Gezondheid alle pijlers

gekneusde ribben/ slaapwandelen

24-01-2010 17:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig weekend heb ik voor de tweede keer in mijn leven geslaapwandeld. Daarbij ben ik behoorlijk hard gevallen en nu zijn (eigen diagnose) mijn 4 onderste ribben rechts gekneusd. Hoesten, lachen en ademen zijn geen pretje.

Ik ben niet naar de dokter geweest, omdat die volgens mij ook weinig kan doen tegen gekneusde ribben?

Om toch redelijk te functioneren neem ik om de 4 uur een paracetamol en dat gaat best redelijk. Opstaan 's ochtends is echter een ramp. Dan heb ik de hele nacht verkeerd gelegen en de paracetamol is uitgewerkt. Het dieptepunt was dat ik er 20 minuten over deed om overeind te komen uit mijn bed?!

Heeft iemand misschien tips voor gekneusde ribben, behalve pijnstillers en geduld??

Kwestie 2, het slaapwandelen. Ik heb het als kind nooit gedaan en nu in een maand tijd twee keer? De eerste keer stond ik op tweede Kerstdag midden in de nacht aan de verkeerde kant van mijn voordeur, uiteraard zonder sleutels.

Uren later was ik 135 euro armer, maar kon ik iig mijn huis weer in.

Ik heb slaapwandelen gegoogeld en mensen schijnen het zelden pas te gaan doen wanneer ze al volwassen zijn.

Stress/spanning kan een oorzaak zijn.

Ik geloof onmiddellijk dat dat bij mij de oorzaak is (mijn vader is anderhalve maand geleden overleden) maar ik vind het wel een eng idee.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met slaapwandelen op volwassen leeftijd?

Een geluk heb ik wel; zolang ik niet overeind kan komen uit mijn bed, hoef ik ook niet bang te zijn dat ik ga slaapwandelen.....
Jeetje, allereerst een dikke voor het verlies van je vader!

Ik moet zeggen dat ik wel een paar keer heb moeten glimlachen bij het lezen van jouw OP omdat het zo heerlijk relativerend geschreven is. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het een eng idee vindt! Ik zal er ook niet aan moeten denken.

Misschien dat je toch even een afspraak bij de HA kunt maken? Het is natuurlijk wel een optelsom: stress, slaapwandelen én je ribben. Misschien dat ie voor je ribben wat krachtigere pijnstillers kan voorschrijven? En het stressaspect gecombineerd met het slaapwandelen is wellicht ook op te lossen.

Hoe dan ook sterkte
Tjonge wat een eng idee.

Ik heb me toevallig afgelopen week verdiept in allerlei soorten alarmen (moest een alarmbel hebben wegens een kind met epilepsie) en kwam toen ook deuralarmen tegen die je op je slaapkamerdeur kan zetten of die in een deurmat zitten en afgaan als je erop staat. Misschien heb je daar iets aan?
Dank je Liondevil! Ik heb mijn huisarts niet gesproken, maar wel mijn zus die ook huisarts is. Het advies van om de vier uur paracetamol kwam ook van haar. (voor haar tip nam ik pas een pijnstiller wanneer het echt veel pijn deed)

Ik houd een bezoek aan mijn eigen huisarts wel in mijn achterhoofd.

Zodra er weer iets gebeurt (wat ik niet hoop) ga ik wel.

Het wordt idd een optelsom van klachten...
Yette, dank je, maar ik ben bang dat een alarm niet gaat werken bij een woon/slaapkamer.

Misschien is het wel een idee voor mijn voordeur, maar na die eerste keer heb ik die op slot en de sleutels eraf.

Hopelijk is dat genoeg.
Ik slaapwandel al mijn hele leven, maar bij mij is het parasomnie.

Komt erop neer dat ik doe wat ik droom, en dat is niet altijd even leuk.

Eerder slikte ik Tranxene maar omdat ik nu borstvoeding geef mag dat nog steeds niet.

Wat ik altijd deed is de deuren op slot draaien (ik woon in een flat) en de ramen dicht houden.

Verder ben ik bang dat je er weinig tegen kunt doen, soms gaat het over en soms ook niet.
4 Keer op een dag 2 paracetamol (tegelijk) lijkt me nog beter.

Maar misschien kun je nog iets sterkers krijgen van je huisarts.

Dit kan wel 6 weken duren.

Vervelend hoor! Ik denk ook niet dat je er iets tegen kunt doen.
quote:Whiskers schreef op 24 januari 2010 @ 18:07:

Ik slaapwandel al mijn hele leven, maar bij mij is het parasomnie.

Komt erop neer dat ik doe wat ik droom, en dat is niet altijd even leuk.

Eerder slikte ik Tranxene maar omdat ik nu borstvoeding geef mag dat nog steeds niet.

Wat ik altijd deed is de deuren op slot draaien (ik woon in een flat) en de ramen dicht houden.

Verder ben ik bang dat je er weinig tegen kunt doen, soms gaat het over en soms ook niet.

Jeetje, dat klinkt pas echt eng... Ik hoop voor mezelf dat het bij deze 2 keren blijft.

Ik woon ook in een flat en ik had de deur altijd al op slot, maar nu dus ook sleutels eraf.

Ze zeggen altijd dat iemand die slaapwandelt niet valt, maar voor mij gaat die vlieger dus niet op.

Ben jij ook weleens gevallen?
Ik val eigenlijk altijd, komt omdat ik dan in paniek uit bed spring.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik van dat korte harde tapijt in de slaapkamer liggen en daar heb ik al aardig wat vel mee weggeschraapt. :-)

Soms is het ook wel geinig hoor, dan loop ik in huis te spugen omdat ik dan droom dat er iets smerigs in mijn mond zit!

Krijg ik dat 's ochtends van vriend te horen.

Ik zorg dus echt dat ik alles potdicht heb voordat ik ga slapen.

Als je er echt last van krijgt dan kun je allerlei onderzoeken laten doen, heb ik ook gedaan, maar bedenk dan wel dat je er erg veel tijd mee kwijt bent en ze er weinig aan kunnen doen.

Ik slikte dan wel pillen maar dat is wel rotzooi waar je heel snel aan went en die je zelf moet betalen.
En je kunt ook kijken op slaapklachten.nl daar staan tips.
quote:Whiskers schreef op 24 januari 2010 @ 19:30:

Ik val eigenlijk altijd, komt omdat ik dan in paniek uit bed spring.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik van dat korte harde tapijt in de slaapkamer liggen en daar heb ik al aardig wat vel mee weggeschraapt. :-)

Soms is het ook wel geinig hoor, dan loop ik in huis te spugen omdat ik dan droom dat er iets smerigs in mijn mond zit!

Krijg ik dat 's ochtends van vriend te horen.

Ik zorg dus echt dat ik alles potdicht heb voordat ik ga slapen.

Als je er echt last van krijgt dan kun je allerlei onderzoeken laten doen, heb ik ook gedaan, maar bedenk dan wel dat je er erg veel tijd mee kwijt bent en ze er weinig aan kunnen doen.

Ik slikte dan wel pillen maar dat is wel rotzooi waar je heel snel aan went en die je zelf moet betalen.Daar zit ik dus ook niet op te wachten. Ik denk zelf dat ik niets op ga schieten met die onderzoeken. Zolang het bij deze twee keer blijft valt er best mee te leven.
quote:Sam32 schreef op 24 januari 2010 @ 18:11:

4 Keer op een dag 2 paracetamol (tegelijk) lijkt me nog beter.

Maar misschien kun je nog iets sterkers krijgen van je huisarts.

Dit kan wel 6 weken duren.

Vervelend hoor! Ik denk ook niet dat je er iets tegen kunt doen.

Hoi Sam,

ik denk zelf (op advies van mijn zus die huisarts is) dat ik op deze manier de pijnstilling in stand houd. Vanavond ga ik voor het slapen wel voor twee paracetamol.

hopelijk gaat het dan morgenochtend beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven