Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken dag 5..

07-12-2019 15:35 77 berichten
Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen, bevind ik mij vandaag op de 5e dag dat ik gestopt ben met roken. Ik merk dat ik dit toch ietwat onderschat heb, dus ben op zoek naar mensen die mij goede tips en motivatie kunnen geven en wellicht hun eigen ervaringen met mij willen delen.

Ter info:
- ik ben gestopt sinds 2 dec en heb mijn einddatum circa een maand van tevoren vastgesteld.
- ik ben cold turkey gestopt.
- ik rookte circa 15 sigaretten per dag en heb in totaal 9 jaar gerookt.
- ik lees het boek van Allen Carr.

De eerste drie dagen waren de ontwenningsverschijnselen het heftigst. Dit mn dag drie ---> concentratrieproblemen, somber, huilbuien af en toe, drang naar sigaretten, extreem moe etc.
Nu heb ik voornamelijk alleen nog de hunkering naar een sigaret.

Redenen stoppen: ben er heeeelemaal klaar mee, wil ooit zwanger raken (als mij dit gegund is), ga binnenkort samenwonen dus wil een frisse nieuwe start, conditie en het geld.

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie mij helpen door deze periode heen! Want wat is het moeilijk...
Danya123 schreef:
08-12-2019 12:52
Vandaag gaat het wel redelijk goed! Had wel even een sterke drang naar een sigaret toen ik een woordenwisseling met een vriendin had gehad, maar dat is nu langzaam weer weggetrokken.

Ik ga nu maar even een stukje rennen, merk namelijk dat ik mij soms best verveel🙈..
Kan me voorstellen dat je die drang kreeg. Super goed dat je gaat rennen! Ik had met mezelf afgesproken dat ik het roken alleen zou vervangen door heel veel lopen, en dus niet door kauwgompjes, pillen of snoep. Ik verloor veel frustratie in het lopen. En zo heb je een slechte gewoonte vervangen door een goede en gezonde gewoonte.

In je topictitel staat dag 5, inmiddels is dag 6 ook al bijna voorbij. Hoe trots ben je op jezelf? Zet 'm op!
Maloochem schreef:
08-12-2019 18:48
Kan me voorstellen dat je die drang kreeg. Super goed dat je gaat rennen! Ik had met mezelf afgesproken dat ik het roken alleen zou vervangen door heel veel lopen, en dus niet door kauwgompjes, pillen of snoep. Ik verloor veel frustratie in het lopen. En zo heb je een slechte gewoonte vervangen door een goede en gezonde gewoonte.

In je topictitel staat dag 5, inmiddels is dag 6 ook al bijna voorbij. Hoe trots ben je op jezelf? Zet 'm op!
Ik ben onwijs trots! Merk ook dat de dagen steeds ietsjes sneller voorbij gaan. In het begin leek 1 dag wel niet voorbij te gaan! Ik heb soms zelfs kleine momenten dat ik helemaal niet aan roken denk!
Danya123 schreef:
08-12-2019 19:10
Ik ben onwijs trots! Merk ook dat de dagen steeds ietsjes sneller voorbij gaan. In het begin leek 1 dag wel niet voorbij te gaan! Ik heb soms zelfs kleine momenten dat ik helemaal niet aan roken denk!
En die momenten zullen steeds langer duren :)

Op naar dag 7!

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
07-12-2019 18:21
Thanks voor de tip! Wat maakte dat je, ondanks dat je tegen jezelf zei: als het morgen nog zo moeilijk is, dan maar wel weer, toch niet naar een sigaret gegrepen hebt? Ik ben bang dat wanneer ik dat ga denken, ik sneller geneigd ben om er eentje te pakken? Nu denk ik voornamelijk: roken is geen optie, zodat ik geen keuze heb. Maar goed, ben echt nog een beetje op zoek naar wat goed helpt voor mij!
Dit ontspande mij op de een of andere manier, er is nog een uitweg ofzo. Het moment van willen roken is maar kort, al voelt dat niet zo. Als ik dan dacht als het morgen nog zo een sterk gevoel is kan het altijd nog. Gevoel ebde dan wel weer weg.
Echt, stoppen met roken is het beste wat ik ooit heb gedaan. Er aan beginnen het stomste...
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
08-12-2019 19:10
Ik ben onwijs trots! Merk ook dat de dagen steeds ietsjes sneller voorbij gaan. In het begin leek 1 dag wel niet voorbij te gaan! Ik heb soms zelfs kleine momenten dat ik helemaal niet aan roken denk!
Hoera hoera! En dit was dag 6, al bijna een week nu dus!

Ga je ons op de hoogte blijven houden? (Nog meer reden om niet terug te vallen, dan moet je dat hier komen bekennen hahaha :hyper: )
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! In het begin is het vooral de dagen doorkomen, vind ik.

Ik ben bijna 4 weken geleden gestopt met behulp van champix. Net als zyban, een medicijn om te stoppen met roken. Hierdoor weinig last van afkickverschijnselen gelukkig.
De eerste week vond ik het zwaarst.

Kijk de herhaling van trauma spoedeisende hulp van donderdag even terug. Een vrouw met copd die amper lucht kreeg (maar nog wel rookte). Als ik even behoefte aan een sigaret heb, denk ik aan die vrouw die vocht voor zuurstof. Wat een hel...

Succes!!!
Ik ben zojuist wakker geworden en moet zeggen, heb heerlijk geslapen! Vanavond om 21.30u heb ik precies een week niet gerookt! Gezien dit mijn eerste stoppoging ooit is, ben ik heel trots dat ik al zover ben gekomen en ook nog eens cold turkey!
Ik heb wel eens nagedacht over hulpmiddelen, maar toen mijn broer wilde stoppen gebruikte hij ook medicatie en door deze medicatie had hij ook weer bijwerkingen. Dit staat mij een beetje tegen, dus om deze reden doe ik het zonder hulpmiddelen en zolang dat gaat, ben ik eigenlijk ook wel erg trots!

Ik blijf hier voorlopig posten aangezien ik merk dat dit goed helpt om de motivatie te behouden en ook af en toe de frustraties te delen!
Danya123 schreef:
09-12-2019 07:55
Ik ben zojuist wakker geworden en moet zeggen, heb heerlijk geslapen! Vanavond om 21.30u heb ik precies een week niet gerookt! Gezien dit mijn eerste stoppoging ooit is, ben ik heel trots dat ik al zover ben gekomen en ook nog eens cold turkey!
Ik heb wel eens nagedacht over hulpmiddelen, maar toen mijn broer wilde stoppen gebruikte hij ook medicatie en door deze medicatie had hij ook weer bijwerkingen. Dit staat mij een beetje tegen, dus om deze reden doe ik het zonder hulpmiddelen en zolang dat gaat, ben ik eigenlijk ook wel erg trots!

Ik blijf hier voorlopig posten aangezien ik merk dat dit goed helpt om de motivatie te behouden en ook af en toe de frustraties te delen!
Goed bezig Danya! Wie weet is dit ook gelijk je laatste stoppoging ;)

Zet 'm op weer vandaag :thumbsup: en ik blijf dit topic in de gaten houden.
Elke dag is er eentje ;)
Ik morgen 4 weken niks op. En serieus totdat ik nu net t topic weer bovenaan zag staan niet eens gedacht aan roken. :whut:

En dat vind ik het fijnste van alles... het niet meer bezig moeten zijn met : Kan ik ergens roken, heb ik nog wel te roken, hoe laat kan ik roken, mag ik roken etc.

Oh en ik weet niet of je al een app gebruikt : Quit buddy (gratis), vind ik erg fijn qua motivatie en telt netjes op wat je al bespaard hebt ed.

Succes vandaag, je kan het :cheer:
Globe83 schreef:
09-12-2019 11:56
Elke dag is er eentje ;)
Ik morgen 4 weken niks op. En serieus totdat ik nu net t topic weer bovenaan zag staan niet eens gedacht aan roken. :whut:

En dat vind ik het fijnste van alles... het niet meer bezig moeten zijn met : Kan ik ergens roken, heb ik nog wel te roken, hoe laat kan ik roken, mag ik roken etc.

Oh en ik weet niet of je al een app gebruikt : Quit buddy (gratis), vind ik erg fijn qua motivatie en telt netjes op wat je al bespaard hebt ed.

Succes vandaag, je kan het :cheer:
Wat goed van jou!!! Al 4 weken, zo! Ik besef sinds dat ik gestopt ben, hoe krachtig een stopper eigenlijk is! Tevens besef ik ook hoe verslavend die nicotine wel niet is haha.
Ik heb inderdaad een app op mijn telefoon! Heerlijk om te zien hoeveel geld ik al heb bespaard! En vandaag heb ik nog geen een hunkering naar een sigaret gehad! Gaat goed dus 💪😁
Wauw fijn dat er geen hunkering is!!!!
Dat gelddddd heeeeeeeerlijk ja :) Was een leuk kerstkado voor mezelf dit jaar hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!!

Ik ben 5 maanden geleden gestopt en dat is het beste wat ik ooit voor mezelf heb gedaan. Ik voel me fitter, mijn huid wordt mooier, eten smaakt lekkerder, ik hou heel veel geld over wat ik aan leuke dingen voor mezelf uitgeef, ik stink niet meer naar rook en het belangrijkste natuurlijk: je gezondheid.

En nu het zoveel regent en koud is, is het zalig dat je niet als een paria buiten hoeft te gaan staan bibberen om je nicotine binnen te krijgen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
08-12-2019 19:10
Ik ben onwijs trots! Merk ook dat de dagen steeds ietsjes sneller voorbij gaan. In het begin leek 1 dag wel niet voorbij te gaan! Ik heb soms zelfs kleine momenten dat ik helemaal niet aan roken denk!
Doe je goed :lol:
Uit je systeem bannen, niet teveel over nadenken ...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Een week zit erop! 💪 Het lijkt steeds beter te gaan! En nog een voordeel is, ik kan langer in bed blijven liggen! 🤣 Fijne dag allemaal vandaag! Ik ga weer een rookvrije dag tegemoet!
Je bent er nog lang niet maar het ergste heb je zeker gehad, het wordt nu alleen maar makkelijker!
Danya123 schreef:
10-12-2019 07:16
Een week zit erop! 💪 Het lijkt steeds beter te gaan! En nog een voordeel is, ik kan langer in bed blijven liggen! 🤣 Fijne dag allemaal vandaag! Ik ga weer een rookvrije dag tegemoet!
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Stoppen met roken heeft zoveel voordelen.

Jij ook een fijne dag!
Danya123 schreef:
10-12-2019 07:16
Een week zit erop! 💪 Het lijkt steeds beter te gaan! En nog een voordeel is, ik kan langer in bed blijven liggen! 🤣 Fijne dag allemaal vandaag! Ik ga weer een rookvrije dag tegemoet!

Fantastisch gedaan, binnenkort eens iets leuks doen van je bespaarde geld? En zeg tegen jezelf dat dit geen stoppoging is, maar dat je gewoonweg Níet Rookt! Woooohoooo!
Vandaag ging het erg goed! Nauwelijks behoefte gehad aan een sigaret en als het was, waren het maar enkele seconden! Merk dat ik mij goed voel! Nu volhouden🤗
Goed bezig😎. Bij mij duurde het zo’n tien maanden totdat ik niet meer jaloers was op rokende mensen en ik er niet meer aan dacht. Nu een jaar gestopt
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat ik stopte, was een hel. Ik wilde eigenlijk niet, maar vond dat ik moest. De enige reden dat ik 3 jaar niet gerookt heb, was de angst om weer te beginnen. Toen die angst weg was, rookte in binnen 3 weken weer.

De tweede keer was ik er klaar mee. En ik had zo'n zin om te stoppen dat ik echt zat te wachten op die moeilijke momenten. Ik had geen angst meer en ik had al geaccepteerd dat er moeilijke momenten zouden komen. Ik heb uiteindelijk na een week echt één moment gehad dat ik het moeilijk had, en dat moment heb ik echt beleefd en glansrijk overwonnen. Toen was ik ervan af.
Coala schreef:
10-12-2019 22:01
Goed bezig😎. Bij mij duurde het zo’n tien maanden totdat ik niet meer jaloers was op rokende mensen en ik er niet meer aan dacht. Nu een jaar gestopt
Wat goed van je!
Nou die jaloerse momenten zullen zeer zeker nog gaan komen.. Wanneer ik aan het werk ben, word ik er minder mee geconfronteerd. Voor mij zal kerst en oud en nieuw moeilijk worden! Maar goed, ik ben voorbereid haha.
spell68 schreef:
10-12-2019 22:42
De eerste keer dat ik stopte, was een hel. Ik wilde eigenlijk niet, maar vond dat ik moest. De enige reden dat ik 3 jaar niet gerookt heb, was de angst om weer te beginnen. Toen die angst weg was, rookte in binnen 3 weken weer.

De tweede keer was ik er klaar mee. En ik had zo'n zin om te stoppen dat ik echt zat te wachten op die moeilijke momenten. Ik had geen angst meer en ik had al geaccepteerd dat er moeilijke momenten zouden komen. Ik heb uiteindelijk na een week echt één moment gehad dat ik het moeilijk had, en dat moment heb ik echt beleefd en glansrijk overwonnen. Toen was ik ervan af.
Super goed dat je toch weer gestopt bent!! Ik ben nog maar 8 dagen gestopt, maar merk dat vorige week een hel was en deze week lekkerder loopt. Ik weet natuurlijk dat ik nog momentjes zal gaan krijgen en hopelijk ben ik dan net zo krachtig als ik mij nu voel!
Alle reacties Link kopieren
Danya123 schreef:
10-12-2019 22:49
Wat goed van je!
Nou die jaloerse momenten zullen zeer zeker nog gaan komen.. Wanneer ik aan het werk ben, word ik er minder mee geconfronteerd. Voor mij zal kerst en oud en nieuw moeilijk worden! Maar goed, ik ben voorbereid haha.
Geloof mij maar, er gaan heel veel meer rokers jaloers op jou zijn dat je gestopt bent!!!
Hoe gaat het TO??
Ik heb net een kerstborrel gehad en had medelijden met de "sorry mag ik dr even langs want ik moet nr buiten" mensen hahaha!
Globe83 schreef:
15-12-2019 20:15
Hoe gaat het TO??
Ik heb net een kerstborrel gehad en had medelijden met de "sorry mag ik dr even langs want ik moet nr buiten" mensen hahaha!
Hahaha! Dat kan ik goed begrijpen. Ik zag vandaag iemand die probeerde een sigaret op te steken, maar door de wind lukte dit niet. Ik herkende mijzelf hier zo in en de frustratie die dit met zich meebrengt. Erg blij dat dit niet meer hoeft! Ik ben na vanavond half 10 twee weken gestopt! Het gaat best goed. Heel af en toe denk ik wel aan een sigaret.... Maar trekt ook weer snel weg! Heb het ook enorm druk op het moment, dus dat helpt goed mee! 💪

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven