Gezondheid alle pijlers

Gescheurde mondhoek?

15-08-2015 14:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had gister heel erg last van droge lippen. Savonds voor het naar bed gaan merkte ik een rood plekje bij mijn mondhoek. Het lijkt wel een gescheurde mondhoek. Vanochtend was het eigenlijk precies hetzelfde. Nu ook, onveranderd. Ik heb er foto's van gemaakt. Op de eerste foto lijkt er dus een soort van blaasje(?) te zitten. Met het blote oog is dit niet echt te zien. Het doet verder geen pijn, brandt niet, jeukt niet. Het valt ook niet echt op, zeker als ik mijn mond dicht heb. Ik dacht misschien een koortslip (nog nooit gehad) maar volgens mijn partner doet dit heel erg zeer (hij heeft het ook nooit gehad maar een ex wel). Wat denken jullie? Ik heb foto's (en ook de vraag) op een andere website gezet. Ik weet niet goed hoe ik ze hier moet toevoegen.

Ik wil graag weten wat het is ivm eventueel besmettingsgevaar.

Ik ben nieuw op dit forum. Ik raadpleeg het forum al langer.

http://www.dokter.nl/foru ... 73398-gescheurde-mondhoek
Een topic openen om een gescheurd mondhoekje? Really? Wat een hysterie
en aan een verkoudheid ga je dood....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Naar de HA. Mocht het een koortslip zijn uit zich dat bij iedereen weer anders volgens mij. Maar dat kan je dus beter een professional vragen.
Duidt dat niet op vitaminetekort? Verder niet besmettelijk maar gewoon even lastig. Gaat weer voorbij.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Als je niet zeker bent of het besmettelijk is, dan ga je er gewoon van uit dat het dat wel is. Over enkele dagen is het weer weg.
smeer er uierzalf op, succes verzekerd! Enne, zure lavina, iedereen mag hier een topic openen, hoe onbenullig het ook kan overkomen voor anderen. Of voel je je hier hen als je haan er niet ben(T) ?
Een gescheurde mondhoek wordt volgens mij veroorzaakt door een schimmelinfectie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:IBD schreef op 15 augustus 2015 @ 15:06:

smeer er uierzalf op, succes verzekerd! Enne, zure lavina, iedereen mag hier een topic openen, hoe onbenullig het ook kan overkomen voor anderen. Of voel je je hier hen als je haan er niet ben(T) ?say what?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 augustus 2015 @ 15:06:

Een gescheurde mondhoek wordt volgens mij veroorzaakt door een schimmelinfectie.Of medicijnen (zo kom ik er aan iig). Ik smeer er Calendulan en Purol op.
HA, ik zou meteen naar de eerste hulp gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het op de eerste foto een blaasje en geen gescheurde mondhoek. Dus ik zou wel aan een koortslip denken, gewoon even langs de ha. Dan kan die met zekerheid zeggen wat het is.
quote:viva-amber schreef op 15 augustus 2015 @ 15:12:

HA, ik zou meteen naar de eerste hulp gaan.Nou zeg, het mag wat kosten, zo'n gescheurd mondhoekje die met het blote oog niet te zien is.

Een gescheurde mondhoek wordt volgens mij veroorzaakt door een schimmelinfectie.Of vitaminegebrek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sweet_Lavinia schreef op 15 augustus 2015 @ 15:09:

[...]

say what? Say that! Vind je een zuurpruim die voor de lol anderen even een ("lollige') veeg uit de pan geeft en alvast geilt op een applaus, Zal je her en der ook wel krijgen van mede lolligerds dus have fun! Is jouw saaie zaterdag met al je eigen ellende ook weer te doen! Hihihihiihi
quote:IBD schreef op 15 augustus 2015 @ 15:23:

[...]

Say that! Vind je een zuurpruim die voor de lol anderen even een ("lollige') veeg uit de pan geeft en alvast geilt op een applaus, Zal je her en der ook wel krijgen van mede lolligerds dus have fun! Is jouw saaie zaterdag met al je eigen ellende ook weer te doen! Hihihihiihi

Oh zo..hihi dan maar.

Mens, ga fietsen of neem een cursus Nederlandse taal.

edit; Of voel je je hier hen als je haan er niet ben(T) ? die neem ik als motto.
Ik heb eens een programma gezien met een dokter met zo'n blauw schortje aan die vertelde dat gescheurde mondhoeken betekend dan je vitamine tekort hebt.

Weet niet of dat kan en hoe je eetpatroon is?

Een gescheurde mondhoek wordt volgens mij veroorzaakt door een schimmelinfectie.

Of een bacteriele infectie. Of medicijngebruik. Of vitaminegebrek. Of droge lucht in je huis en constant aan je lippen likken. Of iets heel ernstigs. Of ook niet.

Huisarts een idee?
Ach ja, die Nederlandse taal he? Komt altijd weer aan bod bij bepaalde mensen. Kan er nog een bedankje af voor je nieuw verworven motto? Mag ook prive hoor
ik was een keer met een gescheurde mondhoek bij de dokter, voor iets heel anders. Zij merkte zelf op dat ik die gescheurde mondhoek had, en vroeg of ik het allang had (paar weken). Ze vertelde me dat dat niet vanzelf over zou gaan omdat er waarschijnlijk bacteriën inzaten die de boel steeds open lieten. Ze gaf me een antibacterieel zalfje en het was in 2 dagen over.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik maandag maar de huisarts ga bellen. Huisartsenpost lijkt mij ook misschien wat overdreven. Tot die tijd maar even rekening houden met eventuele kans op besmetting. Is het nu het beste om het vet te houden of om het uit te laten drogen?
Wanneer je er nu purol of calendula op doet is waarschijnlijk maandag genezen voor zoiets ga je toch niet naar de dokter.
quote:viva-amber schreef op 15 augustus 2015 @ 16:09:

Wanneer je er nu purol of calendula op doet is waarschijnlijk maandag genezen voor zoiets ga je toch niet naar de dokter.Weet eigenlijk niet of je Calendulan ook op blaasjes mag smeren? Op open scheurtjes wel. Purol kan voor zover ik weet geen kwaad.
Waarom naar de huisarts met een gescheurde mondhoek...?

Hou je mondhoek goed vet met bijvoorbeel vaseline, kijk uit met dat wat je eet (even geen eten nemen met hele 'scherpe randjes' zoals bv een pistolet), neem voldoende groente en fruit, en geef het de tijd om te helen.

Ik heb vaker een uitgescheurde mondhoek gehad, en heeft echt wel eens weken aangehouden, maar is altijd weer overgegaan zonder dat ik een arts nodig had (was ook echt niet in me opgekomen om voor zoiets onbenulligs de huisarts te bellen).
quote:Anna__85 schreef op 15 augustus 2015 @ 15:54:

Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik maandag maar de huisarts ga bellen. Huisartsenpost lijkt mij ook misschien wat overdreven. Tot die tijd maar even rekening houden met eventuele kans op besmetting. Is het nu het beste om het vet te houden of om het uit te laten drogen?Huiartsenpost misschien wat overdreven...?!? Laat dat 'misschien' maar weg! Huisartsenpost is voor zieke mensen, niet voor dit soort onzin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven