Gezondheid alle pijlers

Gevolgen griep/moeheid?

27-09-2012 20:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste weken last van allerlei pijntjes etc. Het begon een goede maand terug, met een griepje die een week later weer even kwam opspelen.

Sindsdien ook extreem moe, ben om 7-8 uur 's avonds al brak, maar ga meestal rond half 10-10 uur naar bed en heb alsnog problemen om om half 8 op te kunnen staan.

Wat ik net aangaf, ook allerlei pijntjes, vooral 's nachts pijnlijke botten en spieren. Heb trouwens niet elke nacht pijn aan hetzelfde bot, zoals vannacht een botje in mijn linkerringvinger en spaakbeen, terwijl ik eergisteren geen zeer bot had, maar mijn blinde darm en rechternier die pijn deden. De nacht ervoor een pijnlijk scheenbeen en de nacht daarvoor mijn heupbot.

Wat mij wel irriteert, zijn overdag de koortsaanvallen en de kortere pijntjes, dan begint bijvoorbeeld ineens mijn keel extreem pijn te doen, maar dit houdt maar 5-10 minuten aan. Dit is dan meerdere malen per dag. Hoesten houdt wel hele dagen aan.

Voor de rest ben ik niet echt ziek, maar voel me niet topfit, de hele dag door eigenlijk. Daarnaast nog wat afgevallen.

Ben 2 weken na de eerste griep wel naar de huisarts geweest, vooral verteld dat ik last had van moeheid, maar volgens hem kwam het waarschijnlijk omdat ik net 3 maanden terug verhuisd ben, wellicht moet wennen hier en dat bloedonderzoek of iets dergelijks op dat moment niet veel zin had. Als de moeheid aanhield, moest ik over -op dat moment- 2 maanden later terugkomen.

Maar komt iemand dit bekend voor als gevolgen van griep, moeheid of dergelijks of is het toch verstandig om nogmaals de huisarts op te bellen? Wil mij namelijk ook niet teveel opdringen bij mijn nieuwe huisarts.
Heb je genoeg 'uitgeziekt' na die eerste griep? Het gebeurt mij namelijk wel eens dat als ik niet genoeg rust pak, het dan inderdaad later weer terugkomt.
Time spent with a cat is never wasted
Ik ben altijd weken ziek van de griep, daarom haal ik de laatste jaren meestal een griepprik. Ik lig eerst een week met hoge koorts. Daarna ben ik nog een week of 2-3 ontzettend moe, lusteloos en kom ik niet af van het hoesten.

Misschien helpt het je om een tijd multivitaminen te slikken of een hoge doses vit.C. Maar als je overal pijn blijft houden kun je dat best een keer bespreken bij de HA.
Ik vind jouw klachten best specifiek en je kunt ze goed beschrijven. Ik zou teruggaan naar de huisarts.

Snap dat nooit zo goed: 'wil me niet teveel opdringen bij mij huisarts'. Daar zit die man/ vrouw toch voor? Voor als je klachten hebt die je zelf nietnkan verklaren en die aanhouden? Wat is daar opdringen aan? Je eist toch geen lastige, onterechte dingen?

Gewoon gaan hoor. Dat is hun werk.
Jouw klachten komen bij mij bekend voor. Ik had het ook, moe en pijn in botten/spieren.

Het bleek een extreem laag vitamine d te zijn.
Vandaag toch maar weer eens bij de HA geweest, omdat de botpijnen en pijn in de spieren steeds meer toenemen. Daarnaast ook weer meerdere malen last gehad van mijn rechternier en koortsaanvallen.

Hij was niet blij dat ik in het begin niet direct alles heb verteld en kon de klachten niet direct plaatsen(ook omdat bekken en ellepijp ook pijn doen sinds kort). Dan morgen maar even bloedprikken
goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan. Ben benieuwd wat er uit het bloedprikken komt.

Maar zou het toch niet de nasleep van de griep kunnen zijn? zelf heb ik sinds een dag of 6 nu griep, maar het schiet voor geen meter op, ik blijf hondsberoerd, en vooral s avonds loopt de koorts weer op. Ik heb begrepen dat het een hardnekkige griep is die er nu heerst.

Maar succes/sterkte morgen in ieder geval.
Griep heb je niet een paar keer achter elkaar, waarschijnlijk een behoorlijke verkoudheid gehad en daar goed beroerd van geweest.

Evenzogoed heb je klachten en het lijkt me ook dat je niet goed uitgeziekt bent, ga naar de huisarts met je lijstje klachten en laat je goed nakijken.
quote:lavan568 schreef op 02 oktober 2012 @ 21:32:

goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan. Ben benieuwd water uit het bloedprikken komt.

Maar zou het toch niet de nasleep van de griep kunnen zijn? zelf heb ik sinds een dag of 6 nu griep, maar het schiet voor geen meter op, ik blijf hondsberoerd, en vooral s avonds loopt de koorts weer op. Ik heb begrepen dat het een hardnekkige griep is die er nu heerst.

Maar succes/sterkte morgen in ieder geval.Échte griep is altijd hardnekkig!!!
luni, dat ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt na je eerste griepperiode niet goed zijn uitgeziekt b.v., waardoor de klachten weer terug kunnen komen. En momenteel heerst het enorm. En ze is al naar de huisarts geweest vandaag en gaat morgen bloedprikken.
@ luni.....de berichten kruisten elkaar denk ik. Mijn reactie hierboven was een antwoord op jouw vorige post.
Dan kan ze dat beter afwachten
quote:luni schreef op 02 oktober 2012 @ 21:40:

Dan kan ze dat beter afwachten

jazeker.

Maar ik ben ook wel benieuwd, en ook hoe anderen momenteel de griep verdragen. ik ben hem goed zat eigenlijk, maar weet dat ik gewoon moet afwachten.
quote:lavan568 schreef op 02 oktober 2012 @ 21:40:

@ luni.....de berichten kruisten elkaar denk ik. Mijn reactie hierboven was een antwoord op jouw vorige post.

Ik beglijp

Mensen roepen nou eenmaal vaak te snel dat ze griep hebben terwijl het vaak om een verkoudheid gaat of allerlei andere lamlendigheid, dat was mijn punt een beetje.
quote:luni schreef op 02 oktober 2012 @ 21:43:

[...]

Ik beglijp

Mensen roepen nou eenmaal vaak te snel dat ze griep hebben terwijl het vaak om een verkoudheid gaat of allerlei andere lamlendigheid, dat was mijn punt een beetje.ja ik weet het. Maar je voelt echt wel of het een flinke griep is of niet, zeker als de koorts zo lang aanhoudt, en als je na een paar dagen niet echt opknapt. En ik weet momenteel dat ik al jarenlang niet meer zo geveld ben door een virus.
Ik heb ook last van iets dergelijks denk ik. Maar wat bedoel je met griep en koortsaanvallen? Heb je, zoals anderen al zeggen echt griep gehad (rillend aan bed gekluisterd, niets kunnen doen van de ellende en koorts) of een fikse verkoudheid? En wat zijn koortsaanvallen? Hoeveel graden meet je dan?
quote:lavan568 schreef op 02 oktober 2012 @ 21:47:

[...]

ja ik weet het. Maar je voelt echt wel of het een flinke griep is of niet, zeker als de koorts zo lang aanhoudt, en als je na een paar dagen niet echt opknapt. En ik weet momenteel dat ik al jarenlang niet meer zo geveld ben door een virus.In principe kan je huisarts je wel vertellen wat het is.. Ik heb 1x griep gehad en kon mezelf niet eens meerr naar de ha slepen..heb dagen alleen maar in bed gelegen en was blij dat het toilet op dezelfde etage is
Al gezegt hier, maar als je echt griep hebt, ben je echt totaal nergens in staat. (ervaring mee) Van een verkoudheid kun je ook flink beroerd zijn. Volgens mij heerst er nu wel wat, ik ben zelf ook al een week niet zo lekker, begon met keelpijn en wat verhoging. Nu koortslip erbij en een vervelende hoest met als ik lig een soort van hardwater? ik moet iig veel slikken en krijg het gevoel dat ik moet overgeven. Idd ook wat pijnlijke gewichten erbij. Maar toch fit genoeg om weg te gaan en naar het werk te gaan.

Sterkte ermee, en bij twijfel... de HA is er niet voor niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven