Gezondheid alle pijlers

Haaruitval na bevalling.

12-02-2017 00:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie heeft dit ook zo ervaren?

4 a 5 maanden na de geboorte enorme haaruitval?

Hoe lang duurde het?

Is het vanzelf gestopt?

En herstelde je haar weer?
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Ja, ja en ja. Hele bossen tegelijk. Heeft geloof ik iets te maken met je haargroeicyclus die onderbroken wordt tijdens de bevalling.
Oh echt?!

Ze zitten overal!

Ik wordt zelfs kalend op mijn kruin voor mijn gevoel haha.

Ik ben ook een aantal weken geleden gestopt met de pil omdat ik er heftig op reageerde.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Is heel normaal, heb ik ook gehad.

Tijdens je zwangerschap raak je minder haren kwijt, dat haal je na de bevalling weer in.
Twee keer zelfs! Hele plukken, kale inhammen etc etc.

Na allebei de bevallingen kreeg ik inderdaad na een maand of 4 ontzettende haaruitval, en dit duurde zeker een week of 10.

En nu ben ik gezegend met een perfect gestyled en gekleurd kapsel, waar overal van die nieuwe haartjes recht omhoog steken. Geen gezicht

Wat ik wel deed, maar ik weet niet of het geholpen heeft, was een speciale vitamine slikken voor haar en nagels. En ik gebruikte hele goede conditioner, zodat ik makkelijk kon borstelen. Want na het wassen viel echt het meeste uit.

Sterkte! Het is en blijft een vervelend kwaaltje.
Ja hier ook, hele plukken had ik in mijn handen bij wassen of kammen. Overal vond ik haar, vooral op de trap. Die is licht en ik heb donker haar dus dat valt op. Douche en badafvoer ook 2 x verstopt, had toen nog niet echt in de gaten maar haalde er gewoon een pruik uit. Het is over gegaan. Had echt inhammen en daar groeit nu nieuw haar. Nu 2 korte plukjes daar wat echt debiel staat. Maarja je doet er niks aan.
Tijdens je zwangerschap verlies je haast geen haren, maar een paar maand na de bevalling overal losse haren . Het gaat weer voorbij maar duurde voor mijn gevoel toen best wel even.
Ja hier gehad na de eerste. Ik dacht echt dat ik kaal werd, zo erg was het. Maar na een paar maanden is het toch gestopt. Het goede nieuws: na de tweede had ik het niet! Het hoeft dus niet elke keer zo te zijn.
quote:Fresiaatje schreef op 12 februari 2017 @ 00:21:

Ja hier ook, hele plukken had ik in mijn handen bij wassen of kammen. Overal vond ik haar, vooral op de trap. Die is licht en ik heb donker haar dus dat valt op. Douche en badafvoer ook 2 x verstopt, had toen nog niet echt in de gaten maar haalde er gewoon een pruik uit. Het is over gegaan. Had echt inhammen en daar groeit nu nieuw haar. Nu 2 korte plukjes daar wat echt debiel staat. Maarja je doet er niks aan.Jaaa, bij mij lag er voortdurend haar op de baby. En dan al die korte haartjes op m'n voorhoofd toen het weer ging groeien... Een heel pony'tje was het.
Helaas Ian dat helemaal normaal :(
Let’s go Brandon!
Ik deed ook echt m'n haar vast in bed anders werd ik wakker in een nest van haren.
Ja, ook na beide miskramen ook. Nu heb ik veel haar, dus het viel buitenstaanders niet op. Maar overal haren inderdaad. Het houdt ook weer op en mijn haar is steeds weer helemaal hetzelfde geworden.
Oh jaa ik had z'on mooie bos haar toen ik zwanger was! Golvend en al. Daarna werd het weer dun en steil.
quote:juul29 schreef op 12 februari 2017 @ 00:19:

.... na een maand of 4 ontzettende haaruitval, en dit duurde zeker een week of 10.

En nu ben ik gezegend met een [....] kapsel, waar overal van die nieuwe haartjes recht omhoog steken. Geen gezicht

....

Dit inderdaad!

De haaruitval zelf gaat op een gegeven moment over, maar die rechtopstaande haartjes lijken wel eeuwig te duren
Ik zit er nu midden in!!! Zei al tegen mijn man, als dit nog een maand zo doorgaat heb ik een pruik nodig! Niet normaal zeg, kan er meerdere malen per dag hele bossen uit trekken. Serieus overal zitten haren van mij.

Walgelijk...

Hoop heel erg voor ons beiden dat dit snel ophoud.
Ik heb het ook bij beide gehad. Na mijn oudste heeft het geduurd totdat ik weer zwanger werd (2 jaar later). Na de bevalling van mijn zoontje heb ik het ook gehad maar geen idee meer hoe lang het toen heeft geduurd. Hij is nu 6 en het is over.
Bij mij begon het na een maand of vier en met tien maanden hield het een eind op.

Ik heb al megadun haar dus er is niks van over. Langs m'n haargrens allemaal korte stekeltjes door het afbreken..

Godzijdank heb ik krullen want anders liep ik echt voor gek. Leuk is anders
quote:Apezuurtje schreef op 12 februari 2017 @ 08:29:

Bij mij begon het na een maand of vier en met tien maanden hield het een eind op.

Ik heb al megadun haar dus er is niks van over. Langs m'n haargrens allemaal korte stekeltjes door het afbreken..

Godzijdank heb ik krullen want anders liep ik echt voor gek. Leuk is anders Afbreken? Ze vallen gewoon uit.
quote:Frizz schreef op 12 februari 2017 @ 09:29:

[...]

Afbreken? Ze vallen gewoon uit.Bij mij allebei.
Ja.

Ja.

Ja.

Ik schrok ervan maar het herstelde vanzelf weer.
Ja pfff vreselijk. Het stopte pas 3 jaar later toen ik zwangee werd van de tweede. Na de 2de zwangerschap heb ik het niet meer gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven