Gezondheid alle pijlers

Goed alternatief voor suiker?

15-10-2014 15:56 60 berichten
Hallo allemaal,

Op het net heb ik al gekeken, maar blijkbaar niet goed, want niets gevonden, behalve sportdrank en de basis daarvan is ook suiker. Misschien hebben jullie een antwoord op mijn vraag.

Al een tijdje gebruik ik geen suiker meer en hoewel ik van mensen hoor dat ze meer energie krijgen van een suikerloos dieet, val ik zo onderhand slapjes van de bank en heb niet de puf om wat dan ook te ondernemen.

Wie weet er een goed alternatief voor suiker waar ik wel energie van krijg maar niet enorm van aan kom?
Alle reacties Link kopieren
Koffie (wel met mate), die je nog iets met bewegen?

Fruit (ook suiker, maar wat fruit op een dag hoort erbij), gedroogd fruit (met mate).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oei dat is lastig te zeggen alleen op basis van het feit dat je geen suiker eet! Wat eet je allemaal wel? Alleen dan valt er iets zinnigs te zeggen over waarom je je slapjes voelt!

Wat heb je bijvoorbeeld gister of vandaag gegeten? Ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes
Fruit!
Groene thee met een klein stukje pure chocolade, noten (rauw en ongezouten), een appel in schijfjes dippen in een eetlepel pindakaas.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eet je wel voldoende ander voedsel? Noten, fruit, groenteknabbels etc?
Zo'n druivensuikertje misschien? Net zo goed suiker maar je krijgt even een energiestootje.
verba volant, scripta manent.
Koffie drink ik wel, maar daar krijg ik geen energie van, niet eens een oppepper, dat kan ik zelfs drinken voor ik ga slapen.

Ik eet goed en gevarieerd met veel groenten, maar inderdaad wel te weinig fruit.

Aan druivensuiker heb ik gedacht, maar dat is inderdaad weer suiker en dat is niet de bedoeling.
Noten eet ik niet al teveel. Het idee dat er uit zo'n klein dingetje een hele boom groeit doet me denken aan atoomvoer, dus daar ben ik voorzichtig mee.
Niks mis met fruit ook al zit er suiker in. Zolang je er geen massa's van eet zul je daar niet van aankomen.
"Noten eet ik niet al teveel. Het idee dat er uit zo'n klein dingetje een hele boom groeit doet me denken aan atoomvoer, dus daar ben ik voorzichtig mee."
quote:matroesjka_ schreef op 15 oktober 2014 @ 16:07:

"Noten eet ik niet al teveel. Het idee dat er uit zo'n klein dingetje een hele boom groeit doet me denken aan atoomvoer, dus daar ben ik voorzichtig mee." Wat?
Ben je aan het afvallen? Zo ja hoelang?

Ik heb nu namelijk sinds 2 weken mijn eetpatroon veranderd. En ik krijg nu veel minder suiker binnen dan eerst. Eerste dagen hele erge hoofdpijn (niks hielp) en erg moe. Nu is dat over. Ik kreeg de indruk dat ik gewoon aan het afkicken was van al het suiker dat mijn lichaam gewend was.
Ben je serieus met die opmerking over atoomvoer?
quote:n93 schreef op 15 oktober 2014 @ 16:09:

Ben je aan het afvallen? Zo ja hoelang?

Ik heb nu namelijk sinds 2 weken mijn eetpatroon veranderd. En ik krijg nu veel minder suiker binnen dan eerst. Eerste dagen hele erge hoofdpijn (niks hielp) en erg moe. Nu is dat over. Ik kreeg de indruk dat ik gewoon aan het afkicken was van al het suiker dat mijn lichaam gewend was.Ik ben niet op dieet, dat niet, maar wel aan het afvallen vanwege die suiker en ik ben daar al een paar maanden mee gestopt, dus afkicken kan het niet meer zijn.
quote:matroesjka_ schreef op 15 oktober 2014 @ 16:10:

Ben je serieus met die opmerking over atoomvoer?

Dat is echt superfood hoor. De levenskracht in noten is echt enorm.

Tsssk, lach maar hoor.
Palmsuiker,Ik doe altijd een schepje door de yoghurt.

Palmsuiker bestaat voornamelijk uit sucrose. Er zitten echter zoveel natuurlijke stoffen in, zoals vitamines en mineralen, dat de opname in het lichaam vrij traag is. Hierdoor stijgt de bloedsuikerspiegel niet zo hard. De glycemische index van palmsuiker is 30 tot 35.

http://jessevandervelde.c ... gezonde-suikervervangers/
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Krijg je wel genoeg gezonde vetten binnen? Noten, avocado, volle yoghurt bijvoorbeeld. Ook hier krijg je energie van! Weet niet of je veel light producten eet? Dat levert amper energie op bijvoorbeeld!
suiker geeft wel energie maar dat is niet de energie die jij bedoelt. suiker geeft even een suikerhigh, gevolgt door een suikerdip.

Eet je goed en gevarieerd? Als je wilt afvallen ( bv , ik weet niet of dat zo is ) en je voelt je slapjes dan eet je ergens te weinin van ( veel te weinig calorieën, of te weinig koolhydraten in vergelijking met de rest van je eten of te weinig ijzer, oid ).

Heb je last van bloedarmoede? daar word ik nl. altijd slap van met enorme trek naar zoet, maar zoet lost het uiteraard niet op.
never a failure, always a lesson
Bakje vers fruit met wat honing er over is goed bij een energiedip. Honing is imo ernstig onderschat in onze huidige maatschappij. Het bevat suikers, mineralen en sporenelementen.
quote:fireandice schreef op 15 oktober 2014 @ 16:13:

suiker geeft wel energie maar dat is niet de energie die jij bedoelt. suiker geeft even een suikerhigh, gevolgt door een suikerdip.

Eet je goed en gevarieerd? Als je wilt afvallen ( bv , ik weet niet of dat zo is ) en je voelt je slapjes dan eet je ergens te weinin van ( veel te weinig calorieën, of te weinig koolhydraten in vergelijking met de rest van je eten of te weinig ijzer, oid ).

Heb je last van bloedarmoede? daar word ik nl. altijd slap van met enorme trek naar zoet, maar zoet lost het uiteraard niet op.

Ik eet rond een uur of elf in de ochtend warm en heb vandaag gegeten: Rijst, pok choy, varkenslapje en taginesaus. Veel groente.

Wat ik niet snap is als ik gegeten heb ik instort als een plumpudding en zelfs in slaap val. Ik eet al heel lang zo, maar heb dit nog nooit gehad.
quote:Cateautje schreef op 15 oktober 2014 @ 16:12:

[...]

Dat is echt superfood hoor. De levenskracht in noten is echt enorm. Daar kan ik nog in mee. Maar wat bedoel je dan met atoomvoer?quote:Tsssk, lach maar hoor.

Nja, ik vind het eerlijk gezegd ook een lachwekkende opmerking.

Misschien toch je aversie tegen noten laten varen, of er nog eens goed over nadenken, want ook noten zitten barstensvol energie. Juist omdat er een hele boom uit moet/kan groeien...
quote:jennie77 schreef op 15 oktober 2014 @ 16:13:

Palmsuiker,Ik doe altijd een schepje door de yoghurt.

Palmsuiker bestaat voornamelijk uit sucrose. Er zitten echter zoveel natuurlijke stoffen in, zoals vitamines en mineralen, dat de opname in het lichaam vrij traag is. Hierdoor stijgt de bloedsuikerspiegel niet zo hard. De glycemische index van palmsuiker is 30 tot 35.

http://jessevandervelde.c ... gezonde-suikervervangers/Bedankt, ik zal eens kijken.
quote:bij_zonder schreef op 15 oktober 2014 @ 16:17:

Bakje vers fruit met wat honing er over is goed bij een energiedip. Honing is imo ernstig onderschat in onze huidige maatschappij. Het bevat suikers, mineralen en sporenelementen.Ik eet dagelijks een boterham met honing en kaneel, maar daar ga ik ook niet van dansen.
enne...

gewoon wel suiker nemen??

Als mijn lichaam snakt naar iets, dan zal mijn lichaam het wel het beste weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven