Gezondheid alle pijlers

Glassplintertje ingeslikt?

10-08-2009 23:36 9 berichten
Ik heb misschien een glassplintertje ingeslikt. Ik weet het niet zeker, dus misschien maak ik me druk om niets.

Nu heb ik op internet al opgezocht wat ik ertegen kan doen, en dat is een beker melk drinken en ontbijtkoek eten. Dit ga ik dus zo doen.

Maar ik vroeg mij af of iemand nog een andere tip heeft? En of iemand anders misschien eens een glassplintertje heeft doorgeslikt en weet of dit gevaarlijk is? Grote stukken glas is gevaarlijk, dat weet ik wel (perforatie enzo...), maar een heel klein glassplintertje dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe klein is het splintertje en hoe krijg je het voor elkaar? Ik heb een avond/nacht nummer van mijn huisarts voor als er dan iets gebeurd, kun je dat nr voor geruststelling niet even bellen?
Het is niet een heel wetenschappelijk verhaal, maar misschien stelt 't je een beetje gerust: ik had ook een keer een splintertje glas ingeslikt, en ik zat toen net met een Australische openbaar aanklaagster. Zij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, er waren regelmatig gevangenen die zelfmoord probeerden te plegen door een glas te versplinteren en daar een hapje van te nemen, maar dat lukte nooit...

Ik heb 't verhaal niet geverifieerd, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
CassieViva: ik liet een wijnglas uit het aanrechtkastje op het aanrecht kapot vallen.

Er stond nog een glas op het aanrecht, en daar heb ik daarna water uit gedronken. Ik heb het glas wel omgespoeld voor dat ik er uit dronk.Maar ja, achteraf gezien natuurlijk dom om uit een glas te drinken waar even daarvoor allemaal glassplinters omheen lagen.

Nelladella: op internet las ik ook dat het waarschijnlijk geen kwaad kan. Maar goed, ik wilde toch wat tips omdat ik het idee erg eng vind.
Het gaat overigens om echt een heel klein splintertje hoor. Omdat ik het glas waaruit ik dronk wel had omgespoeld, kunnen er nooit grotere stukjes glas in achter gebleven zijn.
Ontbijtkoek eten ja, dat kapselt het in!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik denk dat de kans wel heel erg klein is dat je iets hebt ingeslikt.

dat glas is waarschijnlijk op het aanrechtblad stukgevallen. Dan moeten die stukjes wel hoog gesprongen zijn om in dat andere glas terecht te komen, Plus je hebt t omgespoeld.

De kans was groter geweest als er eeb bord soep of pudding gestaan had.

Dus zou me geen zorgen maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zo, melk gedronken en ontbijtkoek gegeten. Ontbijtkoek is plakkerig, en zal het daardoor inderdaad wel inkapselen.

Waarschijnlijk heb je gelijk Nlies, en valt het mee. Maar er lag overal zoveel glas, dat ik me toch wat zorgen maakte.
Verana, waarschijnlijk is er niets aan de hand. Voor een eventueel volgende keer, kun je naast de ontbijtkoek ook in yoghurt of vla gedrenkte losse watten eten, dat kapselt het nog beter in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven