Gezondheid alle pijlers

geplakte wondje bij dreumes

07-07-2013 16:37 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van anderhalf heeft een flinke smakkerd gemaakt en het wondje is geplakt bij de HAP. Vroeg nog (na ervaring bij dochter) kan het niet gehecht worden. Dit doet natuurlijk even meer pijn, maar 3x raden. Zoon heeft er al aan lopen pulleken, zit er met zijn tong er steeds aan te voelen etc etc. Het bovenste laagje is er dus al af. Wat nu? Terug naar HAP en nogmaals laten plakken? Bij dochter is het uiteindelijk een echt lelijk liteken geworden (maar gelukkig onder haar kin) maar bij zoon zit het dus midden in zijn gezicht :(
Beste is denk ik even te bellen met de HAP. Dat kunnen we vanaf het forum natuurlijk niet beoordelen.
Bel ze even.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou inderdaad terug gaan om het even te laten controleren, het zou jammer zijn als het een onnodig groot litteken wordt. Je kan volgens mij wel wachten tot morgen als je bij je eigen huisarts terecht kan. Dat pulken en likken moet je proberen te voorkomen vanwege infectiegevaar. Je kan het zelf nog even extra ontsmetten met betadine.
Ik weet niet of het twee keer geplakt kan worden en als het in dit tempo doorgaat dan kunnen we elke 10 minuten terug om het te laten plakken hahaha. Ik dacht misschien moeders met ervaring hier die nog een gouden tip hebben.
Nee, het kan niet meerdere keren geplakt worden. Is afplakken met een pleister een optie dat eraan likken niet meer kan?
Anders zwaluwstaartjes om het bij elkaar te houden.
Waarom kon het in 1ste instantie niet gehecht worden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had er gewoon alsnog een pleister overheen geplakt.
Ik zou er dus gewoon een flinke pleister overheen plakken. Of als pleister het niet red een gaasje met plakkers. En als het idd al wat gaat wijken wat zwaluwstaartjes plakken.
Sorrie, flauw. Misschien kun je even met de HAP overleggen.
Volgens mij kun je beter de hap even bellen, hechten kan maar tot een bepaalde tijd na het ontstaan van de snee.
Plakken word wel mooier, zou er een.dikke pleister overheen doen die er moeilijk af gaat.
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 juli 2013 @ 18:11:

[afbeelding]
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ehhh, TO, een pleister erop.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Pleister erop heeft geen nut gehad die had hij er zo vanaf, de plek zat bij zijn lip dus plakken kon niet heel makkelijk. Heb de HAP nog gebeld, die gaven aan dat nog een plakken geen nut had. Dus nu maar gewoon laten genezen en hopen op een niet te groot liteken. Ik heb om een hechting gevraagd, maar dat deden ze niet bij die jonge kindjes.
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 juli 2013 @ 18:11:

[afbeelding]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven