Gezondheid alle pijlers

GRIEPPRIK KIDS OF NIET??

04-11-2009 16:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik ben nogal in paniek over de ontwikkelingen ivm de mexicaanse griep...

daarom wilde ik ook mijn kinderen laten inenten van 3 en 6 jaar.

dat zou morgen kunnen gebeuren..

nu heb ik aleen met de dokter gepraat en ben er niet meer zo zeker van of het wel verstandig is.

de dokter zegt dat ze nog niet precies weten wat de prikken voor bijwerkingen geven,en dat de meeste kinderen die de griep wel krijgen gewoon uitzieken en er daarna niks meer aan de hand is omdat ze dan imuun voor de griep zijn geworden.

durf me kinderen nauwelijks nog naar school te laten gaan..vind het echt doodeng.

ook hierop zegt de dokter..je hebt meer kans dat je kind onder een auto komt bij school als dat het overlijd aan de mexicaanse griep.

ik weet niet wat ik hiervan moet denken want er ligt op het moment zelfs een kindje op sterven(kan niet meer zelf ademen) die wel wat verder weg woont maar die wel een bekende is..dus het komt dan wel erg dichtbij.

help!!..wat moet ik nu doen met mijn boys?..de griepprik gaan halen of toch niet??..

graag jullie mening..alvast bedankt..

groetjes.
quote:Zwieber schreef op 04 november 2009 @ 16:37:

Ik vind de reacties echt niet kunnen. Prima dat je TO verwijst naar het feit dat er al andere topics over zijn, maar ja kan niet verwachten dat iemand eerst het halve forum afspeurt, zeker niet als deze zich

paniekerig voelt.

.

Iemand die al ruim 2 jaar hier komt (TO dus) zou toch moeten weten eerst even de zoekfunctie te gebruiken en vooral als het zo'n actueel onderwerp is.

kan me niet voorstellen dat iemand nu acuut in paniek is dat je niet een minuut de tijd kan nemen om te googlen,en een topic schrijven/openen kost ook tijd.

Maargoed wie ben ik,ik heb niet eens kinderen en weet niet hoe acuut paniek is..... (ben al weg)
Ik heb een leuke.. wat ga ik tegen familie van de patienten - die ik op mijn werk in ga enten - zeggen als ze lastige vragen komen stellen?! Denk dat ik ze maar doorverwijs naar de arts..
Vallen jouw kinderen in de risicogroep dan, anders kun je ze toch niet 'zomaar' laten inenten?
Ik twijfelde en twijfelde en twijfelde... zoonlief valt binnen risicogroep. Ik neigde meer naar het niet dan wel inenten. En blijkbaar moest het zo zijn.. Mijn zoon kreeg zondag hoge koorts, hoofdpijn, buikpijn, niezen, etc. En dat hield aan. En het was spannend.. maar ik zie dat het langzaam beter gaat. En ben blij dat ik er niet meer over na hoef te denken...
quote:louisavuitton schreef op 04 november 2009 @ 16:45:

[quote]Zwieber schreef op 04 november 2009 @ 16:37:

Ik vind de reacties echt niet kunnen. Prima dat je TO verwijst naar het feit dat er al andere topics over zijn, maar ja kan niet verwachten dat iemand eerst het halve forum afspeurt, zeker niet als deze zich

paniekerig voelt.

quote]

Als je advies zoekt op een forum, dan ga je toch eerst kijken of daar dan al niet iets over staat? Zo werkt een forum toch?Wel op een forum met fatsoenlijke zoekfunctie Het is ook niet erg TO erop te wijzen dat er andere topics over zijn, het is de manier waarop je het doet.
bedankt voor jullie adviezen..voel me nu aleen een beetje belachelijk..ik had dit soort reacties niet verwacht.

ik zal voortaan eerst verder kijken in het forum.

helaas is het kindje van mijn kennis vanmiddag overleden..sorry dat ik jullie heb lastiggevallen met deze vraag.
quote:marinda schreef op 04 november 2009 @ 18:13:

bedankt voor jullie adviezen..voel me nu aleen een beetje belachelijk..ik had dit soort reacties niet verwacht.

ik zal voortaan eerst verder kijken in het forum.

helaas is het kindje van mijn kennis vanmiddag overleden..sorry dat ik jullie heb lastiggevallen met deze vraag.Oh wat erg Marinda! Gecondoleerd.
Oh Marinda, wat ontzettend erg!! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je even in paniek bent als je zoiets hoort en je wil je kinderen zo goed mogelijk beschermen.

Ik denk dat je naar je huisarts moet luisteren, maar op het moment dat je je kinderen kan laten inenten is de keuze aan jou.
En lees alsjeblieft over al die opmerkingen heen. Neem de opmerkingen mee waar je wat aan hebt.
marinda, wat erg dat het kindje van je kennis is overleden. Ook van mij een dikke knuffel!

Je moet je beslist niet belachelijk voelen hoor door sommige idiote reacties hier! Ik begrijp je onzekerheid goed, twijfel zelf ook over inenting van jongste dochter (valt ook binnen risiscogroep). Het grootste probleem is dat er zoveel tegenstrijdige berichten zijn, de ene kant zegt, die hele heisa rondom de mexicaanse griep is onzin, het is gewoon een griep die je moet uitzieken en dan die andere kant die berichten over kinderen die overlijden...
Wat een idiote reacties zeg!

Het lijkt me niet voor niets dat de media over niets anders bericht dan over die griep. En het staat iedereen vrij om er over te denken hoe hij of zij wil maar dat ouders angstig raken lijkt me heel normaal...

Ik was ook angstig. Omdat wij over twee weken naar Azie gaan en er daar veel mex griep is.

Dus mijn dochter heeft vanochtend de prik gekregen.

Ik ben niet over één nacht ijs gegaan om tot deze beslissing te komen maar heb mijn dillema aan meerdere artsen voorgelegd.

Nog steeds ben ik niet 100% zeker van mijn zaak maar ik was anders nog onrustiger geweest denk ik.

En als er dan een kindje in je omgeving overlijd is het allemaal nog enger.

TO, trek je niets aan van die rare reacties!

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven