Geveld door griep
vrijdag 21 januari 2011 om 09:49
Op dit moment is er een griepepidemie in Nederland. Ik ben een van de pechvogels. Ik heb het ergste achter de rug lijkt het maar tjongejonge wat ben ik verzwakt! Bovendien voel ik me eenzaam en gedeprimeerd, kan er altijd slecht tegen om ziek te zijn. Wie zit in hetzelfde schuitje en "zeurt"lekker mee?
vrijdag 21 januari 2011 om 09:59
Hoi Groenoogje,
Ik heb het net achter de rug. Ben een week van de wereld geweest. Het begon toen ik mijn lief ging verzorgen toen hij griep had, hij is zelden ziek. Door hem ben ik met de griep aangestoken denk ik, het ging heel snel. Werd de volgende dag wakker met koorts, keelpijn etc. Toen waren we beiden ziek.
Wat jij zegt, verzwakt, heb ik ook heel erg. Normaal heb ik een goede conditie, ik eet altijd gezond en sport regelmatig. Gisteren ging ik de sportschool in, en merkte ik dat ik erg verzwakt was. Een uur cardio kostte me echt moeite om vol te houden, terwijl normaal doe ik het met 1 vinger in mijn neus.
Dus hard werken om weer aan te sterken, veel vitamine C en veel bewegen.
Ziek zijn is heel vervelend, niemand kan daar goed tegen. Je voelt je lamlendig en alles kost erg veel moeite. Houd je taai, over een paar dagen ben je weer jezelf!
Ik heb het net achter de rug. Ben een week van de wereld geweest. Het begon toen ik mijn lief ging verzorgen toen hij griep had, hij is zelden ziek. Door hem ben ik met de griep aangestoken denk ik, het ging heel snel. Werd de volgende dag wakker met koorts, keelpijn etc. Toen waren we beiden ziek.
Wat jij zegt, verzwakt, heb ik ook heel erg. Normaal heb ik een goede conditie, ik eet altijd gezond en sport regelmatig. Gisteren ging ik de sportschool in, en merkte ik dat ik erg verzwakt was. Een uur cardio kostte me echt moeite om vol te houden, terwijl normaal doe ik het met 1 vinger in mijn neus.
Dus hard werken om weer aan te sterken, veel vitamine C en veel bewegen.
Ziek zijn is heel vervelend, niemand kan daar goed tegen. Je voelt je lamlendig en alles kost erg veel moeite. Houd je taai, over een paar dagen ben je weer jezelf!
vrijdag 21 januari 2011 om 10:01
Kop op meid, een griepje hoort er bij zo nu en dan. Het is een heerlijk excuus om jezelf tot in de afgrond te verwennen met allerlei lekkere dingen waar je weer van aansterkt. Van kippesoep en biefstuk krijg je weer spierballen, misschien is er iemand in je omgeving , die daar voor kan zorgen.
Beterschap gewenst, nog een weekje en je bent het alweer vergeten.
Beterschap gewenst, nog een weekje en je bent het alweer vergeten.
vrijdag 21 januari 2011 om 10:12
Dit is geen griepje maar griep. Een flinke griep is echt niet niks en had ik maar trek in eten. Aan eten denken maakt me al misselijk. Ben juist zo blij dat water er nu wel in blijft. Normaal ben ik altijd sterk en ga door no matter what maar dit is inderdaad heel plots op komen zetten, ik stortte helemaal in. Ik probeer wel af en toe even uit bed te komen maar ben helemaal buiten adem na 5 minuten en alles draait om me heen.
Kerriebredsjo thnx voor je positieve bijdrage!
Kerriebredsjo thnx voor je positieve bijdrage!
vrijdag 21 januari 2011 om 10:21
Ik heb het ook gehad, en jee, wat een k##griep! Ik werd smorgens ziek wakker. Spugen, klappertanden, koorts, keelpijn en overal spierpijn. Wat was ik ziek. Ik ben 4 dagen in bed gebleven, kon er echt niet uit. Het heeft twee weken geduurd voor ik me weer een beetje mezelf ging voelen.
En dat was niet heel prettig met drie kindjes waarvan de jongste 6 maanden is.. Gelukkig is het tot nu toe alleen bij mij gebleven. Heel veel sterkte en ziek goed uit.
En dat was niet heel prettig met drie kindjes waarvan de jongste 6 maanden is.. Gelukkig is het tot nu toe alleen bij mij gebleven. Heel veel sterkte en ziek goed uit.
vrijdag 21 januari 2011 om 10:36
ik heb het ook gehad, 5 dagen in bed gelegen en in totaal 2 weken echt ziek geweest. Ik was geveld! en totaal uitgeput. Heb 3 kinderen, jongste is 5 de grotere redde zichzelf gelukkig. Ik heb wat mankracht in moeten stellen voor school brengen en hond uitlaten.
Als dit griep was heb ik nog nooit echte griep gehad!
Als dit griep was heb ik nog nooit echte griep gehad!
vrijdag 21 januari 2011 om 10:53
Ik zit al een week thuis met griep.
Man heeft ook griep en heeft nog wel een paar dagen doorgewerkt, maar is woensdag toch ook thuisgekomen.
Dus nu samen griep.
Ben al 3 kilo afgevallen, want ik kan slecht eten en heb diarree.
Verder veel slapen en ik heb alle tellssell- kook- en verbouwprogramma's op tv gezien en verveel me nu helemaal wezenloos.
Dit is de tweede keer in mijn 40 jarig bestaan dat ik griep heb en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo ziek ben geweest.
Ben weinig gewend wat dat betreft.
Probleem is dat de aspirines op zijn (hebben er samen 50 op deze week) dus ik moet naar de drogist. Zit al een uur moed te verzamelen...
Man heeft ook griep en heeft nog wel een paar dagen doorgewerkt, maar is woensdag toch ook thuisgekomen.
Dus nu samen griep.
Ben al 3 kilo afgevallen, want ik kan slecht eten en heb diarree.
Verder veel slapen en ik heb alle tellssell- kook- en verbouwprogramma's op tv gezien en verveel me nu helemaal wezenloos.
Dit is de tweede keer in mijn 40 jarig bestaan dat ik griep heb en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo ziek ben geweest.
Ben weinig gewend wat dat betreft.
Probleem is dat de aspirines op zijn (hebben er samen 50 op deze week) dus ik moet naar de drogist. Zit al een uur moed te verzamelen...
vrijdag 21 januari 2011 om 10:59
vrijdag 21 januari 2011 om 10:59
vrijdag 21 januari 2011 om 11:25
ik heb het ook, koorts, rillerig, hoofdpijn, hoesten, spierpijn. peuter van 2 en baby van 3 maanden. nee niet fijn, zeker omdat ik al sinds kerst ziek was door een darmparasiet. kwamen ze na bijna 3 weken achter en toen volgde antibioticum en toen was het in paar dagen over. maar 3 dagen later dus dit...
heb het helemaal gehad!
heb het helemaal gehad!
vrijdag 21 januari 2011 om 11:28
Als je echt de griep hebt dan maakt het niet uit of je ziek kan zijn of niet, je wordt gewoon ziek!
Beterschap voor alle zieken!
Ik weet hoe ontzettend beroerd je je dan voelt. Heb het zelf een paar jaar geleden 2x gehad, 2x 3 weken uit de running geweest. De eerste drie dagen heb ik met mijn hoofd onder de dekens in het donker doorgebracht. God wat voelde ik me ellendig zeg
Beterschap voor alle zieken!
Ik weet hoe ontzettend beroerd je je dan voelt. Heb het zelf een paar jaar geleden 2x gehad, 2x 3 weken uit de running geweest. De eerste drie dagen heb ik met mijn hoofd onder de dekens in het donker doorgebracht. God wat voelde ik me ellendig zeg
vrijdag 21 januari 2011 om 11:31
ik heb het vorige week gehad, van zaterdagavond tot dinsdag alleen maar overgeven en koorts, niks binnen kunnen houden. En overal spierpijn. Wat voelde ik me ellendig. Zweten maar het ijskoud hebben (met 2 truien, daaronder een t-shirt, een dikke relaxbroek, 2 paar sokken en een deken). Echt, ik was blij toen het over was.
De dagen erna misselijk, buikpijn, gelukkig wel licht voedsel kunnen eten. Al met al 9 dagen thuisgezeten, gelukkig daarna weer kunnen werken.
De dagen erna misselijk, buikpijn, gelukkig wel licht voedsel kunnen eten. Al met al 9 dagen thuisgezeten, gelukkig daarna weer kunnen werken.
vrijdag 21 januari 2011 om 11:35
hier ook 1
zelfs tv-kijken of lamlendig door het forum walsen kost al teveel energie. Zo nu en dan een poging doen om tussendoor te werken, maar dat is zonder enige vorm van concentratie lastig.
Dit is een van de momenten waarop ik baal dat ik freelancer ben en waar ziek zijn gelijk staat aan inkomstenderving. Was het maar zo dat je niet ziek word als je niet ziek KAN zijn.
Maar ach. Ondertussen is het niet anders. Dus geef ik me maar over aan de stoombaden, tissues, spierpijn, brokkelhoest en koortsrillingen. In de dvdspeler zit een serie die ik nog altijd wilde zien. En ondertussen is het hopen dat het allemaal snel voorbij gaat. I'll manage
zelfs tv-kijken of lamlendig door het forum walsen kost al teveel energie. Zo nu en dan een poging doen om tussendoor te werken, maar dat is zonder enige vorm van concentratie lastig.
Dit is een van de momenten waarop ik baal dat ik freelancer ben en waar ziek zijn gelijk staat aan inkomstenderving. Was het maar zo dat je niet ziek word als je niet ziek KAN zijn.
Maar ach. Ondertussen is het niet anders. Dus geef ik me maar over aan de stoombaden, tissues, spierpijn, brokkelhoest en koortsrillingen. In de dvdspeler zit een serie die ik nog altijd wilde zien. En ondertussen is het hopen dat het allemaal snel voorbij gaat. I'll manage
vrijdag 21 januari 2011 om 11:35
Ik heb het nog niet gehad en het mag wel wegblijven ook. Ik ben al wel sinds november verkouden (allergie en dan wordt het weer getriggerd en begint het opnieuw).
Bijna nooit echt de griep gehad. In 2009 wel de buikgriep (met Oud&Nieuw ) gehad, ook niet echt fijn.
Bijna nooit echt de griep gehad. In 2009 wel de buikgriep (met Oud&Nieuw ) gehad, ook niet echt fijn.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
vrijdag 21 januari 2011 om 11:37
quote:kaatje_85 schreef op 21 januari 2011 @ 11:31:
ik heb het vorige week gehad, van zaterdagavond tot dinsdag alleen maar overgeven en koorts, niks binnen kunnen houden. En overal spierpijn. Wat voelde ik me ellendig. Zweten maar het ijskoud hebben (met 2 truien, daaronder een t-shirt, een dikke relaxbroek, 2 paar sokken en een deken). Echt, ik was blij toen het over was.
hmm, het lijkt nu net of je ava het allemaal ook niet binnen kan houden, haha
(het kan zijn dat ik dit zie omdat ik ijl van de koorts )
hmm, het lijkt nu net of je ava het allemaal ook niet binnen kan houden, haha
(het kan zijn dat ik dit zie omdat ik ijl van de koorts )
vrijdag 21 januari 2011 om 11:41
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 21 januari 2011 @ 11:39:
Hier sinds gisteren ziek. Spierpijn, koorts, zere gewrichten en een raar hoestje. En ik had in de kerstvakantie ook al griep, dit is al de vierde keer sinds september dat ik echt ziek ben met koorts enzo. Ik ben zielig.
jij wint
zou je zielig voelen ook een van de symptomen zijn?
Hier sinds gisteren ziek. Spierpijn, koorts, zere gewrichten en een raar hoestje. En ik had in de kerstvakantie ook al griep, dit is al de vierde keer sinds september dat ik echt ziek ben met koorts enzo. Ik ben zielig.
jij wint
zou je zielig voelen ook een van de symptomen zijn?
vrijdag 21 januari 2011 om 11:51
Hier ook een thuisblijver door griep, maandag ziek geworden op werk, dinsdag en woensdag op bed en bank gelegen, gister weer gegeten en vandaag heb ik het gevoel weer iets mens te zijn.
Ook hier koorts, overgeven, pijn in mn maag, zere spieren, en me heeel zielig voelen.
Ga vandaag proberen beetje in beweging te blijven, heb me voorgenomen te gaan stofzuigen en misschien te dweilen... kijken of het lukt, eerst maar eens een broodje eten.
Ook hier koorts, overgeven, pijn in mn maag, zere spieren, en me heeel zielig voelen.
Ga vandaag proberen beetje in beweging te blijven, heb me voorgenomen te gaan stofzuigen en misschien te dweilen... kijken of het lukt, eerst maar eens een broodje eten.