Gezondheid alle pijlers

Haglund exotose

27-11-2013 03:15 10 berichten
Hallo allemaal,

Heeft er iemand misschien ervaring met haglund exotose? Is het bij jou opgelost met fysio en aanpassing van schoenen of moest er een operatie aan te pas komen? Ik ga van de week terug naar de huisarts om verder te kijken en voor een doorverwijzing, maar ben gewoon even benieuwd naar wat ervaringen. Ik las nl ook iets over een drukverlagende sok, maar gezien het feit dat ik in een mantelpakje en hakken werk, lijkt me dat niet handig.

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er 28 jaar geleden aan geopereerd. Kan je helaas niet vertellen hoe de operaties van nu zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het is trouwens exoStose
Oh goedemorgen! Agh, 't was laat zullen we maar zeggen

Nee 28 jaar zal een hoop verschil maken en de technieken zullen wel veranderd zijn, maar hoorde dat het niet een erg fijn herstel is. Terwijl ik op diverse websites lees dat je direct weer kunt lopen. Bedankt in elk geval voor je reactie. En je verbetering!
Ik ook een jaar of 28 geleden de eerste keer en volgens mij hebben ze het bij mij ''verpest''. Hiel is heel dik met bot wat een beetje uitsteekt.

Ben er al 4x aan geopereerd nu.De laatste keer is 7 jaar geleden denk ik. Momenteel niet heel veel last van maar ik kan dus geen pumps aan schoenen moeten hoog zijn of zacht net als sneakers.

Na de laatste operatie moest ik ook meteen lopen(en dat ging door de pijn dus echt niet!) terwijl na die ervoor moest ik 6 weken op krukken.Heb na de laatste operatie toch ook 2-3 maanden thuis gezeten.
quote:harrods schreef op 27 november 2013 @ 03:15:

. Ik las nl ook iets over een drukverlagende sok, maar gezien het feit dat ik in een mantelpakje en hakken werk, lijkt me dat niet handig.

Niet handig maar als ik er een operatie mee kon voorkomen zou ik het denk ik wel proberen denk ik..
quote:harrods schreef op 27 november 2013 @ 07:53:

Oh goedemorgen! Agh, 't was laat zullen we maar zeggen

Nee 28 jaar zal een hoop verschil maken en de technieken zullen wel veranderd zijn, maar hoorde dat het niet een erg fijn herstel is. Terwijl ik op diverse websites lees dat je direct weer kunt lopen. Bedankt in elk geval voor je reactie. En je verbetering!Operaties aan het bot zijn gewoon heel erg pijnlijk. Ik moest 2 weken "lig gips" daarna 6 weken loopgips. Zelfs nu nog is de plek en het litteken gevoelig.
Ik heb nooit gips gehad.

Bij mij is het ook gevoelig als ik er op druk..
Sorry ladies, ik ben een niet heel actieve forummer, maar bedankt voor jullie reacties. Dolfje wat vervelend zeg dat je nu nog met de gevolgen hiervan zit. Gelukkig dat het nu dan redelijk ok gaat.

Ik zit ook lekker vooruit te denken hoor, want ik ben een heel positief persoon, maar op medisch gebied zie ik het altijd somber in op een of andere manier. Ook nog eens zonder enige aanleiding. Ik ben zelf geboren met klompvoeten en aan mijn achillespees geopereerd. Dacht altijd dat die gekke knobbels daarvan kwamen. De laatste tijd heb ik er iets meer last van, maar niet dusdanig dat ik het nodig vind om te laten opereren.

Krijg binnenkort ook een nieuw bedrijfspak dus misschien kan ik kiezen voor een broekpak en toch de sok proberen.

Wat was bij jullie de reden van opereren? Hadden jullie echt veel pijn? En waar dan? Ik heb er meer last van in schoenen (schuren) en niet vanuit binnenuit pijn.
Wha ik lees mijn verhaal terug en het is een onsamenhangend geheel. Mijn excuus . Ik ga de bedstee maar in denk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven