Gezondheid alle pijlers

Gezondheidspas of zoiets: bestaat dit?

18-11-2013 12:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb diverse aandoeningen waarmee rekening mee moet worden gehouden in noodgevallen. (Dit om complicaties te voorkomen.) Dit zou ik allemaal ergens willen vastleggen. In iets wat ik bij me draag. Patientenverenigingen hebben wel iets maar dan alleen voor die betreffende aandoening maar je kunt dan niet nog andere zaken vastleggen of vergis ik me.

Ik zoek dus naar een pas (ofzo) waarin ik alles samen kan vastleggen en het liefst ook in het Engels. Wie heeft er tips?
Informeer eens bij de GGD.
Geen idee van die pas, maar tot die tijd:

Stop een eigen briefje in je portemonnee. Als ze je vinden, in je eentje en ze willen je naam en gegevens weten is dat de eerste plaats waar ze kijken. En zet in je telefoon een ICE (in case of emergency) telefoonnummer van mensen die ook op de hoogte zijn van je aandoening.
Mijn tante had daarvoor een schakelarmband met inscripties: 'diabeet', 'geen penicilline' - vond ik een slimme oplossing.
Ik heb jarenlang een SOS-medaillon gedragen, daar kun je een papiertje met alle gegevens in doen. Ik zocht een plaatje, maar zie dat er veel soorten en maten zijn tegenwoordig:

Googlen op SOS en armband of medaillon en dan kom je van alles tegen.
Je kunt toch gewoon een stukje papier beschrijven en dat plastificeren en in je zak stoppen?

Of bedoel je dat niet?
Een sos-medaillon heeft het meeste kans. In portemonnees wordt 9 van de 10 keer niet gekeken. Je zult dus iets op je lijf moeten dragen denk ik.
Een armband of ketting is inderdaad beter. Beetje extremer maar ook praktisch: ergens laten tatoeëren.
quote:nephthys schreef op 18 november 2013 @ 13:13:

Een armband of ketting is inderdaad beter. Beetje extremer maar ook praktisch: ergens laten tatoeëren.En als er dan iets wijzigt dan een streep erdoor heen en een nieuwe regel toevoegen.
Ik heb zelf kaartjes gemaakt in het Nederlands, Frans, Duits en Engels, die zitten bij mijn identiteitskaart en andere kaartjes in een mapje. Als er iets gebeurt zoeken ze altijd naar je ID dus dan komen ze ze vanzelf tegen, tenzij je bent verbrand. Wel lamineren.
verba volant, scripta manent.
Vraag bij de apotheek een uitdraai van je medicatie en draag dat altijd bij je. Volgens mij kunnen ze op die uitdraai ook een aantal aandoeningen zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven