Gestopt met roken

vrijdag 8 januari 2010 om 16:59
Nou hou je vast, dat gat nog een heule tijd duren helaas!
Ik was een paar jaar gestopt. Toen heel af en toe weer eens een sigaret met een etentje. Dan sluipt het er toch weer in.
Zelfs toen ik 3 jaar was gestopt had ik nog vaak wel trek, alleen duren die momenten dan een stuk korter dan in het begin.
Sterkte, ik ben afgelopen maandag gestopt en voel me echt beter, maar vind het ook echt moeilijk.
Oja een lijstje maken met dingen om te doen als je trek hebt helpt wel... moet ik ook nog doen
Ik was een paar jaar gestopt. Toen heel af en toe weer eens een sigaret met een etentje. Dan sluipt het er toch weer in.
Zelfs toen ik 3 jaar was gestopt had ik nog vaak wel trek, alleen duren die momenten dan een stuk korter dan in het begin.
Sterkte, ik ben afgelopen maandag gestopt en voel me echt beter, maar vind het ook echt moeilijk.
Oja een lijstje maken met dingen om te doen als je trek hebt helpt wel... moet ik ook nog doen

vrijdag 8 januari 2010 om 17:07
Ik ben inmiddels al een jaar of vijf gestopt. Heb het boek van Alen Carr gelezen. Werkte voor mij super, bijna geen moment moeilijk gehad.
Op het moment dat ik zin had, zei ik tegen mezelf: gelukkig hoef ik niet meer. Klinkt mss een beetje stom, maar het werkte echt.
Wees blij met het feit dat je niet meer hoeft!
Hoe ben je gestopt? Met hulp van een of ander, of gewoon wilskracht?
Op het moment dat ik zin had, zei ik tegen mezelf: gelukkig hoef ik niet meer. Klinkt mss een beetje stom, maar het werkte echt.
Wees blij met het feit dat je niet meer hoeft!
Hoe ben je gestopt? Met hulp van een of ander, of gewoon wilskracht?

vrijdag 8 januari 2010 om 17:42
Sluit me helemaal aan bij nijntje.
Heb dat boek een keer of 2 helemaal gelezen en me een jaar voorbereid. Toen was ik er klaar voor.
Ik miste het roken heel erg in het begin.
Meestal ging ik gewoon wat doen, een stuk lopen ofzo.
Of een kop koffie of glas water drinken.
Het zijn maar momentjes, die niet lang duren. Het belangrijkste is dat je de aandacht verlegt naar iets anders. Er zijn miljoenen mensen die nog nooit hebben gerookt en toch ook hun geniet momentjes hebben.
Neem een lekkere kop thee, of een snoepje, een stukje fruit, iets wat jij lekker vindt, (naast het roken)
Inmiddels ben ik al 7 jaar verder, dus het kan echt.
Sterkte hoor, je hebt al een heel stuk achter je!
Heb dat boek een keer of 2 helemaal gelezen en me een jaar voorbereid. Toen was ik er klaar voor.
Ik miste het roken heel erg in het begin.
Meestal ging ik gewoon wat doen, een stuk lopen ofzo.
Of een kop koffie of glas water drinken.
Het zijn maar momentjes, die niet lang duren. Het belangrijkste is dat je de aandacht verlegt naar iets anders. Er zijn miljoenen mensen die nog nooit hebben gerookt en toch ook hun geniet momentjes hebben.
Neem een lekkere kop thee, of een snoepje, een stukje fruit, iets wat jij lekker vindt, (naast het roken)
Inmiddels ben ik al 7 jaar verder, dus het kan echt.
Sterkte hoor, je hebt al een heel stuk achter je!
vrijdag 8 januari 2010 om 18:52
quote:Nijntje78 schreef op 08 januari 2010 @ 18:46:
Ik drink liters thee sinds ik gestopt ben....
Ja ik ook! Ben nu 3-4 maanden gestopt en thee werkt wel goed, liefst een grote kop zodat je er echt voor moet gaan zitten. Wordt vanzelf een momentje voor jezelf.
Ik heb ook echt heel veel kauwgom gegeten in het begin maar dat is nu een stuk minder.
En wat mij helpt, is op een genietmomentje te proberen me vrij te voelen, niet meer gebonden aan een sigaret, maar juist de vrijheid te voelen om te kiezen wat ik kan gaan doen om van te genieten. En ik kijk heel goed om me heen, overal, altijd, en dan zie ik geen heerlijke sigaret maar verslaafde mensen. Geeft mij een goed gevoel dat ik dat niet meer nodig heb!
Ik drink liters thee sinds ik gestopt ben....
Ja ik ook! Ben nu 3-4 maanden gestopt en thee werkt wel goed, liefst een grote kop zodat je er echt voor moet gaan zitten. Wordt vanzelf een momentje voor jezelf.
Ik heb ook echt heel veel kauwgom gegeten in het begin maar dat is nu een stuk minder.
En wat mij helpt, is op een genietmomentje te proberen me vrij te voelen, niet meer gebonden aan een sigaret, maar juist de vrijheid te voelen om te kiezen wat ik kan gaan doen om van te genieten. En ik kijk heel goed om me heen, overal, altijd, en dan zie ik geen heerlijke sigaret maar verslaafde mensen. Geeft mij een goed gevoel dat ik dat niet meer nodig heb!
vrijdag 8 januari 2010 om 18:56
Da's de instelling Lief!
Ik heb ik de eerste maanden kilo's biscuitjes gegeten....hoopte dat ik daar niet van aan zou komen. Helaas toch 20 kg er bij.
Na een jaar begonnen met afvallen, maar niet meer dan 10 kg er af gekregen. Toch ben ik liever te zwaar dan dat ik weer zou moeten roken.
Nadeel van thee is wel dat je zo vaak moet piesen!
Ik heb ik de eerste maanden kilo's biscuitjes gegeten....hoopte dat ik daar niet van aan zou komen. Helaas toch 20 kg er bij.
Na een jaar begonnen met afvallen, maar niet meer dan 10 kg er af gekregen. Toch ben ik liever te zwaar dan dat ik weer zou moeten roken.
Nadeel van thee is wel dat je zo vaak moet piesen!
vrijdag 8 januari 2010 om 19:15

zaterdag 9 januari 2010 om 14:22
Het is belangrijk om niet 1 iets te kiezen als vervanging, want dan wordt dat de nieuwe verslaving. Zoek zo veel mogelijk vervangingen en wissel die af. Kies wel ietsen die voor ontspanning zorgen. Ook kan je aan het einde van de dag als je niet gerookt hebt voor jezelf een beloning klaar hebben staan waar je naar uit kan kijken.
zaterdag 9 januari 2010 om 18:04
Zo sorry voor mijn late reactie. Bedankt voor alle reacties in elk geval. De grote kop thee is wel een idee. Dank je wel! Ik ben overigens gestopt toen bij mijn vader longkanker werd geconstateerd. Hij heeft niet lang meer te leven. Ik wilde graag dat hij bij leven nog zou meemaken dat ik er helemaal vanaf was. En dat is gelukt. Inmiddels 3 maanden. Ik heb een begin gemaakt in het boek van Alan Carr maar merkte dat ik het eigenlijk helemaal niet nodig had. Verder heb ik me aangemeld bij stivoro voor de hulp per email. Krijg je eens in de zoveel tijd een mail met tips en complimenten enz. Werkte voor mij wel. Gisteren weer een gehad van ze. Gefeliciteerd! U bent nu 3 maanden gestopt!
zondag 10 januari 2010 om 11:32