Gezondheid alle pijlers

gestopt met pil maar nog niet ongesteld

24-07-2009 12:12 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vraag zal vast eerder het forum gepasseerd zijn, maar toch stel ik m nogmaals: hoe lang kan het duren voor iemand ongesteld is na het stoppen met de pil?

Ik heb een tijd terug ook al wat gepost met betrekking tot ervaringen van het stoppen met de pil, maar nu een meer concrete vraag dus.

Graag ervaringen!

PS 1:Ik heb de driefasenpil Tryginon geslikt, btw.

En PS 2: Nee, ik ben niet zwanger (tot twee keer toe getest)
Ik zou even geduld hebben. Je lichaam kan even van slag zijn door de hormonen (of in dit geval het gebrek eraan)

Duurt het je te lang zou ik altijd even contact opnemen met de huisarts.

Staat er iets in de bijsluiter trouwens?

Wil ook nog wel is het geval zijn
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Hai Antsje,

ik werd ook niet ongsteld na het stoppen met de pil, idd ook niet zwanger, toen ben ik na ongeveer maanden ben ik toen naar de huisarts gegaan.

Daar bleek dat mijn cyclus niet in orde was mijn eitjes 'springen' niet http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php dit is wat ik had (PCO)

Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat hebt maar ik was zo blij met mijn ontzetten attente huisarts die helemaal uit ging zoeken wat dit zou kunnen zijn.

Wel ff afspraak maken dus ik hoop dat jij er geen last van hebt maar het verhaal klonk zo vergelijkbaar dat ik dacht, ik reageer ff.

Succes.

Groetjes, Jetske
@Loa (Jetske): bedankt voor je reactie. Kan het slikken van de pil een oorzaak zijn van PCO? Want voordat ik de pil slikte ben ik al wel een aantal keren gewoon ongeld geweest, dus die eitjes 'sprongen' wel degelijk.

Ik ga het in de gaten houden
Toen ik stopte met de pil, duurde het bijna een jaar voordat ik weer ongesteld ben.

Niks aan de hand verder, alleen beetje onhandig.

Je kan natuurlijk altijd even langs de huisarts als je je zorgen maakt.

Succes!
Antsje, voordat je met de pil begon was je toen regelmatig ongesteld? Hoeveel dagen zou je nu te laat zijn?

Het kan wel eventjes duren hoor. De pil heeft het even allemaal overhoop gehaald en je moet weer een gewone cyclus krijgen, dit kan in het begin even duren. Dit zal de dokter nu ook nog zeggen denk ik.
Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Het kan vanalles zijn. Stress, veel afvallen, etc.

Het slikken van de pil is geen oorzaak van PCO. Ik werd voordat ik met de pil begon ook gewoon ongesteld. In januari ben ik gestopt met de pil en bleef de menstruatie ook uit. De huisarts heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar bleek dat mijn lichaam te weinig vrouwelijke hormonen aanmaakt. Ik moet nu medicijnen gebruiken om een eisprong op te wekken.

Volgens de gyn heeft dit niks met pilgebruik te maken. Ik zou gewoon even langs je huisarts gaan, dan weet je waar je aan toe bent. Succes!
Bedankt voor de reacties!

Het wordt dus rustig afwachten. Soms denk ik dat ik wel last heb van symptomen die een menstruatie aankondigen, zoals een pijnlijke onderbuik, emotioneel (lees: chagrijnig), zin in eten (vooral chocola)... Ik ben benieuwd.

Word me nu wel bewust hoe die pil dus je lichamelijke functies kan overnemen. Vraag me af hoe gezond die pil dan eigenlijk is...
De pil zijn allemaal hormonen, Ik kreeg er ook stemmingswisselingen van. Niet echt goed dus.

Hoe lang is je cyclus nu dan?
Ik had twee weken geleden al ongesteld moeten worden; maandag as zit ik op zes weken
Ik zou het nog even afwachten. Bij mij kwam het ook pas na 2 maanden beetje bij beetje op gang. De dokter kan nu toch nog niets voor je doen. Hopelijk ben je snel ongesteld want dat wachten is niks aan.
quote:Antsje82 schreef op 24 juli 2009 @ 13:39:

Ik had twee weken geleden al ongesteld moeten worden; maandag as zit ik op zes wekenDan zou ik het ook nog even afwachten. Een huisarts zal je nu echt nog niet willen onderzoeken of door willen sturen.
Het lijkt erop dat ik ongesteld ben geworden. Het is nog niet veel; misschien ook wel een soort doorbraakbloeding, maar ik blijf hoop houden...
Hmmm ik was wat te enthousiast. De menstruatie zet niet echt door; heb zelfs het gevoel dat het weer stopt (na 2 dagen). Volgens mijn natuurgeneeskundig arts is het heel normaal dat je lichaam haar oude staat moet terugvinden na het stoppen met de pil (zoals jullie ook al vertelden). Ik wacht wel weer rustig af, maar vind het wel beetje frusty.
Ik ben nu al bijna twee maanden gestopt met de pil. Ik merk dat ik wat rustiger ben qua emoties, meer in balans eigenlijk en ik val heel langzaam af (met de nadruk op heel langzaam). Als het goed is, zou ik volgende week weer ongesteld moeten worden. Ik wacht het af...
Ik werd na 7 maanden weer ongesteld,een vriendin van mij na 6 maanden.

Ik voel me veel beter zonder de pil!!
Bij een vriendin van mij heeft het ook een jaar geduurd voordat zij weer ongesteld werd, na het stoppen met de pil.
Ik ben inmiddels sinds 10 weken gestopt met de pil en ook nog steeds niet ongesteld en niet zwanger.. Vandaag weer bij de huisarts geweest en een doorverwijzing naar de gyneacoloog gekregen.Volgende week dinsdag een echo.

Volgens de huisarts was het idd heel normaal dat t zo lang duurt en zou ik ook nog wel een maand af kunnen wachten, maar omdat ik het echt frustrerend vind heb ik toch maar vast een afspraak gemaakt. Het is zon raar gevoel als je lichaam het niet doet zoals het zou moeten doen...

Hoe staat het er nu bij jou voor Antsje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven