Gezondheid alle pijlers

Gekrabt door kitten

13-06-2021 19:19 70 berichten
Joe
anoniem_6544648a5bb67 wijzigde dit bericht op 03-11-2021 04:07
Reden: Niet meer van toepassing
99.37% gewijzigd
Ja (al vanaf de geboorte katten in huis gehad) en ik heb er nog nooit de huisarts of noodhuisarts voor gebeld, laat staan een tetanusprik laten zetten.
oke ik leef al 29 jaar in een huis met katten, al heel wat keren gekrabt door kittens (wat voornamelijk kwam door spelen, niet omdat ze boos waren) en daar nog nooit een tetanus prik voor gehaald.
Het feit dat het kitten nog niet ingeënt is lijkt me hierin niet relevant.

Kijk, als het kitten je nu flink had gebeten, zou ik zeggen: ja halen.
Maar voor wat schrammetjes vind ik het nogal overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tot ik het huis uit ging wel honderden keren door onze katten gekrabt en nog nooit een tetanus injectie gehad maar vraag het de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Als de huisarts tetanus adviseerde zou ik dat maar doen hè!
Je kan toch gewoon een tetanus vaccin nemen. Kan je er gelijk weer tegenaan voor de komende jaren.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Ik heb een exemplaar van 9 maanden oud hier. En ze hangt regelmatig in mijn armen omdat ze denkt dat mijn armen best een leuke prooi zijn. Dus bijten, krabben tot bloedens toe (asielkat, we werken eraan).
Echt geen moment in me opgekomen om een prik te halen. Volgens mij kan je lichaam dit echt zelf. Bloedt niet voor niets
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 1000 keer gekrabt door katten en ik heb nog nooit een huisarts gebeld. Zwaar overdreven.
Komt je kat van 7 weken uberhaupt buiten?
Smeer wat jodium erop en neem volgende keer weer gewoon een goudvis ipv een kat.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-06-2021 21:20
22.31% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Al 52 jaar tussen de katten, ontelbare keren gekrabd. Nooit in me opgekomen om daar de HA voor te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer het zelfde aan de hand gehad (loep maar), en ondanks dat ik geen naaldenfan ben toen toch maar voor de tetanus prik gegaan. Met een onvoorzichtige kitten zou ik zeker het advies van de huisarts volgen. Had die nog een termijn genoemd waarbinnen je hem moest laten zetten?
Merys schreef:
13-06-2021 21:20
Al 52 jaar tussen de katten, ontelbare keren gekrabd. Nooit in me opgekomen om daar de HA voor te bellen.
Hier het zelfde
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-06-2021 21:20

Smeer wat jodium erop en neem volgende keer weer gewoon een goudvis ipv een kat.
:HA:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Ik heb het een tijd terug toch gedaan. Omdat het lang geleden was en beter het zekere van het onzekere wilde nemen. Kan ik er weer tien jaar tegen. Kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ja sorry hoor maar dit vind ik persoonlijk wel een tikkeltje overdreven. Als die kat nou flink had gebeten wat een diepe smalle wond had veroorzaakt, maar een oppervlakkig krabwondje? Ik heb mijn hele leven al katten om me heen en ben echt nooit "krasloos". Ik heb altijd wel ergens krabwondjes zitten, bij mijn polsen van het spelen, op mijn schouders nu in ik blote schouders heb enz. Dat de kitten nog niet is ingeënt heeft er trouwens helemaal niets mee te maken. Katten worden ingeënt tegen kattenziektes en niet tegen tetanus.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
3 kleine krabjes waar amper bloed uit komt en je belt de noodarts? Vind ik lichtelijk dramatisch. Iedereen met een kat wordt wel eens gekrabt, ben je geen katten gewend?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft de (ontbrekende) vaccinatie van de kat ermee te maken?

Ik heb mijn hele leven al kittens/katten, momenteel ook 2 kittens en 1 kater en ben al weet ik veel hoe vaak gekrabt. Ik heb nog nooit de huisarts hiervoor gebeld, laat staan de noodhuisarts. Ik vind het zwaar overdreven 🙈
Nog een kattenbezitter hier die vaak gekrabd wordt en daar nooit iets aan doet. En ik leef nog.

Maar als je dat geruststelt ga je die prik toch even te halen? Ben je weer voor tien jaar klaar.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
13-06-2021 21:36
3 kleine krabjes waar amper bloed uit komt en je belt de noodarts? Vind ik lichtelijk dramatisch. Iedereen met een kat wordt wel eens gekrabt, ben je geen katten gewend?
Dit sowieso, maar wat ik helemaal frappant vind, is dat die noodarts vervolgens het advies geeft om een tetanusspuit te halen, wat je vervolgens niet doet. Dus eerst val je een noodarts lastig met een futiliteit, en vervolgens ga je op het viva forum medisch advies vragen over iets waar een arts al advies over gegeven heeft :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet serieus. Toch?? :wtf:
Daar bel je de noodhuisarts toch niet voor!
Ze zullen wel gelachen hebben bij de “noodhuisarts”.
Alle reacties Link kopieren
Ja nee, nu ga je dood.
Jammerdebammer.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Behalve die ene keer dat ik met kat in mand bij de dierenarts kwam en zelf een behoorlijk heftig bloedende arm had met hele diepe krassen en de dierenarts dus besloot eerst mij maar even te ontsmetten en te verbinden en daarna pas de kat te onderzoeken nooit over nagedacht dat ik met een krasje een arts moest bellen. En nog ontelbare krassen gehad daarna ook en nog steeds, even ontsmetten, klaar. Beetje overdreven vind ik het dus wel. Katten krabben nou eenmaal.
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
13-06-2021 22:01
Behalve die ene keer dat ik met kat in mand bij de dierenarts kwam en zelf een behoorlijk heftig bloedende arm had met hele diepe krassen en de dierenarts dus besloot eerst mij maar even te ontsmetten en te verbinden en daarna pas de kat te onderzoeken nooit over nagedacht dat ik met een krasje een arts moest bellen. En nog ontelbare krassen gehad daarna ook en nog steeds, even ontsmetten, klaar. Beetje overdreven vind ik het dus wel. Katten krabben nou eenmaal.
Sorry maar hier moet ik stiekem toch wel even om gniffelen. Komt daar je nick ook vandaan?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ga je niet menen dit!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven