Gestopt met de pil en al 3 maanden niet meer ongesteld
donderdag 24 september 2009 om 15:30
Ik voelde me al een tijdje niet meer 'happy' bij het slikken van de pil. Daarom ben ik begin juli na 7 jaar gestopt. Voel me echt stukken beter nu.
Alleen nu ben ik al sinds juli, dus bijna 3 maanden nu, niet meer ongesteld geweest. Maakte me zorgen ook al zijn mijn vriend en ik altijd voorzichtig. Ben inmiddels bij de huisarts geweest en daar werd gezegd dat dit wel normaal is. Heb me evengoed laten testen en ik ben niet zwanger.
Maar ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit ook hebben gehad toen ze gestopt zijn met de pil? En zo ja, hoe lang ben je dan niet ongesteld geweest?
Alleen nu ben ik al sinds juli, dus bijna 3 maanden nu, niet meer ongesteld geweest. Maakte me zorgen ook al zijn mijn vriend en ik altijd voorzichtig. Ben inmiddels bij de huisarts geweest en daar werd gezegd dat dit wel normaal is. Heb me evengoed laten testen en ik ben niet zwanger.
Maar ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit ook hebben gehad toen ze gestopt zijn met de pil? En zo ja, hoe lang ben je dan niet ongesteld geweest?
donderdag 24 september 2009 om 15:46
Het is niet bij iedereen zo, dat je moet "ontpillen" na het stoppen met de pil om weer een normale menstruatie te krijgen. Het kan echter wel, dta je een half jaar of zelfs een jaar na stoppen nog niet ongesteld bent.
En je bent nu vorzichtig met je vriend? Ik hoop dat je wel condooms gebruikt.
Wil je altijd door met condooms of wil je een andere anticonceptie? Een andere opil, nuvaring, spiraaltje met of zonder hormonen... het zijn allemaal opties...
En je bent nu vorzichtig met je vriend? Ik hoop dat je wel condooms gebruikt.
Wil je altijd door met condooms of wil je een andere anticonceptie? Een andere opil, nuvaring, spiraaltje met of zonder hormonen... het zijn allemaal opties...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 24 september 2009 om 15:48
Ja ben inderdaad voorzichtig zoals ik al in mijn OP schreef. Gebruiken nu altijd condooms. Omdat ik even hormoon vrij wilde zijn en dat is dus inderdaad een stuk beter.
Wil daarna een koperspiraal gaan proberen. Ik weet trouwens niet of ik dan eerst een keer ongesteld moet zijn geweest voordat ik die kan 'nemen'.
Wil daarna een koperspiraal gaan proberen. Ik weet trouwens niet of ik dan eerst een keer ongesteld moet zijn geweest voordat ik die kan 'nemen'.
donderdag 24 september 2009 om 18:14
Zit in dezelfde situatie. Ben met pil gestopt omdat ik me er niet meer lekker bij voelde. Nu ik gestopt ben voel ik me beter, maar mijn ´normale´cyclus komt moeilijk op gang. Ben eerder een tijd gestopt geweest (toen om zwanger te worden) en ik herken het wel.
Koperspiraal ook al een keer geprobeerd maar dat was hem niet voor mij. Door gekantelde baarmoeder bleef hij niet goed zitten. Pijnlijk! Nu dan toch maar tijdelijk condooms. We willen nu nog geen tweede, maar als het zo is, dan is het zo. Ik wil even geen hormonen troep meer!
Koperspiraal ook al een keer geprobeerd maar dat was hem niet voor mij. Door gekantelde baarmoeder bleef hij niet goed zitten. Pijnlijk! Nu dan toch maar tijdelijk condooms. We willen nu nog geen tweede, maar als het zo is, dan is het zo. Ik wil even geen hormonen troep meer!
donderdag 24 september 2009 om 20:33
donderdag 24 september 2009 om 20:39
In oktober 2007 was ik ook gestopt met de pil vanwege onze grote kinderwens. Ook ik werd na het stoppen van de pil (de Diane35) maar niet ongesteld. Ben op een gegeven moment naar de huisarts gegaan en die zei dat het wel een halfjaar kon duren. Uiteindelijk ben ik na 126 dagen ongesteld geworden.
Na die tijd nog twee cyclussen van 34 dagen gehad en toen gelukkig regelmatige cyclussen van rond de 28 dagen. Ik weet nu al zeker: voor mij nooit geen pil meer.
Na die tijd nog twee cyclussen van 34 dagen gehad en toen gelukkig regelmatige cyclussen van rond de 28 dagen. Ik weet nu al zeker: voor mij nooit geen pil meer.