Gezondheid alle pijlers

Gyno dakrarin & branderigheid!

30-07-2013 12:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vaker gyno daktarin, een kuurtje van 3 dagen. Het brandt altijd wel in m'n vagina maar ik maak me nu toch zorgen of ik niet gewoon overgevoelig ben voor dit spul. Ik heb nu 1 capsule gehad vannacht en het brandt! Ik twijfel of ik nou gewoon door moet gaan. Ik zal de doktersassistentie bellen maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen!
Heb ik ook last van. De HA zegt dat het bij mij komt omdat er door die schimmel kleine wondjes/ beschadigingen in m'n vagina zitten waardoor dat spul brand. Je kan ook om orale pillen vragen. Zou ik doen als ik jou was
Ik haal tegenwoordig de inbrengtabletten bij de Etos, die zijn echt veel fijner. Omdat het 500 mg is, hoef je maar 1 tablet te gebruiken in plaats van 3.

Stressed is just desserts spelled backwards
Gyno daktarin zijn toch van die eitjes? Daar kon ik ook heel slecht tegen. De inbrengtabletten van Canesten zijn veel milder voor je huid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben allergisch voor die eitjes. Dat begon ook met zulke klachten en werd steeds erger. Nu gebruik ik alleen nog maar de crème, als ik het nodig heb.
Giulietta, hoe wist je dan het verschil tussen normale bijwerking en t allergisch zijn? En ben je dan niet allergisch voor de zalf?

Canesten is misschien een betere optie voor mij, de volgende keer
Ik vraag altijd om tabletjes om in te nemen. Die eitjes zijn verschrikkelijk, en de tabletjes werken net zo snel.
Als de bekende klachten bij mij opspelen gebruik ik uitwendig,een dun laagje,hydrocortisonzalf,en vraag twee tabletjes diflucan.kreeg ook branderig gevoel van daktarin (die eitjes om in te brengen).

Sterkte ermee,t blijft vervelend he?!
quote:lika76 schreef op 30 juli 2013 @ 14:43:

Giulietta, hoe wist je dan het verschil tussen normale bijwerking en t allergisch zijn? En ben je dan niet allergisch voor de zalf?

Canesten is misschien een betere optie voor mij, de volgende keer

Ik heb sowieso al heel veel allergieën en de klachten pasten helemaal in het plaatje. Jeuk van een schimmelinfectie is naar, maar jeuk als je reageert op de eitjes is hels. De huisarts zei dat het veel vaker voorkwam.

De zalf gaat prima.
quote:Maleficent schreef op 30 juli 2013 @ 13:26:

Ik haal tegenwoordig de inbrengtabletten bij de Etos, die zijn echt veel fijner. Omdat het 500 mg is, hoef je maar 1 tablet te gebruiken in plaats van 3.

[img]http://www.drogisterij.net/producten/40 ... icator.jpg[/img]Canesten schijnt andere bestandstoffen' te bevatten dan daktarin. En wat betreft de kuur van 3 dagen, gebruik je elke dag 400 mg. Je kunt je huisarts ook vragen om 1 maal 1200 mg. Beter nog is fluconazol (op dokters recept) - oraal tablet.
Nou, assistente gesproken en adviseerde om maar te stoppen. Ik kijk het nu maar ff aan en als die schimmel er nog zit (hoop stiekem dat ie na één capsule toch weg is) dan ga ik die canesten proberen.

Ik gebruikte trouwens al 3x 400 omdat ik bij die van 1200 meer branderigheid had.

Doen jullie er ook wel eens niks aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven