Gezondheid alle pijlers

Gestopt met koffie

29-10-2017 13:00 45 berichten
Sinds ik gestopt ben met het drinken van koffie ( gister ) heb ik een on-tiege-lijke hoofdpijn, zo'n enorme hoofdpijn dat ik een paracetamolletje heb geslikt maar echt helpen doet het niet.

Zijn hier meer mensen die zijn gestopt met het drinken van koffie en bekend zijn met dit afkickverschijnsel en hoelang gaat het duren voordat de hoofdpijn verdwijnt.

De mensen die ook gestopt zijn met het drinken van koffie, hebben jullie ook voordelen ontdekt zoals een mooiere huid, minder opgeblazen gevoel enzovoorts ?
Alle reacties Link kopieren
Ik word al chagrijnig als ik 's ochtends geen koffie heb gedronken. Zou nooit zonder willen.
If I can't dance, it's not my revolution!
het 1 kan toch los staan van het ander
hoeveel koffie dronk je? 20 koppen? ja dan kan het
4 kopjes? nee, lijkt me erg onwaarschijnlijk
en koffie is trouwens gezond, je krijgt geen mooiere huid door te stoppen met koffie drinken.
Waarom ben je gestopt met koffie drinken?

Ik weet wel dat je, als je een enorm grote caffeine-inname had, afkickverschijnselen kunt krijgen en inderdaad hoofdpijn . Dat verdwijnt ook weer.
Zonder koffie gebeurd er niks.

De hoofdpijn herken ik als ik te laat mijn koffie krijg. Het zal een ontwenningsverschijnsel zijn wat dus ook weer weggaat.

Dronk je teveel? Want hoewel ik absoluut verslaafd ben drink ik max 3 kopjes in de ochtend. Daarna thee of water. S'avonds ook geen koffie meer.
Ik dronk meestal met werkdagen max 4 kopjes per dag. Op een gegeven moment werd dat 0 tot 1. Dit heb ik 7 maanden volgehouden. Nu zit ik weer p 4 en krijg enorm last van puisten. Of het 1 met het ander te maken heeft weet ik niet (ik heb verder niks anders veranderd) maar opvallend is het wel.
Ik ben vorig jaar gestopt

Dronk standaard 2 koppen per dag nog maar omdat ik al erg gevoelig was voor cafeine (denk ik ) maar het wel erg lekker vond

Desondanks vaak hartkloppingen na koffie...en als ik mijn ochtendbakje miste door werkdrukte (thuiszorg) een verschrikkelijke koppijn

Afkicken duurde wel 2 weken...had last van een suf en loom gevoel...en ook (niemand geloofd dit maar was echt waar ) een week een heel vage spierpijn door hele lijf

Voordelen: geen hartkloppingen geen hoofdpijn door het missen van koffie geen trillerigheid meer 2 uur na een bakje
Nadelen;veel ongezelliger en voel me minder scherp (maar scherp genoeg hoor)
Absor...jouw ericht lijkt wel alsof je schrijft over stoppen met roken. Joh, nooit geweten dat koffie (of het niet drinken van koffie) zo veel impact kan hebben.

Ik drink graag koffie. Ochtend en middag. Later op de dag niet meer. Zonder koffie heb ik het idee dat ik niet echt opstart. Ik denk echter dat dit psychologisch is, en niet daadwerkelijk realiteit. Gewoonte en patroon.
Troeteltje schreef:
29-10-2017 13:34
Absor...jouw ericht lijkt wel alsof je schrijft over stoppen met roken. Joh, nooit geweten dat koffie (of het niet drinken van koffie) zo veel impact kan hebben.

Ik drink graag koffie. Ochtend en middag. Later op de dag niet meer. Zonder koffie heb ik het idee dat ik niet echt opstart. Ik denk echter dat dit psychologisch is, en niet daadwerkelijk realiteit. Gewoonte en patroon.
Ja zo voelde het echt (ooit heel lang geleden gerookt )

Maar heb het idee dat ik echt een rare overgevoeligheid heb voor cafeine
.ik kan het anders niet verklaren.
Coco87 schreef:
29-10-2017 13:19
Ik dronk meestal met werkdagen max 4 kopjes per dag. Op een gegeven moment werd dat 0 tot 1. Dit heb ik 7 maanden volgehouden. Nu zit ik weer p 4 en krijg enorm last van puisten. Of het 1 met het ander te maken heeft weet ik niet (ik heb verder niks anders veranderd) maar opvallend is het wel.
Drink je het zwart of met (koffie)melk?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik drink maar 1 beker koffie, 's ochtends bij het ontbijt. Toen ik een tijd geleden nog een paar bakken meer dronk per dag en wilde stoppen met koffie drinken had ik ook zo'n last van hoofdpijn. En ik kreeg echt moordneigingen, heel vreemd, zo agressief voelde ik me. Nu drink ik gewoon weer mijn ene bakkie en geniet er heel erg van. Stoppen ga ik niet meer doen.
Koffie is mijn start van de dag.
Word ik wakker van.
Met koffie trekt mijn hoofdpijn weg, die ik soms heb.
Toen ik jonger was had ik veel meer hoofdpijn. Andere hormoonhuishouding nu.
Ik las dat koffie ook best voordelen heeft en daar ga ik dan maar vanuit. :flirting:

Succes en sterkte!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
En ik heb nog een mooie huid, strakke wangen :hihi: , vergeleken met rokers op mijn belegen leeftijd.
S-Meds schreef:
29-10-2017 13:04
en koffie is trouwens gezond, je krijgt geen mooiere huid door te stoppen met koffie drinken.
Me eens, heb ik ook gelezen.
Eslarealidad schreef:
29-10-2017 13:41
Drink je het zwart of met (koffie)melk?
Zwart. Met melk en suiker is een schande voor de koffie |-)
Ik heb geleerd dat niet iedereen hetzelfde reageert op koffie.
Sommige mensen kunnen er goed tegen en koffie kan op een aantal mensen een heilzaam effect hebben, maar dat geldt niet voor iedereen, soms worden mensen er zelfs ziek van.

Koffie heeft behoorlijk veel effect op je lever, daarom kun je er beter niet te veel van drinken: http://www.gezondheidsweb.eu/dieet/te-v ... eschadigen
maar als je maar hard genoeg gelooft dat je moet afkicken van een paar kopjes koffie per dag, krijg je vanzelf wel klachten
Coco87 schreef:
29-10-2017 13:58
Zwart. Met melk en suiker is een schande voor de koffie |-)
Dus ik zet de koffie te schande met mijn latte, cappuccino of gewoon met koffiemelk. :lol:
Koffie is helemaal niet ongezond en past prima in een uitgebalanceerd dieet. Het is zelfs beter dan thee. Google yourself.
Ik drink ook liever latte. Dan maar schande voor de koffie. Zal me een zorg zijn.
Het helpt trouwens tegen alzheimer.
Er staan inderdaad ook zat voordelen op Google.
Wat ik wel merk is dat als ik te veel filterkoffie drink, krijg ik trilhanden.
Daarom nu wat minder daarvan.
Cafeïnevrije koffie vind ik niet lekker.
Niet meer dan 4 kopjes per dag is de norm nu toch?
Daarom neem ik dan ook als ik aan mijn tax ben een latte.
Zit minder koffie in.
In deze aflevering van Broodje Gezond was de conclusie dat je niet verslaafd kan raken aan koffie (cafeïne) en dat je buitensporig veel espresso moet drinken om in de buurt te komen van een 'overdosis' cafeïne.

https://www.npo.nl/broodje-gezond/08-06 ... KN_4115184
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
29-10-2017 14:24
In deze aflevering van Broodje Gezond was de conclusie dat je niet verslaafd kan raken aan koffie (cafeïne) en dat je buitensporig veel espresso moet drinken om in de buurt te komen van een 'overdosis' cafeïne.

https://www.npo.nl/broodje-gezond/08-06 ... KN_4115184
Nou to, misschien kun je beter naar de HA als de hoofdpijn aanhoudt.
If I can't dance, it's not my revolution!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven