Gezondheid alle pijlers

Hardnekkige hoest, tips?

25-03-2016 08:46 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend loopt al meer dan 2 weken te hoesten en natuurlijk is dat vervelend voor hem,maar ik word er ook gestoord van. Het is minder dan eerst, maar het wil maar niet helemaal verdwijnen...er blijft een irritant resthoestje over...Hoestsiroop en hoesttabletten gebruikt ie al, evenals heel veel thee met honing. Drop mag hij niet vanwege hoge bloeddruk. Heb al gezegd dat ie de hoestprikkel moet proberen te onderdrukken en hij zegt dat ie dat wel probeert. Kom maar op met jullie huis-, tuin- en keukentips! (Hiervoor naar de huisarts gaan vindt ie onzin.)
't Is al met al een heel gedoe
Als hij droge hoest heeft en van zijn hoestprikkel af wil: toch naar de huisarts en codeïnetabletten vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Rookt hij?

Ik denk dat hij wel even naar de HA moet want langer dan 2 weken hoesten is niet goed. Het ziet er naar uit dat zijn lichaam het niet zelf kan opruimen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat Himalaya zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee, hij rookt niet. Toch de HA, ja? Ik zal het voorstellen. Wordt wel na de pasen, als ie al gaat. Nog tips om de pasen door te komen? :-)
Oordopjes.
Hij kan ook nu de HA bellen voor die codeïne pillen en een afspraak maken om dinsdag ff naar zijn longen te laten luisteren dan vraag je nu alleen een recept.
Al gezegd: codeïne...
Tja, die hoestprikkel onderdrukken, zo eenvoudig is dat niet. Alsof je expres loopt te hoesten. Ik word altijd een beetje boos als mijn man die opmerking maakt. Als je hoest is het ook doodvermoeiend, dus dat wil je niet.

Nu de huisarts bellen voor codeïne tabletjes. Dat is het enige wat echt helpt. Als hij dat om wat voor reden niet wil, kun je bij de drogist hoestsiroop kopen met codeïne. Werkt ook, maar codeïne tabletjes vind ik net wat effectiever.
quote:viva-amber schreef op 25 maart 2016 @ 08:49:

Rookt hij?

Ik denk dat hij wel even naar de HA moet want langer dan 2 weken hoesten is niet goed. Het ziet er naar uit dat zijn lichaam het niet zelf kan opruimen.Ik ben afgelopen week eindelijk maar eens naar de HA gegaan omdat ik al meer dan een maand hoest. Codeïnetabletten al geprobeerd, werkt voor geen meter bij mij. HA alles gecheckt, niks aan de hand, gewoon uitzieken, soms duurt het erg lang.
Bij sommige mensen werkt het wel.
quote:viva-amber schreef op 25 maart 2016 @ 09:26:

Bij sommige mensen werkt het wel.

Bij mij ook. Het zou zo maar een simpele oplossing kunnen zijn na 2 weken hoesten.

TO, omdat ze de hoestprikkel dempen mogen ze niet gebruikt worden als hij slijm oid ophoest. Dat moet gewoon je lichaam uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vond Bisolvon altijd een grote hulp.

Verder zou ik iets warms hoog om de keel doen om die spieren een plezier te doen. Een col of sjaal.

En verder onderdruk ik zoveel mogelijk de hoestprikkel door ip daarvan te kuchen of schrapen als het maar even kan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En een prop in zijn mond ... hi hih grapje
Hoesten kan echt weken aanhouden na verkoudheid / griep, dat is niks geks. Even opletten als het hoesten na 6 weken nog niet over is of als hij opnieuw koorts krijgt, dan zou je hem even langs de huisarts moeten sturen.

Als huis-, tuin- en keukenmiddeltjes niks opleveren dan zou ik inderdaad bellen voor een recept codeïne, dempt de hoestprikkel en zorgt er ook voor dat je vriend lekker kan slapen. Beterschap voor hem!
klik
Zonnebank
Hoesten na een griepje of verkoudheid kan echt wel 3 weken aanhouden. Het kan echter geen kwaad om even langs de huisarts te gaan om naar longen te luisteren en codeïne te vragen want door het vele hoesten kan hij weer zere ribben krijgen en daardoor wel een longontsteking.
Ik ben helaas ook al een hele tijd aan het hoesten, ik heb er zelfs een gekneusde rib aan overgehouden. Gelukkig is het sindsdien minder erg, want hoesten is echt pijnlijk nu. Ik neem voor het slapen wat hoestsiroop met codeine, dan val ik in ieder geval in slaap. Na een uur of 4 is het uitgewerkt en hoest ik mezelf weer wakker, dan neem ik weer wat siroop, kopje thee en dan slaap ik weer een paar uur. Overdag neem ik geen codeine, ik heb wel last van wat slijm dus ik wil het niet helemaal onderdrukken. Overdag drink ik veel thee en als ik een hoestbui krijg dan laat ik wat honing op m'n tong smelten, werkt bij mij goed! En ik probeer ook te schrapen/rochelen ipv hoesten, ik ben er niet zo goed in en ik vind het erg vies maar hoesten doet pijn door die rib en lijkt het slijm ook niet weg te krijgen.

Trouwens, mijn vriend klaagde er ook over, "kun je die hoest niet onderdrukken?" Dat is dus echt niet wat je van je partner wil horen als je je niet lekker voelt en slecht slaapt. Gelukkig was hij erbij toen ik m'n rib kneusde en hij het hoorde knappen, vanaf dat moment begreep hij wel dat ik er niks aan kan doen en dat het echt vervelend is!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Neem hem mee op zonvakantie. Ik heb eens zo'n hardnekkige hoest gehad, wekenlang. Ik was 1 dag op de Canarische Eilanden en mijn hoest was over.
quote:Dahlia74 schreef op 25 maart 2016 @ 09:22:

Tja, die hoestprikkel onderdrukken, zo eenvoudig is dat niet. Alsof je expres loopt te hoesten. Ik word altijd een beetje boos als mijn man die opmerking maakt. Als je hoest is het ook doodvermoeiend, dus dat wil je niet.

Nu de huisarts bellen voor codeïne tabletjes. Dat is het enige wat echt helpt. Als hij dat om wat voor reden niet wil, kun je bij de drogist hoestsiroop kopen met codeïne. Werkt ook, maar codeïne tabletjes vind ik net wat effectiever.Ok, codeinetabletjes dus. Ja, ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is als mensen dat zeggen, van die hoestprikkel. Daarom heb ik het maar 1 keer gezegd, met daarbij de opmerking dat het zo vervelend is als mensen dat zeggen.:-) Toch zit je ook een beetje in een vicieuze cirkel, als je hoest irriteer je keel die weer een prikkel geeft, etcetera.
Anijs helpt bij mij altijd, maakt niet uit of het anijssnoepjes zijn, sambuca of dropshot.

Bij Chinese winkeltjes kan je anijssterren kopen, die kan je in je thee doen of gewoon koken in heet water, dan heb je een soort anijsthee.

Wat bij mij ook helpt is 's nachts mijn hoofdeinde wat hoger leggen, kussen onder het matras ofzo. Zodat ik wat rechterop slaap.
Welke hoestsiroop heeft hij geprobeerd? Bij mij werkt Bisolvon broomhexine goed.
Naar de huisarts gaan lijkt mij een goed idee.
Hij gebruikt Nattermann, daar zit ook codeine in, zie ik. Maar goed, ik zal zeggen dat ie de HA belt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven