Gescheurde mondhoeken
donderdag 2 april 2015 om 14:39
Nee het is geen koortslip. Ik heb geen korstjes, maar mijn mondhoeken zijn echt uitgescheurd. Heel irritant, zeker tijdens het eten. Ik heb dit zeker 1x per jaar. Het gaat uiteindelijk wel weer over, maar het duurt vaak zo lang (bijna 2 weken) dus ik hoop iets te vinden waardoor het eerder overgaat.
donderdag 2 april 2015 om 14:43
donderdag 2 april 2015 om 14:45
quote:lionlily schreef op 02 april 2015 @ 14:43:
Ik zeg net dat ik ook geen korstjes heb alleen scheurtjes. Maar met zovirax gaat het dus wel snel over. En ik heb het ook 1 a 2 keer per jaar, maar het is echt koorstlip. Het feit dat het terugkerend bij jou is, doet mij wel vermoeden dat het mogelijk toch om koortslip gaat, eigenlijk.
Oh dan had ik je verkeerd begrepen
Bedankt voor alle tips. Ik begin eerst met Blistex en extra fruit eten, want dat heb ik in huis
Ik zeg net dat ik ook geen korstjes heb alleen scheurtjes. Maar met zovirax gaat het dus wel snel over. En ik heb het ook 1 a 2 keer per jaar, maar het is echt koorstlip. Het feit dat het terugkerend bij jou is, doet mij wel vermoeden dat het mogelijk toch om koortslip gaat, eigenlijk.
Oh dan had ik je verkeerd begrepen
Bedankt voor alle tips. Ik begin eerst met Blistex en extra fruit eten, want dat heb ik in huis
donderdag 2 april 2015 om 15:36
Altijd als ik gescheurde mondhoeken heb komt het door vitamine C tekort. Merk het meteen als ik een paar dagen te weinig fruit eet. Probeer eens elke dag extra fruit te eten en een vitamine C tablet 1000 mg te nemen. En daarbij je mond niet te ver open te doen ivm uitscheuren hoekjes en goed smeren met Blistex. Bij mij is het dan binnen 2 dagen over.
dinsdag 7 april 2015 om 22:02
Het was twee dagen geleden bijna over. Ik heb Blistex gesmeerd en veel groeten en fruit gegeten en vitaminepillen genomen. Ik werd vanochtend wakker en aan beide kanten was het weer open! De korstjes zijn weg, maar je ziet het bloed onder de schrammetje zitten.
Een nieuwe Googleactie leverde qua nieuwe informatie alleen op dat het ook door een niet goed passend kunstgebit kan komen. Nou, die oorzaak kunnen we wegstrepen
Ik ga morgen de huisarts bellen
Een nieuwe Googleactie leverde qua nieuwe informatie alleen op dat het ook door een niet goed passend kunstgebit kan komen. Nou, die oorzaak kunnen we wegstrepen
Ik ga morgen de huisarts bellen