Griep :(
maandag 23 juli 2018 om 17:43
Van alles gepland staan voor de komende twee weken, kreeg ik eergisteren keelpijn. Gisteren werd het erger, en vandaag lijk ik de groeipijn van tig jaar geleden twintig keer erger te voelen in mijn benen en al mijn gewrichten. Keelpijn is nog erger geworden, brandende pijn op de borst en alles doet pijn. Voor de komende dagen alles maar afgezegd, voordat ik iemand aansteek.
Voel me zo ellendig
. Wil voorlopig nog niemand bellen, zolang ik mezelf kan redden. Had gelukkig eergisteren nog boodschappen gedaan. Iemand tips om het zo dragelijk mogelijk te maken? Het lijkt met het uur erger te worden, dus zit qua klachten blijkbaar nog niet op het hoogtepunt (of dieptepunt?).
Sorry, ik wilde echt even klagen. Was vergeten hoe vervelend griep kan zijn.
Voel me zo ellendig
Sorry, ik wilde echt even klagen. Was vergeten hoe vervelend griep kan zijn.
maandag 23 juli 2018 om 19:20
maandag 23 juli 2018 om 23:04
Huisarts Job Nievaart en neuroloog Drs. E.G.M. Couturier geven antwoord op kijkersvragen en helpen de zin van de onzin te scheiden:
Ziek worden van de airco, kan dat eigenlijk?
"Je kunt niet ziek worden door de airco. Maar als je al wat bij je draagt, bijvoorbeeld verkoudheid, kan dit virus door afkoeling wel sneller worden verspreid."
Bron: editie NL
Heb het even terug gezocht en het ging dus alleen over airco's.
Hoewel een ventilator voor mij ook zou voelen alsof je met een verkoudheid in de tocht gaat zitten, dus misschien een sjaaltje Just in case?
Ziek worden van de airco, kan dat eigenlijk?
"Je kunt niet ziek worden door de airco. Maar als je al wat bij je draagt, bijvoorbeeld verkoudheid, kan dit virus door afkoeling wel sneller worden verspreid."
Bron: editie NL
Heb het even terug gezocht en het ging dus alleen over airco's.
Hoewel een ventilator voor mij ook zou voelen alsof je met een verkoudheid in de tocht gaat zitten, dus misschien een sjaaltje Just in case?
maandag 23 juli 2018 om 23:34
Waarom denk je dat het griep (influenza) is?
Het hoeft helemaal geen virus te zijn, het kan ook een besmetting zijn met een streptokokken-variant ( een bacterie) en dan helpt het om antibiotica te slikken.
Je zou dus beter naar de huisarts kunnen gaan in plaats van hier op het forum te vragen wat je kunt doen.
Het hoeft helemaal geen virus te zijn, het kan ook een besmetting zijn met een streptokokken-variant ( een bacterie) en dan helpt het om antibiotica te slikken.
Je zou dus beter naar de huisarts kunnen gaan in plaats van hier op het forum te vragen wat je kunt doen.
maandag 23 juli 2018 om 23:42
maandag 23 juli 2018 om 23:45
Omdat het typische griepklachten zijn, en je moet daar toch na een bepaalde tijd pas mee naar de huisarts. En stiekem ga ik niet zo graag naar de huisarts dus zo goed mogelijk voor mezelf zorgen, de vrije dagen die ik had even in bed blijven en herstellen. Mocht dat na een week niet beter zijn dan ga ik naar de huisarts.shisha schreef: ↑23-07-2018 23:34Waarom denk je dat het griep (influenza) is?
Ik wilde in dit topic tips vragen voor verlichting van de klachten en gewoon even klagen want ik baal hier ontzettend van. Btw, degene die me aangestoken heeft ligt ook met griep in bed.
maandag 23 juli 2018 om 23:55
Ik heb een aantal keer influenza gehad, en dat voelde echt alsof ik dood ging. koorts rond de 42 graden,zwaar aan het ijlen, koortsuitslag over mn lijf, wist niet meer wat nou boven of onder was, lag te kronkelen van de pijn. Was echt vreselijk.
Andere virussen kunnen je lijf ook flink zeer van doen, maar influenza? man man, dat herken je meteen.
Alsnog heel rot om je ellendig te voelen tijdens deze hitte. Hier in canada slaat het ook behoorlijk toe, keelpijn, pijnlijk lijf. Man heeft het, dochter en schoonmoeder vorige week ook, collegas ook. Niet leuk!
blijf koel, veel drinken met electrolytes, en neem een bad met epsom zout.
Andere virussen kunnen je lijf ook flink zeer van doen, maar influenza? man man, dat herken je meteen.
Alsnog heel rot om je ellendig te voelen tijdens deze hitte. Hier in canada slaat het ook behoorlijk toe, keelpijn, pijnlijk lijf. Man heeft het, dochter en schoonmoeder vorige week ook, collegas ook. Niet leuk!
blijf koel, veel drinken met electrolytes, en neem een bad met epsom zout.