Gezondheid alle pijlers

Hamstring blessure

26-08-2011 12:48 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sja, ik ben redelijk getraind en heb geen rare dingen gedaan, maar toch heb ik gisteravond bij sporten een pijnlijke hamstringblessure opgelopen. Bij aanhechting bij het zitbotje doet het goed pijn (mijn zoon, behulpzaam: "Ah mam, dus je hebt je bil verrekt?"), en het trekt door mijn bovenbeen. Vooral bij een beweging die het laat rekken, al is het maar een klein beetje, doet het heel gemeen zeer.

Ik heb dit vaker gehad en ben altijd met rust en langzaam weer in beweging komen wel weer op gang gekomen, maar het is blijkbaar een zwakke plek (geworden). Ik ben er nooit mee bij een fysiotherapeut geweest voor specifieke aanpak, misschien is dat wel eens een goed idee.

Heeft er iemand ervaring met dit type blessure en tips voor do's en dont's?
Ik zou met acuute pijn bij de aanhechting van een spier altijd even naar de huisarts gaan.

Een sportfysio kan je denk ik wel helpen met het sterker maken van zo'n plek.
quote:lilian02 schreef op 26 augustus 2011 @ 12:48:

(mijn zoon, behulpzaam: "Ah mam, dus je hebt je bil verrekt?"),

Heel niet leuk hoor, maar je Zoon wel. Sorry.

En bij zo'n pijn zou ik wel naar de huisarts gaan (ook al sorry: open je eens een topic, krijgt je dít antwoord...). Klinkt niet goed.

Ik zou ook absolute rust houden nu, dus ga op de bank liggen met die bolle griet van je, Disney-film in de spelert, pot thee bij de hand en Genezen maar.

Kus op je kont!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven