Gezondheid alle pijlers

Gewoon Oud-Hollandsch erop of op mijn knieen ervoor?

20-12-2010 16:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over de wc heb ik het dan he. Ik heb sinds vanochtend enorme buikgriep, en zo heb ik dus het grootste deel van de dag op of voor de wc doorgebracht. Aangezien ik dit nog nooit eerder had gehad, ben ik zeer onder de indruk.

Maar wat nu te doen? De dialoog hier gaat als volgt:

Hoofd: Je moet toch iets drinken, anders droog je uit.

Maag: Hoef ik niet.

Hoofd: Maar iedereen zegt dat je moet blijven drinken.

Maag: Hoef ik niet.

Hoofd: Ah kom op, gewoon een half kopje slappe thee.

Maag: HOEF IK NIET, zeg ik toch?! Hier, pak aan, heb je je thee!!

Het effect van een crackertje met wat halvajam was identiek.

De afgelopen 2,5 uur is er niks meer uitgekomen aan beide kanten (sorry ) dus ik veronderstel dat ik leeg ben. En zo slap als een vaatdoek.

Wat kan ik nu het beste doen? Trial and Error? Heb de wc wel even genoeg gezien. Iemand adviezen over wat zo licht mogelijk valt of waar magen stiekem blij mee zijn?
Drinken blijven dat in ieder geval. Thee of water of waar je "zin" in hebt.

Eten alleen als je het verdraagt en dan yoghurt of een beschuitje.

Ook als je het niet verdraagt is het wel verstandig om wat te blijven eten.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Toch blijven drinken..... kleine slokjes...(je mag niet uitdrogen)

Eten is nu een bijzaak (je mag wel eten als je zin in iets hebt)

Beterschap!
Beterschap!

Ik zou het nu gewoon gaan proberen. Een beetje water drinken, om mee te beginnen. Paar slokken, meer niet. Gaat dat goed (merk je snel genoeg), breidt je het wat uit. Vocht is het belangrijkste, dat eten kan wachten. Bouillon wil ook wel goed, na een tijdje. Misschien vanavond dan eens een beschuitje proberen?
Volgens mij beter geen melkproducten, Kampen86
beterschap!
ORS!

Of de 'lekkere' versie ervan: chips en cola. Zout zorgt ervoor dat je je niet als een vaatdoek voelt, suiker zorgt voor wat energie.

Deze is voor jou:

plus een ''wordt snel beter
Cola (geen neppe, geen suikervrije, alleen de enige echte) zorgt ervoor dat alles (van voren en vanachter) stopt. Na ongeveer een liter tot een anderhalve liter (in kleine slokjes en over zo'n 2 a 3 uur geconsumeerd), kan je rustig aan aan de thee en crackertjes.
appelsap schijnt ook wel rustgevend voor de maag te zijn! heel veel beterschap.
quote:Kroes schreef op 20 december 2010 @ 16:35:

Volgens mij beter geen melkproducten, Kampen86

Ik verdraag alleen maar yoghurt als ik in die staat ben

Beterschap TO
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Combat schreef op 20 december 2010 @ 16:41:

Cola (geen neppe, geen suikervrije, alleen de enige echte) zorgt ervoor dat alles (van voren en vanachter) stopt. Na ongeveer een liter tot een anderhalve liter (in kleine slokjes en over zo'n 2 a 3 uur geconsumeerd), kan je rustig aan aan de thee en crackertjes.Echt waar? Raakt je maag dan juist niet nog meer van streek door koolzuur, suiker en cafeïne?
cola drinken, het liefst waar de prik vanaf is en lauw.
Am Yisrael Chai!
SG, thanks voor dat teiltje, ziet er in ieder geval al vrolijker uit dan de wc

Dan toch maar weer water proberen.

Hopen dat mijn maag niet zo reageert

Tinus belde net dat hij gaat proberen eerder naar huis te komen van zijn werk, zal hem dan eens om cola sturen. Had daar wel eens vaker van gehoord, maar wist niet of dat een fabeltje was.
Haha, dat had ik afgelopen week!

Mijn ervaring: na een paar uur was ik ook redelijk leeg. Af en toe een slokje dubbelfris (alles kwam er toch uit, maar zoete kots vind ik beter te pruimen dan zure kots ).

De volgende dag slapjes, maar wel redelijk gedronken (thee, soepje), en idd, chips gaat er bij mij op zo'n momenten best goed in en is lekker zout. Na dit dagje slapjes zijn was het de dag erna eigenlijk alweer prima.

Dus als we hetzelfde virusje hadden: maak je vooral niet te druk
En beterschap natuurlijk!
Cola drinken helpt echt.

ORS ook, als het echt te erg wordt.

Beterschap!
Oh Same here! Ik had mijn teiltje gisteravond ook al heilig verklaard, van de wc in m'n gezicht wordt ik nog zieker.

En kleine ieniemienie slokjes water met flinke tussenpozen proberen, zo klein dat je maag het niet door heeft zeg maar.

Verder heb ik vandaag 2 cupjes appelmoes gegeten en wat bouillon gedronken, en het is er iig nog niet van boven uitgekomen.

Sterkte!
Geen fabeltje! Cola werkt erg goed! En inderdaad daarna rustig opbouwen met kleine dingen te eten en anders te drinken. Wat zoutigs t liefst.
Beterschap!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Bedankt voor alle beterschapswensen, denk dat die alleen ook al helpen

Tinus en ik gaan met kerst een paar dagen weg, dus ik hoop toch echt snel beter te zijn.

Amandroe, wat een geniaal motto heb jij!

O en het goede nieuws so far, het smintje dat ik tegen de walgelijke smaak nam, is er nog niet uitgekomen
quote:fashionvictim schreef op 20 december 2010 @ 16:44:

cola drinken, het liefst waar de prik vanaf is en lauw.

Afschuwelijk, ik vind Cola zo vies, nog nooit in m'n leven een heel glas leeggedronken. Ik bid dan ook dat ik nooit zoiets als TO krijg, want dan zou ik cola moeten drinken. En dan lauw en zonder prik: :puke:

TO: hoera voor het binnen gehouden smintje! het begin is er!
haha, wat een leuke OP!!

Hier geen tips, alleen een heel gezin dat met je meedoet...

Beleegh! (voel mijzelf stiekem extra zielig, want naast dat ik mij niet lekker voel en neits binnen hou, kan ik ook constant m'n kids begeleiden bij hun 'achteruit eten' en diarree luiers verschonen...hoewel het voor hun ook errgu zielig is natuurlijk!!!)

Beterschap!!
Ik zit meestal aan de kippenbouillon(voor het zout) met een beschuitje als het weer iets beter gaat,de tijd ervoor blijven drinken eten is niet belangrijk.
iedereen en TUT heeeeeeel veel sterkte.

Ik heb er geen ervaringen mee, maa rik hoop wel dat je er heel erg snel vanaf bent!!!! (of wat binnen houden zal nu al wat schelen)

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven