Gezondheid alle pijlers

Geschrokken van verwijzing naar neuroloog

02-04-2014 11:42 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eigenlijk nooit op deze pijler, maar ik maak me een beetje zorgen, dus nu toch maar een topic. Allereerst wil ik zeggen dat ik al naar de huisarts geweest ben en vanmorgen bloed heb laten prikken, dus ik open dit topic niet omdat ik denk dat mensen hier me kunnen diagnosticeren. 't Is misschien meer van me af schrijven ofzo. Of wie weet herkent iemand iets.

Al een tijdje heb ik last van vage klachten. Het begon met een terugkerende oogontsteking, waarvoor ik uiteindelijk een antibioticazalf heb gekregen. Dat hielp goed, na een paar dagen was de ontsteking weg. Echter, ik ben steeds vaker duizelig en 'watterig' in mijn hoofd. Ik lijk dingen te vergeten en soms de woorden uit mijn mond te moeten 'trekken'. Ik heb last van vreemde tintelingen in mijn benen en handen en mijn coördinatie en evenwicht zijn om te huilen (ik grijp naast dingen, ben zwabberig, etc.). Ook zijn de problemen met mijn zicht weer terug gekomen, ik zie soms dubbel, of het lijkt of een deel (vooral in de hoeken) van mijn ogen niet mee doet. En verder ben ik moe, echt heel moe. Ook als ik goed geslapen heb. Ik ga iedere avond op tijd naar bed en heb ook geen moeite met inslapen ofzo. Ik heb twee kleine kinderen, waarvan er eentje door medische problemen nogal eens spookt 's nachts, dus mijn man en ik slapen soms niet al te best, maar er zijn ook hele periodes dat we wel gewoon 8 uur per nacht kunnen slapen en dan voel ik me de laatste tijd nog steeds een dweil de hele dag. Alsof ik door zand loop ofzo.

Ik rook niet, drink niet veel (in het weekend af en toe een glaasje wijn), beweeg voldoende, eet gezond (fruit, groenten, af en toe vlees/vis, volkoren producten etc.) en drink voldoende water. Verder slik ik dagelijks een multivitamine.

Ben gisteren dus bij de huisarts geweest en die zei dat ze niet het idee heeft dat ik burn-out of depressief ben (dat idee heb ik zelf ook niet). Ze heeft me een aantal coördinatietesten laten doen (armen wijd en met een zwiep puntje van mijn neus aanraken, over een lijn lopen etc.) en dat ging echt voor geen meter. Ik schrok er zelf van. De huisarts vond het duidelijk ook niet oke, dus die heeft me nu verwezen naar een neuroloog. En daar ben ik nogal van geschrokken. Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor een algemeen bloedbeeld en maandag moet ik terug naar de arts, want zij heeft dan een consult met een neuroloog gehad over wat er precies verder onderzocht moet worden en daar word ik dan over geïnformeerd. Gisteren had ik nog zoiets van: het zal wel, maar ik begin me nu toch wat zorgen te maken.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Wat schrikken, Chryssa!! Ik wens je veel sterkte.
Jeetje, Chryssa! Ik lees je topic nu pas. Dat is schrikken zeg! Ik duim heel hard dat het allemaal meevalt en wens je veel moed en sterkte donderdag!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Nee, wat shit

Veel sterkte morgen, meid
Ik heb zojuist je topic gelezen. Dat moest wel schrikken zijn geweest toen je hoorde dat je langs moet komen voor de uitslag! Veel sterkte.
Heb net alles gelezen, ik wens je heel veel kracht en een dikke knuffel
Gatsie Chryssa! Sterkte en succes!
Jeetje Chryssa! Wat ontzettend schrikken van dat telefoontje! Heel erg veel sterkte
Dat is inderdaad schrikken. Vervelend dat je nu nog tot morgen moet wachten. Hopelijk kom je de tijd goed door, zoek maar veel afleiding Veel sterkte morgen!
Ga in therapie!
Sterkte Chryssa
Veel sterkte meis, hopelijk valt het mee
Veel sterkte morgen..
Oehh wat spannend. Ik leef met je mee en hoop dat het allemaal meevalt. Ik hoop dat er morgen iemand met je meegaat. Sterkte meid
Ja en?
Oh gets, dat is knap balen. Nu moet je nog een dag wachten. Veel sterkte
Optimist tot in de kist!
Sterkte, morgen, Chryssa!
Even een upje. Hoop dat het geen slecht bericht was.
Chryssa, hoe is het gegaan vandaag?
Ga in therapie!
Op de MRI beelden was heel duidelijk littekenweefsel in mijn hersenen te zien, op de plekken die typerend zijn voor MS. Het is wel duidelijk dus. Ik moet binnenkort een lumbaal-punctie om te kijken naar eiwitten in het hersenvocht. Neuroloog gaat er vanuit dat het de relapsing-remitting vorm is.

Niet geheel onverwacht, deze uitslag, maar toch best heftig.
Chryssa: ik weet even niet wat te zeggen.
Nee niet onverwachts maar wel erg naar en zeer zeker idd. heel heftig.

Hopelijk wordt je goed begeleid en doet het ziekenhuis alles wat mogelijk is.

Veel sterkte
Wat heftig Chryssa, heel veel sterkte!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geen idee wat dat allemaal inhoudt voor je, maar heel veel sterkte in ieder geval.
odi et amo
Shit, Chryssa Is deze diagnose zeker of moet hij nog bevestigd worden? Wat is relapsing-remitting? Betekent dat dat de MS bij periodes verdwijnt en weer terugkomt?

Heb je iemand bij je nu?
Ga in therapie!
Van wat ik ervan begrepen heb, betekent het dat ik nu nog volledig zal herstellen als ik een aanval krijg. Blijkbaar gaat de relapsing-remitting vorm na een tijd soms over in een progressievere vorm waarbij je maar gedeeltelijk of helemaal niet herstelt van een aanval.

Het bloedwerk was overigens allemaal goed. Geen vitaminetekorten, ook vitamine D en B12 was prima. Dat hoef ik dus allemaal niet aan te vullen.
Ach, dus toch.... Sterkte....
Ach meisje toch.. Ik wil je heel, heel, heel veel sterkte wensen..

Het herstel bij een aanval was bij mij zo'n 90-95 % van daarvoor..

Het kan ook zijn, dat je een 1 of 2 keer een aanval (schub) hebt en daarna nooit meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven