Gezondheid alle pijlers

Gek van de pijn...

11-07-2013 03:30 93 berichten
Afgelopen maandag zij operatief mijn 2 onderste verstandskiezen verwijderd. Bij 1 had ze heel wat moeite vertelde ze na de ingreep toen ik weer wakker was.

Ze heeft daar zelfs de zenuw geraakt. Daardoor heb ik volgens een anders kaakchirurg die ik gisteren nog heb gezien meer pijn dan normaal. Aangezien de medicatie al omhoog is gegaan moet ik er verder maar doorheen.

Maar ik lig nu al wakker en daadwerkelijk niet goed te zijn van de pijn...

Ik hoop hier wat afleiding te vinden... En tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Polka wat ellendig als je in de nacht zoveel pijn hebt. Hoe ging het gisternacht dan?
Toen was ik ook al om 4 uur wakker, maar had op dat moment ook mijn zoontje bij me liggen die overstuur naar me toe was gekomen na een nachtmerrie.

Nu niets van dat alles en dus volledige focus mogelijk op de pijn...
Ja en dan wordt het erger lijkt het.

Wat heb je nu, nog morfine? Of nog iets erbij?
Naast de gebruikelijke medicatie inderdaad en morfine actie pijnstiller. Die helpt wel, maar in plaats van 8 uur lang net de helft van die tijd...
Gebruikelijke medicatie: paracetamol 4 xdd 1000 mg? Toevallig nog een ontstekingsremmer? En wat is morfine actie pijnstiller? Klinkt nl als een aanbieding bij het Kruidvat ;)
Dubbel.
Stomme autocorrect ook... Morfine achtige pijnstiller.

4x daags 1000 mg paracetamol en 3x daags 600 mg ibuprofen + de morfine soort 3x daags.

Ontsteking niet aan de gang, zag er juist erg rustig uit toen hij gisteren keek.

Op zich zou ik het hier gewoon mee moeten redden, maar die kant waar de zenuw geraakt is denkt daar heel anders over...

Even douchen helpt ook niet. Kan geen stromend water (ook niet langzaam) eroverheen velen...
Is op zich een mooi lijstje maar welk morfine achtig middel heb je dan? Kan het zijn dat die niet goed aanslaat?

Heb je nog iets anders in huis? Dan zou je kunnen overwegen de HAP te bellen of je een andere combi kunt maken..
Ik ga zo weer naar bed meid, ik hoop dat er elders nog iemand wakker is op het forum.

Sterkte!
Beste Polkadot, ik zou zeggen als je nog wakker bent, spoednummer bellen... Gezien de pijnstilling die ik hierboven lees....
Festina Lente
En ik ben geen leek.... Maar ff serieus... Als je echt nog zoveel pijn hebt moet je bellen...
Festina Lente
Ik kom al over als een piepert. Maandag avond al jankend met de eerste hulp aan de lijn gehangen en die hebben de tramadol erbij gedaan.

Gisterenmorgen gebeld naar de poli en ik kon nog diezelfde morgen langskomen.

Er werd gezegd dat het een heftige ingreep is en dat ik door de pijn moet heenbijten.

Ik weet het echt even niet meer. Telkens als het uitgewerkt is (na 4 uurtjes) zit ik weer te janken van de pijn...
Toch maar bellen. Je bent geen piepert, je vergaat van de pijn, ondanks stevige pijnstillers.

Eigen ervaring: na val op kaak, elke nacht onhoudbare pijn in een kies, meerdere malen terug naar tandarts die zegt dat het gewoon door de klap op de kies komt, gaat vanzelf over, moet pijn maar even verbijten. Totdat blijkt dat kies gebroken is en zenuw bloot ligt! Excuses van tandarts gehad en na wortelkanaalbehandeling eindelijk pijnvrij.

Sterkte!!
Toch even gebeld. Hap konden mij niet helpen omdat ze geen tandheelkundige zijn. Dus eerste hulp gebeld. Word binnen 10 minuten teruggebeld...
Ben zojuist teruggebeld. Mijn eigen kaakchirurg wel straks de wond bekijken en dan verder kijken. Eventueel wond door haar laten uitspoelen.

Moet er om 8 uur zijn. Voor nu mag Ik extra paracetamol.
Jeutje Polkadot, wat rot voor je
Thanks rastan (en andere meeschrijvers)

Gaan het nu maar even afwachten... Ze verwacht blijkbaar wel een ontsteking omdat ze begint over uitspoelen van de wond en antibiotica...
Ik herken het. Bij mij had de dwarsliggende verstandskies er nooit uit gehoeven, ware het niet dat daar een schroef moest komen na een kaakoperatie. Heerlijk zitten hakken in het bot.

Ik dacht dat ik gek werd. Kaakoperatie waarbij ze mijn kaak braken, een bevalling: peanuts vergeleken bij die pijn.

Maximale aan alles gehad. Zat de seconde. Af te tellen voordat ik weer wat mocht. Na een week werd het iets minder. Maar gehuild van de pijn. Dus het advies dat ik erdoorheen moest vond ik verschrikkelijk om te horen, maar klopte in mijn geval wel...
Oh, wat erg. Kiespijn is echt heel erg, heb het zelf jaren geleden ook gehad, niet zo erg als jou, maar genoeg dat het mij wel is bijgebleven. Ik leef met je mee. :-)

Hoe gaat het nu?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Pijn word weer heviger. Moet over een half uurtje weg.

Zou eigenlijk nog iets moeten eten, maar van de pijn zo misselijk dat ik niets naar binnen krijg.
Beetje drinken proberen met suiker, bijvoorbeeld siroop, of als het koud moet zijn een raket?

Succes straks.
Succes zo meteen! Hoop dat ze wat voor je kunnen doen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Tegen zenuwpijn helpt niets. Ze hadden die zenuw dood moeten maken. Dat hebben ze blijkbaar niet gedaan, dus zou snel proberen 'n afspraak te krijgen zodat ze dat nog kunnen doen.
Ach wat rot voor je, Polkadot. Hopelijk kan de kaakchirurg de oorzaak vinden en er wat aan doen. Kiespijn kan pure hel zijn (ik dacht een keer zelfs met weemoed terug aan mijn bevalling).
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven