Gezondheid alle pijlers

Gespannen schouders

30-11-2009 12:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren last van gespannen schouders en krijg hier af en toe ook hoofdpijn door. Zeer waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik MS heb. Ik merk dat aanraking mijn lijf veel verlichting geeft, mijn lichaam is dan minder pijnlijk, zwaar en gesprannen.

Een paar weken geleden ben ik bij een fysiotherapeut terecht gekomen voor massage die mij wat verlichting gaf, (tot die tijd heb ik jaren geen massages gehad en dus wel pijn in mijn lijf) hoewel ik wel wat teleurgesteld was over de te zachte behandeling en de duur van de massage. Van het consult van 30 minuten werd er maar 10 minuten effectief gemasseerd.

Afgelopen week kreeg ik bij toeval een stoelmassage van een therapeut met hele stevige handen en dat had duidelijk meer effect. Toen ik dit vertelde tegen de masseuse heeft zij mij die keer niet meer gemasseerd omdat ze mijn bezoeken aan haar vergelijkbaar met symptoombestrijding vind en zegt dat ik zelf aan de slag moet met ontspanningsoefeningen enz.. Ze vertelde ook dat bijna iedereen gespannen schouders enz. heeft en dat het van de gekke is om dan maar iedereen's schouders los te maken. Ik ben daarom nu heel benieuwd of dat zo is, of bijna iedereen last heeft van gespannen schouders? hoe vaak heb je er last van? en wat doe je er tegen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo !

Ik ken het probleem .. ik heb er ook veel last van, vooral met het studeren van een nieuw stuk op de piano. Ik moet er dan ook altijd aan denken, en als mijn lerares er op wijst staan ze zo 10 CM lager. Ik heb er dan ook vaak last van onder het spelen van de piano ! maar goed. Niks aan te doen ! maar ik heb er eigelijk alleen last van als ik dan aan het spelen ben, verder over dag niet terwijl ik ze toch wel aardig gespannen hou

Groetjes ! en succes verder ermee !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven