Gezondheid alle pijlers

Griep wie ook?

19-01-2017 08:01 38 berichten
Wat op een verkoudheid leek ging ik gisteren met 39,8 graden koorts naar bed. Vanmorgen ben ik hoestend en proestend wakker geworden. Ik voel me vreselijk ziek.

Hebben jullie ook griep?

Wat helpt bij griep?
Nee, ik heb (nog) geen griep.

Uitzieken is het enige dat echt helpt, of eigenlijk niet, maar na een tijdje is het dan over.
Heb weer eens een holte ontsteking. En een heftige! Hoge koorts, zeer hoofd, keel, oren, kaaken wangen.

Het ergste is dat ik zondag op vakantie zou moeten gaan naar Finland. De kans dat het doorgaat is klein

Beterschap
En bij verkoudheid wil stomen ook helpen!
Alle reacties Link kopieren
Tegen griep helpt een griepprik halen, maar daar heb je nu niks meer aan.

Je kunt paracetamol nemen, en verder wachten tot het overgaat.
Ik lig ook ziek op bed...
Extra vitamine C nemen. Hij blijft wel lang hangen, vind ik, deze griep. Wekenlang moe geweest erna.
Ik heb ergens gelezen dat pittig eten schijnt te helpen
Heet douche, kruidenbittertje en veel slapen.

Beterschap!
quote:ikbenjevriend schreef op 19 januari 2017 @ 08:24:

Ik heb ergens gelezen dat pittig eten schijnt te helpen

Maar To, ik las hier laatst een tip over sambucol. En dat werkt echt! Het versnelt de afname van griep.
Ik heb ergens gelezen dat extra zink kan helpen om minder vaak verkouden te worden. Maar het internet is geduldig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik (nog) niet, maar mijn dochter wel. Hopelijk snel weer over en vooral: hopelijk blijft het de rest van de familie bespaard Beterschap allemaal!
quote:Anoniem1234567891 schreef op 19 januari 2017 @ 08:11:

Heb weer eens een holte ontsteking. En een heftige! Hoge koorts, zeer hoofd, keel, oren, kaaken wangen.

Het ergste is dat ik zondag op vakantie zou moeten gaan naar Finland. De kans dat het doorgaat is klein

Beterschap

Heb je geen AB kuur? In jouw geval zal ik dat zeker vragen. Dat je toch op vakantie kunt!

Beterschap allemaal.
Beterschap!

Zelf heb ik geen griep, maar twee van mijn kinderen hebben de buikgriep. Eentje lag gister voor pampus, maar stond vanochtend redelijk fit op en is naar school gegaan. De ander werd gisteravond ziek en ligt nu zo slap als een vaatdoek op de bank te Netflixen. Alles wat hij eet en drinkt komt er in een sneltreinvaart uit. Bah!

Ik baal wel, want buikgriep is zo besmettelijk als de neten en ik ben bang dat we een voor een ziek gaan worden.
Uitzieken helpt. Beterschap.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Niet de influenza denk ik, maar wel zware verkoudheid, keelpijn en koorts. Ik krijg op advies van de huisarts de griepprik omdat ik een paar jaar terug twee keer gevloerd ben door de echte griep en er steeds twee weken doodziek door ben geweest, dus het kan ook de griep zijn maar dan in milde vorm. Anyway, resultaat is hetzelfde, ik zit hier te rillen als een rietje en hoop dat de paracetamol snel gaat werken. Beterschap allemaal!
Geen griep, wel een flinke verkoudheid voor de 2e keer binnen een maand

Neusspray gebruiken, stomen, paracetamol innemen en slapen. En dan maar hopen dat het snel over is.
Ik ben ook ziek, voel me echt knap kloten

Zit nu te wachten op een pakje van post.nl en als die is geweest duik ik mijn bed weer in
Onze griep is weer over. Dochter begon een ruime week voor kerst, maar was wel al weer voor de vakantie begon naar school. Of dat griep was?

Net voor kerst begon het bij mij. De kerstdagen in bed doorgebracht :(. Man kwam er 3e kerstdag bij liggen en was nog boos dat ik geen kopjes thee bracht nu hij ziek was. :( Dat was niet erg leuk en gezellig.

Ik vond het sneu voor mijn kinderen die gehoopt hadden op leuke vakantie uitjes die dus niet konden.

Nu ben ik wel weer op de been, man ook, maar ik ben nog erg moe, keel doet nog zeer en hoest erg veel slijm nog op.

Man is gisteren voor het eerst weer gaan sporten en dat viel best tegen. Hij is wel naar zijn werk gegaan op 2 januari. ook vanwege drukte daar. Ik moest als freelancer ook op 2 januari weer aan de bak, maar omdat ik thuis werk heb ik veel tussendoor kunnen rusten.

Griepprik is denk ik voor volgend jaar wel een idee.
Hier ook griep sinds zaterdag. Begonnen met hoge koorts een aantal dagen en overal pijn. Gelukkig geen overgeven of diarree. Lig nu voor de 6e dag in bed dus ben het echt spuugzat. S nachts nog lichte koorts en enorme hoofdpijn. Duurt echt lang.
Ik ben ook al sinds de jaarwisseling grieperig, soms gaat het een paar dagen goed en dan gaat het weer mis. Steeds verkouden, soms overgeven en diarree. Het zet steeds niet door. Ik eet veel fruit en drink veel thee ( dan heb ik nog het gevoel dat ik íets doe).
Ik voel me verschrikkelijk. Ben net weer wakker als die stomme hoest nou eens stopt. Ik heb behoefte aan mijn vriend lekker in zijn armen slapen en knuffelen, helaas is hij aan het werk
Hier buikgriep, ik hang een beetje beneden rond in de buurt van de wc, voel me superslap. Beterschap ttass.
Vanaf zondag al goed beroerd. Niezen, hoofd zit dicht en ben normaal al gammel, maar nu helemaal. Zoon heeft gisteren Hot Coldrex gebracht. Verlicht iets.

Maar lig maar te liggen. Behh
Beterschap Ttass. Ik ben 2 maanden bezig geweest met de griep, en nu eindelijk beter. (slecht immuunsysteem vandaar) Het is een heftige, die erg lang door sluimert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven