Gezondheid alle pijlers

Gevoelig plekje in borst

29-12-2013 22:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn ene borst een gevoelig plekje, het voelt als een blauwe plek en in mijn borst voel ik iets van een bultje. Het is heel klein, en geen duidelijke bobbel, maar er zit wel duidelijk iets. Ik zit 4 dagen na mijn menstruatie, en daarvoor had ik het ook al. Ik ben 23 jaar, en borstkanker doet meestal geen pijn dus denk niet meteen aan het ergste. Maar ik vroeg mij af of het toch verstandig is om naar de huisarts te gaan, of zou ik het maar even afwachten? Wil ook weer niet voor niks naar de huisarts gaan. Ik heb het proberen te googlen, maar je komt meestal meteen doem scenario's tegen.
Ik zou niet googelen.

De allegrootste kans is dat het niets is, maar tuurlijk even checken bij de huisarts.

Toen ik 18 was had ik eens exact hetzelfde als jij, huisarts stuurde me toch door voor een echo ( ik enorm nerveus ) maar het was helemaal niets bijzonders.

Maak je niet druk, maar ga wel.
Bij sommige vrouwen doet borstkanker wél pijn, die voelen bijvoorbeeld steken en hebben een pijnlijke tepel. Niet om je bang te maken, maar het is altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Naar de huisarts dus, anders blijf je je maar zorgen maken.
Ik heb dit al heel lang, ben halverwege de 20. Het maakt me soms wel zenuwachtig, dus ga dan voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts. Bij mij zijn het gewoon klieren die op een bepaald stukje bij elkaar komen en dat vormt een bultje. Afhankelijk van waar ik in mijn cyclus zit doet het pijn of niet.

Maar als je je zenuwachtig maakt gewoon naar de huisarts gaan hoor. Liever een keer vaker daar zitten en horen dat het goed is dan niet gaan en zenuwachtig blijven of slecht nieuws krijgen als je toch gaat. Doe ik ook, zeker als het gaat om gevoelige plekjes in je borst.
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen de huisarts dan maar bellen. Het is wel fijn om te lezen dat het meestal niks voorstelt, maar wil inderdaad liever het zekere voor het onzekere nemen!
Ik heb iets soortgelijks gehad. Naar huisarts geweest en blijkt mastopathie te zijn. Heeft

met de hormoonhuishouding te maken. Kan geen kwaad en ik was gerustgesteld Dus inderdaad verstandig om even langs de huisarts te gaan. Good luck
Goede beslissing maitje om langs de huisarts te gaan. Dan weet je tenminste zeker wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven