Gezondheid alle pijlers

gevallen met schaatsen

20-01-2009 08:12 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
vorige week zondag ben ik gevallen met schaatsen, had daarna gelijk erg last aan de buitenkant van de knie net iets onder de knieschijf. Ben vorige week dinsdag naar de dokter geweest en die zei dat het gekneusd was.

Nu heb ik er nog steeds erg last van en krijg ook aan die kant een dikke enkel. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
vochtophoping?

*Kijkt in glazen bol*



De glazen bol zegt: bij aanhoudende klachten, ga terug naar uw huisarts.
Een duidelijk geval van spoenk....dat wordt amputeren vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
... maar de huisarts heeft vast nog een reserve onderbeen, al is het wel afhankelijk van de kant die eraf moet. Dan schroeft hij de ene eraf en de volgende er weer aan. Kleine moeite...



Kissis4ever, denk je echt dat wij iets kunnen zien? Zover ik kan redeneren is er een vochtophoping die nu "naar beneden zakt" zoals ook een blauw oog uiteindelijk bij je kaak kan hangen, maar wij kunnen het niet zien. *zucht*
Alle reacties Link kopieren
MissC dat is mijn tekst



Ingmagh, dat klopt niet hoor. De huisarts heeft wel nieuwe hoofden, voor als je oude is afgeschroeft omdat je hem in de draaiende wasmachine stak. Maar een nieuw onderbeen? Nee.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
ach gewoon een houten onderbeen eraanschroeven, ooglapje op en ''AAAAARRRRGGGHHH Matey'' roepen.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet ze wél een nieuw hoofd natuurlijk Kaatje
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:kaatje_85 schreef op 20 januari 2009 @ 08:42:

ach gewoon een houten onderbeen eraanschroeven, ooglapje op en ''AAAAARRRRGGGHHH Matey'' roepen.wacht daar nog even mee, tot 19 september, want dan is het international talk like a pirate day!

aaaaargh!
Godmejaar ik val hier bijna van de loungebank af van het lachen....ik weet wat me te doen staat 19 september.....

Oh wacht eens, dan zit ik op de kaapverdische eilanden, komt dat mooi uit!





AAARRRRGHHHH!
Alle reacties Link kopieren




Ga gewoon even langs je huisarts
Alle reacties Link kopieren
Kissis4ever,



Het spijt me dit je te moeten berichten, maar ik denk serieus dat er geen andere oplossing is dan amputatie.



Nee ff serieus, gewoon ff de HA bellen.
Perfectionisme is niet perfect...
amputeren tot onder de nek.

En dan je hoofd laten transplanteren op van die mechanische spinnenpootjes. Supercool!
Alle reacties Link kopieren
Even serieus: ga naar je huisarts. Als er op een andere plek een zwelling optreedt, kan dat wijzen op (het begin van) trombose.



En als dat fout gaat, is amputeren niet eens zo gek alternatief.....
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 20 januari 2009 @ 10:06:

amputeren tot onder de nek.

En dan je hoofd laten transplanteren op van die mechanische spinnenpootjes. Supercool! Ik wil ook zo'n huisdier!
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
mijn hand is ook al geamputeerd dus dat scheelt weer als ze amputeren tot onder mijn nek doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kneuzing van mijn knie gehad...was er 6 maand zoet mee..



Even naar de huisarts gaan hoor...of anders eerste hulp....maken ze even een foto.
Alle reacties Link kopieren
Daar kun je lang last van hebben zeg. Gewoon naar de HA gaan meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 20 januari 2009 @ 08:14:

De glazen bol zegt: bij aanhoudende klachten, ga terug naar uw huisarts.En vraag hem ook direct hoe lang - volgens hem - die kneuzing duurt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een forse kneuzing kun je wekenlang last van hebben, dus dat is niet zo raar, zeker niet in een gewricht. Daarnaast kan een vochtophoping naar beneden zakken, maar dan gaat met wel meestal van je knie naar je enkel en zit het vocht niet opeens poef in je enkel. Tevens kan het zijn dat je vochtafvoer verstoord is door de kneuzing, of omdat je weinig loopt omdat je last van die knie hebt. Houd je been in ieder geval goed hoog, maar doe af en toe wel wat oefeningen met je tenen en je enkel en zo om alles in beweging te houden. En ga inderdaad terug naar de arts om te laten controleren en om te vragen wat je kunt doen om eea minder vervelend te maken.
Alle reacties Link kopieren
Een forse kneuzing kan je zelfs maanden parten spelen of - zoals in mijn geval - altijd voor blijvende klachten blijven zorgen. Huisartsbezoekje kan zeker geen kwaad. Een fysio heeft weinig zin, een kneuzing valt niet weg te masseren. Je krijgt hooguit oefeningen waarmee je je knie weer wat sterker kunt maken. Erg vervelende blessure in ieder geval...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven