Gezondheid alle pijlers

Groeipijnen

29-07-2016 23:08 9 berichten
Ik weet dat er medisch niets te doen is aan groeipijnen maar mijn dochter kan er soms zo last van hebben.

Verder dan masseren of warm bad ben ik nog niet gekomen.

Jullie nog goede tips?
Paracetamol geven ? Dat helpt hier redelijk bij erge pijnen
Zijn het haar beentjes?

Hier helpt bij ons zoontje, strekken en de tenen naar hem toe strekken. Dit even een tijdje vast houden! Los laten, even laten ontspannen en herhalen een paar keer. En tussendoor masseren we zijn knieholte even.

Deze tip kregen we van de huisarts. En evt konden we een paracetamol geven. Tot nu toe werkt dit goed bij hem. Hij heeft hier al dik een jaar last van...

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!

Bij onze zoon hielp SRL spier- en gewrichtsgel van VSM (homeopathisch)
Paracetamol doe ik in de nacht weleens als ze er echt niet kan van slapen.

Het zijn voornamelijk haar voeten en benen. Vandaag had ze echt de hele dag last van haar voet.

Dat rekken ga ik zeker proberen en morgen moet ik toch naar de Etos en dan haal ik de gel van VSM.

Bedankt!
Wij masseren met groeifijn van de Groene Vrouw. Merk dat steviger masseren een beter effect geeft. We masseren dus voor kind gaat slapen, het lijkt het te voorkomen. Of in elk geval te verminderen.
Ah, evengoed masseren is inderdaad ook een goed idee. Zal ze nog lekker vinden ook. Maar ik doe het graag als het hiermee ook voorkomen kan worden.
Mijn oud buurvrouw was verpleegkundige en adviseerde mijn moeder om bij mij handdoeken om het been te binden. Wat ik mij kan herinneren heeft dat altijd heel goed geholpen. Ik sliep dan met handdoeken om mijn onderbenen gebonden.
Vriendinnetje van zoon heeft dit. Haar ouders leggen een koude natte washand op de benen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven