Haaruitval en mega breekbaar haar
zaterdag 20 september 2025 om 21:53
Hoi Allemaal,
Ik plaats deze maar even in Gezondheid.
Probeer het kort te omschrijven; ik heb nooit heel dik haar gehad, maar mijn haar wordt met het jaar dunner.
Het breekt gewoon af, er zitten gewoon korte plukken overal. Nu begint het vooraan bovenop ook zichtbaar uit te dunnen.
Ieder kappersbezoek weer uitleggen: ja ik heb dun haar blabla.
Dermatoloog geweest, bloedonderzoek gehad. Verder prima alleen zink zat aan de lage kant maar binnen marges. Dermatoog gaf aan: geen alopecia, want geen kale plekken of brede scheiding.
Kappersadvies; drankje van the swedish glow (a €50 p/m).
Heb ook haarvitamines, los potje zinktabletten. Maar ik wil ook niet teveel of meerdere dingen door elkaar slikken.
Inmiddels ben ik de wanhoop nabij want het wordt met de jaren erger en ik durf niet te denken hoe het over een jaar of 2, 3 is.
Ik weet inmiddels niet meer wat te doen. De dermatoloog stuurt me terug naar de dokter en google geeft veel verschillende producten, shampoos enz. aan.
Zijn er hier mensen met ervaring of tips? Ik verf nooit, gebruik alleen verstevigingsmousse en leave in conditioner voor de punten. Fohn nooit. Geen staart (kan ook niet met die paar lullige haren). Ik was te vaak, elke dag, maar tussendoor niet wassen is bijna geen optie want dan is het helemaal triestig. Ik ben trouwens 36.
Help!
Ik plaats deze maar even in Gezondheid.
Probeer het kort te omschrijven; ik heb nooit heel dik haar gehad, maar mijn haar wordt met het jaar dunner.
Het breekt gewoon af, er zitten gewoon korte plukken overal. Nu begint het vooraan bovenop ook zichtbaar uit te dunnen.
Ieder kappersbezoek weer uitleggen: ja ik heb dun haar blabla.
Dermatoloog geweest, bloedonderzoek gehad. Verder prima alleen zink zat aan de lage kant maar binnen marges. Dermatoog gaf aan: geen alopecia, want geen kale plekken of brede scheiding.
Kappersadvies; drankje van the swedish glow (a €50 p/m).
Heb ook haarvitamines, los potje zinktabletten. Maar ik wil ook niet teveel of meerdere dingen door elkaar slikken.
Inmiddels ben ik de wanhoop nabij want het wordt met de jaren erger en ik durf niet te denken hoe het over een jaar of 2, 3 is.
Ik weet inmiddels niet meer wat te doen. De dermatoloog stuurt me terug naar de dokter en google geeft veel verschillende producten, shampoos enz. aan.
Zijn er hier mensen met ervaring of tips? Ik verf nooit, gebruik alleen verstevigingsmousse en leave in conditioner voor de punten. Fohn nooit. Geen staart (kan ook niet met die paar lullige haren). Ik was te vaak, elke dag, maar tussendoor niet wassen is bijna geen optie want dan is het helemaal triestig. Ik ben trouwens 36.
Help!
zondag 21 september 2025 om 10:11
zondag 21 september 2025 om 15:55
Ijzer is wel gemeten zie ik. Even geknipt en geplak uit het onderzoek. Tussen haakjes zijn de normale marges:
Hemoglobine: 8.0 mmol/L [7.5-10.0]
Ferritine: 60 #g/L [12-150]
Zink: 10 (L) #mol/L [10-18]
Ik las dat in (hier bovengenoemde) biergisttabletten in ieder geval selenium, biotine en zink zit. Ijzer zou ik dan los moeten slikken om daar wat meer van binnen te krijgen.
Ferritine: 60 #g/L [12-150]
Ik las dat in (hier bovengenoemde) biergisttabletten in ieder geval selenium, biotine en zink zit. Ijzer zou ik dan los moeten slikken om daar wat meer van binnen te krijgen.
zondag 21 september 2025 om 15:56
Bedankt ook voor jouw reactie en wat naar van je chemo en ziekte.Schelp1234 schreef: ↑21-09-2025 10:11Zelf heb ik door chemo lange tijd geen haar gehad. Het begon langzaam weer te groeien (ook dun en broos). Sinds ik biotine slik is het een stuk voller en langer geworden, terwijl ik nog steeds chemo heb. Maar inderdaad eens goed naar jouw bloed laten kijken, kan sowieso geen kwaad.
Dan denk ik dus ook; wat zeur ik nou, ik ben verder (voor zover bekend) gezond.
Sterkte met de chemo's!!
zondag 21 september 2025 om 15:58
Mimosaaa schreef: ↑21-09-2025 15:55Ijzer is wel gemeten zie ik. Even geknipt en geplak uit het onderzoek. Tussen haakjes zijn de normale marges:
Ferritine: 60 #g/L [12-150] (google zegt me dat optimaal tussen 70 en 80 is)
TSH (schildklier): 1.1 mU/L [0.3-4.2] (google zegt me dat dit prima is)
zondag 21 september 2025 om 16:07
Bij mij heeft juist volumeshampoo best wat schade aangericht. Het kan haar ontzettend uitdrogen.wolkje8 schreef: ↑20-09-2025 22:06Ik heb een tijd vit B-complex geslikt en daar kreeg ik echt voller haar van. Gewoon van Lucovitaal. Ook ben ik wat betere shampoo van de kapper gaan gebruiken en dan hoef je je haar maar 1 hooguit 2 keer per week te wassen , is echt beter voor je haar en hoofdhuid. verstevigingsmousse kan je haar uitdrogen en dus laten breken. Kijk goed of er geen alcohol of andere schadelijke dingen inzitten. Is een volumeshampoo dan niet beter bijvoorbeeld ipv verstevigingsmousse ? Nou hopelijk heb je er wat aan.
zondag 21 september 2025 om 23:10
Nee hoor, je zeurt niet. Ieder heeft zijn eigen uitdagingen in het leven. Ik hoop dat de gegeven reacties je verder helpen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in