Gestopt met koffie
zondag 29 oktober 2017 om 13:00
Sinds ik gestopt ben met het drinken van koffie ( gister ) heb ik een on-tiege-lijke hoofdpijn, zo'n enorme hoofdpijn dat ik een paracetamolletje heb geslikt maar echt helpen doet het niet.
Zijn hier meer mensen die zijn gestopt met het drinken van koffie en bekend zijn met dit afkickverschijnsel en hoelang gaat het duren voordat de hoofdpijn verdwijnt.
De mensen die ook gestopt zijn met het drinken van koffie, hebben jullie ook voordelen ontdekt zoals een mooiere huid, minder opgeblazen gevoel enzovoorts ?
Zijn hier meer mensen die zijn gestopt met het drinken van koffie en bekend zijn met dit afkickverschijnsel en hoelang gaat het duren voordat de hoofdpijn verdwijnt.
De mensen die ook gestopt zijn met het drinken van koffie, hebben jullie ook voordelen ontdekt zoals een mooiere huid, minder opgeblazen gevoel enzovoorts ?
zondag 29 oktober 2017 om 13:15
zondag 29 oktober 2017 om 13:19
zondag 29 oktober 2017 om 13:29
Ik ben vorig jaar gestopt
Dronk standaard 2 koppen per dag nog maar omdat ik al erg gevoelig was voor cafeine (denk ik ) maar het wel erg lekker vond
Desondanks vaak hartkloppingen na koffie...en als ik mijn ochtendbakje miste door werkdrukte (thuiszorg) een verschrikkelijke koppijn
Afkicken duurde wel 2 weken...had last van een suf en loom gevoel...en ook (niemand geloofd dit maar was echt waar ) een week een heel vage spierpijn door hele lijf
Voordelen: geen hartkloppingen geen hoofdpijn door het missen van koffie geen trillerigheid meer 2 uur na een bakje
Nadelen;veel ongezelliger en voel me minder scherp (maar scherp genoeg hoor)
Dronk standaard 2 koppen per dag nog maar omdat ik al erg gevoelig was voor cafeine (denk ik ) maar het wel erg lekker vond
Desondanks vaak hartkloppingen na koffie...en als ik mijn ochtendbakje miste door werkdrukte (thuiszorg) een verschrikkelijke koppijn
Afkicken duurde wel 2 weken...had last van een suf en loom gevoel...en ook (niemand geloofd dit maar was echt waar ) een week een heel vage spierpijn door hele lijf
Voordelen: geen hartkloppingen geen hoofdpijn door het missen van koffie geen trillerigheid meer 2 uur na een bakje
Nadelen;veel ongezelliger en voel me minder scherp (maar scherp genoeg hoor)
zondag 29 oktober 2017 om 13:34
Absor...jouw ericht lijkt wel alsof je schrijft over stoppen met roken. Joh, nooit geweten dat koffie (of het niet drinken van koffie) zo veel impact kan hebben.
Ik drink graag koffie. Ochtend en middag. Later op de dag niet meer. Zonder koffie heb ik het idee dat ik niet echt opstart. Ik denk echter dat dit psychologisch is, en niet daadwerkelijk realiteit. Gewoonte en patroon.
Ik drink graag koffie. Ochtend en middag. Later op de dag niet meer. Zonder koffie heb ik het idee dat ik niet echt opstart. Ik denk echter dat dit psychologisch is, en niet daadwerkelijk realiteit. Gewoonte en patroon.
zondag 29 oktober 2017 om 13:38
Ja zo voelde het echt (ooit heel lang geleden gerookt )Troeteltje schreef: ↑29-10-2017 13:34Absor...jouw ericht lijkt wel alsof je schrijft over stoppen met roken. Joh, nooit geweten dat koffie (of het niet drinken van koffie) zo veel impact kan hebben.
Maar heb het idee dat ik echt een rare overgevoeligheid heb voor cafeine
.ik kan het anders niet verklaren.
zondag 29 oktober 2017 om 13:41
Drink je het zwart of met (koffie)melk?Coco87 schreef: ↑29-10-2017 13:19Ik dronk meestal met werkdagen max 4 kopjes per dag. Op een gegeven moment werd dat 0 tot 1. Dit heb ik 7 maanden volgehouden. Nu zit ik weer p 4 en krijg enorm last van puisten. Of het 1 met het ander te maken heeft weet ik niet (ik heb verder niks anders veranderd) maar opvallend is het wel.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 29 oktober 2017 om 13:42
Ik drink maar 1 beker koffie, 's ochtends bij het ontbijt. Toen ik een tijd geleden nog een paar bakken meer dronk per dag en wilde stoppen met koffie drinken had ik ook zo'n last van hoofdpijn. En ik kreeg echt moordneigingen, heel vreemd, zo agressief voelde ik me. Nu drink ik gewoon weer mijn ene bakkie en geniet er heel erg van. Stoppen ga ik niet meer doen.
zondag 29 oktober 2017 om 13:44
Koffie is mijn start van de dag.
Word ik wakker van.
Met koffie trekt mijn hoofdpijn weg, die ik soms heb.
Toen ik jonger was had ik veel meer hoofdpijn. Andere hormoonhuishouding nu.
Ik las dat koffie ook best voordelen heeft en daar ga ik dan maar vanuit.
Succes en sterkte!
Word ik wakker van.
Met koffie trekt mijn hoofdpijn weg, die ik soms heb.
Toen ik jonger was had ik veel meer hoofdpijn. Andere hormoonhuishouding nu.
Ik las dat koffie ook best voordelen heeft en daar ga ik dan maar vanuit.
Succes en sterkte!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 29 oktober 2017 om 13:51
zondag 29 oktober 2017 om 13:58
Zwart. Met melk en suiker is een schande voor de koffie
zondag 29 oktober 2017 om 14:06
Ik heb geleerd dat niet iedereen hetzelfde reageert op koffie.
Sommige mensen kunnen er goed tegen en koffie kan op een aantal mensen een heilzaam effect hebben, maar dat geldt niet voor iedereen, soms worden mensen er zelfs ziek van.
Koffie heeft behoorlijk veel effect op je lever, daarom kun je er beter niet te veel van drinken: http://www.gezondheidsweb.eu/dieet/te-v ... eschadigen
Sommige mensen kunnen er goed tegen en koffie kan op een aantal mensen een heilzaam effect hebben, maar dat geldt niet voor iedereen, soms worden mensen er zelfs ziek van.
Koffie heeft behoorlijk veel effect op je lever, daarom kun je er beter niet te veel van drinken: http://www.gezondheidsweb.eu/dieet/te-v ... eschadigen
zondag 29 oktober 2017 om 14:12
zondag 29 oktober 2017 om 14:22
Er staan inderdaad ook zat voordelen op Google.
Wat ik wel merk is dat als ik te veel filterkoffie drink, krijg ik trilhanden.
Daarom nu wat minder daarvan.
Cafeïnevrije koffie vind ik niet lekker.
Niet meer dan 4 kopjes per dag is de norm nu toch?
Daarom neem ik dan ook als ik aan mijn tax ben een latte.
Zit minder koffie in.
Wat ik wel merk is dat als ik te veel filterkoffie drink, krijg ik trilhanden.
Daarom nu wat minder daarvan.
Cafeïnevrije koffie vind ik niet lekker.
Niet meer dan 4 kopjes per dag is de norm nu toch?
Daarom neem ik dan ook als ik aan mijn tax ben een latte.
Zit minder koffie in.
zondag 29 oktober 2017 om 14:24
In deze aflevering van Broodje Gezond was de conclusie dat je niet verslaafd kan raken aan koffie (cafeïne) en dat je buitensporig veel espresso moet drinken om in de buurt te komen van een 'overdosis' cafeïne.
https://www.npo.nl/broodje-gezond/08-06 ... KN_4115184
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
zondag 29 oktober 2017 om 14:33
Nou to, misschien kun je beter naar de HA als de hoofdpijn aanhoudt.Benedryl-Cabbagepatch schreef: ↑29-10-2017 14:24In deze aflevering van Broodje Gezond was de conclusie dat je niet verslaafd kan raken aan koffie (cafeïne) en dat je buitensporig veel espresso moet drinken om in de buurt te komen van een 'overdosis' cafeïne.
If I can't dance, it's not my revolution!