Gezondheid alle pijlers

Grote borsten, dan ook zwaardere menstruatie?

05-12-2013 12:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie weet of het hebben van grote borsten (ik heb 80F) kan samenhangen met zware menstruaties? Ik ben altijd erg ongesteld, heb me daar eens op laten onderzoeken en de arts zei dat er niks aan de hand was, sommigen hadden dat nou eenmaal meer dan anderen.

Onder vriendinnen lijkt het ook dat hier verband tussen bestaat. Wie weet of dit klopt?
Nee.

Ik heb cup 85 G en totaal geen menstruatie maar komt door de mirena.

Voorheen maar 3 dagen last van een beetje bloed, wel altijd pijn voor mijn menstruatie. En PMS volgens mijn omgeving.
Ik heb kleine borsten en altijd een hevige pijnlijke menstruatie gehad. Wat dat betreft is zwanger zijn heerlijk!
Nee, ik heb grote borsten maar mijn menstruatie stelt weinig voor in verhouding met sommige klein borstige vriendinnen.
Ik heb 65G en had altijd lichte menstruaties waarbij ik s'nachts geen maansverband o.i.d gebruikte. Nu met mirena geen menstruatie meer
Denk ik niet hoor. Ik ben dun en pvv heb altijd heel zwaar gemenstrueerd.
Ik heb grote borsten (E-cup)en tot ik kinderen kreeg had ik een lichte menstruatie. Mijn vriendin die nauwelijks een a-cupje vult heeft juist een extreem zware menstruatie.
Als ik aan mijn vriendinnenkring denk is er totaal geen verband.
Ook hier grote borsten (70F), maar geen zware menstruatie!
Ik heb een zware menstruatie en kleine borsten (kleine B-cup). Dus voor mij geldt het niet.
Ik had 85E en lichte menstruatie. Ik heb nu 75A en lichte menstruatie. Geen verband dus bij mij.
Zonder oorzaak geen gevolg
Nou dan ben ik benieuwd, had grote borsten en een zware menstruatie, nu een borstverkleining gehad en moet ongesteld worden binnenkort
Hier tegenwoordig een flinke E, maar mijn menstruatie (iig voor mijn zwangerschap) is nog net zo als toen ik een C-cup had: minder dan ik denk dat gemiddeld is.
Als ik het zo bekijk hebben juist de kleine cupmaten zware menstruaties.
quote:winkelfanaat schreef op 05 december 2013 @ 12:50:

Als ik het zo bekijk hebben juist de kleine cupmaten zware menstruaties.En dat klopt bij ons in de familie ook weer niet. Ik denk dat er gewoon geen verband te vinden is.
Hier vroeger grote borsten en heel heftige menstruaties. Nu niet meer, borstverkleining en baarmoeder verwijderd. Heerlijk!
Ik heb kleine borsten, maar mijn menstruatie was redelijk hevig toen ik nog niet aan de pil was. (elk uur maandverband vervangen op de ergste dagen). Nu is het bijna niks meer. Net genoeg om er toch een nodig te hebben.

Heb twee vriendinnen met cup G waarvan de een nog zwaardere menstruatie heeft en de ander bijna geen bloed verliest. De grootte van je borsten zegt dus niks.
Hier cub 80b maar zulke heftige menstruaties dat mijn baarmoeder verwijderd is.Gelukkig had ik al kinderen.
quote:Stukje_Cake schreef op 05 december 2013 @ 13:01:

[...]

En dat klopt bij ons in de familie ook weer niet. Ik denk dat er gewoon geen verband te vinden is.Lijkt mij ook.
Ik denk niet dat er een verband is, als ik zo mijn vriendinnen en zussen bekijk.

Wat wel zo is , is dat zowel bouw als menstruatiepatronen vaak gelijk zijn in één familie.

Dus misschien val je in de prijzen, zowel grote borsten als een zware menstruatie. Gewoon omdat het allebei in jouw familie voorkomt. Net zoals krulhaar en blauwe ogen voor kunnen komen in een familie. Dat wil niet zeggen dat er een verband tussen de twee eigenschappen is.
Wat zijn je klachten precies?
Ik vloei veel (eerste twee dagen elke anderhalf uur nieuwe tampon of maandverband), krampen, het duurt een volle week, pijnlijke borsten, rugpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven