me minder gejaagd voelde dan nu.

Mijn gevoel zegt dat ik misschien maar eens van de teunisbloem olie enz af moet blijven en mn lijf het zelf de tijd moet gunnen om te herstellen... Miss breng ik het alleen maar meer in de war..

Vorige keer na verwijderen werd ik na 28 dagen weer ongesteld en had ik meteen mijn cyclus terug.

Ik had de mirena toen veel langer gehad.

Maar heb ondertussen wel een kindje gehad, dus dat kan ook oorzaak zijn van (blijvende) veranderingen in de hormoonhuishouding??!!

Ik vind het wel erg naar, want geestelijk ben ik vrolijk en opgewekt (meestal) maar ik voel me zo gejaagd en onrustig lichamelijk. (slapen lukt gelukkig redelijk).

Ik heb er wel vertrouwen in dat dit overgaat en echt door de mirena werd veroorzaakt.

Ik heb mn bijwerkingen gemeld bij lareb en indd daar werden de klachten ook toegezegd..

Ik snap ook niet waarom ik me niet kan registreren, ik ben nu op mn werk, zal het zo eens hier proberen.

Thanx weer!
het lijkt wel of mn lichaam een soort afkickt van de synthetische hormonen, het is nu al bijna een hele week aan de gang, dit had ik niet zo vaak zo erg bij de mirena...

Ik ga bijna twijfelen of het er wel aan lag, maar mijn gevoel zegt dat het zeker de hormonen zijn... bah bah bah
Ik heb je geantwoord op het andere forum. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven