Gezondheid alle pijlers

Gemene 'puist' op bil

10-06-2013 17:54 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik ben nieuw hier, dit wordt mijn eerste topic. Ik lees de forums op Viva al een tijdje en heb nu een account aangemaakt.

Sinds vorige week heb ik last van een wondje op mijn bil. Het begon als een soort puistje wat erg zeer deed. Nu een week later is het een open wond geworden (niet zo heel groot) maar wel pijnlijk. Het lijkt nu op een open blaar. Er komt een soort vloeistof uit. Erom heen is het rood. Ik heb er een pleister op geplakt want als ik een broek aan heb schuurt het er langs.

Nu heb ik dus informatie gezocht op het internet en ben nu bang dat ik decubitus heb en dan de vorm van het 1e stadium. Ik weet het, het internet is niet altijd te vertrouwen maar de informatie die ik heb gelezen over decubitus, lijkt op wat ik heb. Heeft iemand hier ervaring mee of ook last van decubitus? Wat heb je er aan gedaan?

Morgen zal ik de dokter bellen voor een afspraak.
Het zou ook een fistel kunnen zijn. Veel plezier met de plaatjes
Hahahahahahaha, die Google toch.

Het is gewoon een steenpuist, vrij normaal verschijnlijk, decubitus is het in iedergeval niet. Kan ik je garanderen. Of ben je bedlegerig of aan een rolstoel verbonden, slechte algehele conditie?
Ik gok op krentenbaard.
Google maar eens verder op steenpuist.
Hebben we weer een nieuwe hypochonder erbij?
Nou... Meiden, jullie kunnen wel allemaal een mening neerzetten, maar hier is maar 1 verstandige oplossing voor natuurlijk:

De eens een foto?
Jaaa!!! Een foto!
Een steenpuist moet je desinfecteren.
Ik denk dat het de builenpest is; héél gevaarlijk en rete-besmettelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oppassen met varkensvlees en teveel eieren. Daarvan kun je namelijk ook hardnekkige (steen)puisten krijgen op de billen.
Je kunt geen decubitus hebben als jij zoals je zelf ook al aangeeft normaal beweegt en verder niet ziek bent.

In plaats van eraan zitten kun je het beter een paar dagen met rust laten zodat het geneest en dicht gaat. Die roodheid is normaal omdat het een ontsteking is en gaat vanzelf weer weg, tenzij je het een paar keer per dag open krabt/knijpt/weet ik het.
Ik gok op een furunkel.
quote:allis schreef op 10 juni 2013 @ 19:05:

Nou... Meiden, jullie kunnen wel allemaal een mening neerzetten, maar hier is maar 1 verstandige oplossing voor natuurlijk:

De eens een foto?Zeg, moest jij niet baren?
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 juni 2013 @ 20:22:

Ik gok op een furunkel.of een karbunkel (negenoog)
Een ontstoken haarzakje kan ook. Voelt kloten.

Vraag bij de dokter om fucidin-crème, dat helpt fantastisch tegen allerhande huidontstekingen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
steenpuist is volgens mij een soort van ontstoken haarzakje... en het klinkt gewoon als een steenpuist! Niet zelf aanzitten, ga gewoon naar de huisarts.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2013 @ 19:53:

Ik denk dat het de builenpest is; héél gevaarlijk en rete-besmettelijk.Klopt helemaal
quote:Diztel schreef op 10 juni 2013 @ 21:02:

[...]

of een karbunkel (negenoog)Die bedoelde ik ja .
Ik ben het eens met snoesje, mijn dochter heeft soms ook zo'n plek op haar bil die begint als een dikke onderhuidse puist. Na een paar dagen smeren met fucidin is het helemaal weg. Het blijft wel een gevoelige plek want als haar weerstand slecht is zit er zo weer een dikke plek.
quote:Snoesje666 schreef op 10 juni 2013 @ 21:08:

Een ontstoken haarzakje kan ook. Voelt kloten.

Vraag bij de dokter om fucidin-crème, dat helpt fantastisch tegen allerhande huidontstekingen.

[afbeelding]Nou zeg, en dat in het openbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven