Gezondheid alle pijlers

hele diepe pockets

16-09-2010 19:41 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zojuist van de paradontoloog.

En die had heel slecht nieuws.

Ik heb zulke diepe pockets (openingen tussen tand en tandvlees) dat er niks anders op zit dan een aantal tanden in mijn ondergebit en de meeste in mijn bovengebit te laten trekken.

Daarna krijg ik dan een frame of volledig kunstgebit.

Ik ben door dit nieuws enorm van slag.

Ik bedoel, ben nog lang geen 80.

Na de lange uitleg van de paradontoloog snap ik dat er niks anders opzit.

Zjn er mensen met kunstgebit of frame ervaringen?
Waarom moet het nu al getrokken worden dan?

heb je er zo'n last van?
Stressed is just desserts spelled backwards
Hebben ze dit niet gezien bij je tandarts dan?
Wat is zijn motivatie om de boel te trekken dan? En heb je pijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee geen pijn, maar mijn bovengebit komt erg naar voren.

Ik mocht nog wel evn wachten, maar de tanden zitten al wel los.
Ga voor een second opinion naar een andere tandarts.Mijn (oude) tandarts riep altijd dat ik voor me 18 een kunstgebit had,nu ben ik 44 en nog steeds mijn eigen tanden!(niet mooi,niet zonder gaatjes,maar wel mijn eigen tanden!)
Tandarts heeft mij doorgestuurd naar de paradontoloog.
Het tandvlees trekt steeds verder terug Mal, als ze niet getrokken worden vallen ze wel uit, maar terkt het tandvlees ook steeds verder terug waardoor een frame moeilijker te plaatsen is.
Dit is paradontitis en is niet meer te verhelpen helaas
Klopt.

Ik had pocket van 9mm. erbij zitten.
quote:elleinspe schreef op 16 september 2010 @ 19:46:

Het tandvlees trekt steeds verder terug Mal, als ze niet getrokken worden vallen ze wel uit, maar terkt het tandvlees ook steeds verder terug waardoor een frame moeilijker te plaatsen is.

Ja, ik ken paradontitus wel, maar ik heb daar nog flapoperaties voor gehad enzo.

Dan ben je wel laat doorgestuurd door je tandarts zeg!
quote:koko67 schreef op 16 september 2010 @ 19:48:

Klopt.

Ik had pocket van 9mm. erbij zitten.

Maar dat heb ik ook gehad! En dat is schoongemaakt en nu zijn ze veel minder diep.

Kun je niet naar een andere paradontoloog?
ja dat vind ik ook. maar dat gaat me nuniet heplen helaas.

Kennen jullie mensen die op vrij jonge leeftijd een frame hebben?
Dat is mooi verrot voor je zeg.
Bot groeit niet meer aan volgens de paradontoloog.
Mn schoonmoeder (nu 65) heeft daar pak m beet 15 jaar terug ook flapoperaties voor gehad. Ze heeft nog steeds haar eigen tanden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
is het echt niet meer te verhelpen met een flapoperatie dan?
Ben je in Amsterdam geweest? Of not en het is bereisbaar dan ging ik daar heen. Mijn meneer is daar ook geweest voor flapoperaties enzo. Doe had ook wel 9 mm geloof ik. Zal het als hij thuis is even navragen.
Over die operatie is niks gezegd.
Wat is er in Amsterdam dan?
Flap-operatie

Bij een flap-operatie wordt het tandvlees, onder plaatselijke verdoving, losgemaakt en opzij geschoven. Vervolgens wordt het ontstoken weefsel weggehaald. De wortels van de tanden en kiezen en de rand van het kaakbot zijn daardoor goed zichtbaar en bereikbaar. De tandplak en het tandsteen die na de professionele gebitsreiniging zijn achtergebleven, kunnen nu goed worden weggehaald.

Waar nodig, wordt ook de vaak grillige rand van het aangetaste kaakbot bijgewerkt. Daarna wordt het tandvlees weer rond de tanden en kiezen vastgehecht. Om het tandvlees te beschermen, wordt het soms met wondverband bedekt. Wondverband lijkt wel een beetje op stopverf.

De eerste dagen na een flap-operatie kunnen enige pijn en zwelling optreden. De pijn is met pijnstillers goed te bestrijden. De zwelling kunt u tegengaan door ter plaatse van het geopereerde gebied wat ijs tegen de wang te houden.

Het geopereerde gebied dient tijdens de genezing zoveel mogelijk met rust te worden gelaten, zodat u daar gedurende enkele weken geen mondhygiëne mag uitvoeren. Op de tanden en kiezen vormt zich echter tandplak die de genezing verhindert. Daarom dient u te spoelen met een Chloorhexidine bevattend spoelmiddel. Chloorhexidine remt de vorming van tandplak. In de niet geopereerde gebieden moet de mondhygiëne normaal worden uitgevoerd. Het spoelmiddel kan tijdelijk de smaak beïnvloeden en een aanslag op de tong en de tanden en kiezen geven.

Eén tot twee weken na de flap-operatie worden de hechtingen en - indien aangebracht - het wondverband verwijderd. Een week later is de wond meestal genezen.

Na het verwijderen van de hechtingen en het wondverband wordt beoordeeld of u in de geopereerde gebieden weer de mondhygiëne kunt uitvoeren. Zo ja, dan stopt u met spoelen. Na de spoelperiode wordt de aanslag van de tanden en kiezen verwijderd. Daarna worden de tanden en kiezen gepolijst. De aanslag op de tong verdwijnt spontaan na de spoelperiode.

Doordat na de flap-operatie geen tandplak en tandsteen meer op de tanden en kiezen zit, verdwijnt de ontsteking en hecht het gezonde tandvlees zich aan de tanden en kiezen vast. Er zijn dan geen verdiepte pockets meer aanwezig. De parodontitis is verdwenen. Door een goede mondhygiëne kunt u daarna tandvleesontsteking voorkomen en zal er geen kaakbot meer verloren gaan.
Ik breng nu even kinderen naar bed naar zal straks link even zoeken.
Maar bij mij zijn er zulke diepe pockets dat de sommige tanden los zitten.

Zou zo'n operatie dan nog zin hebben?
Dank trouwens dat jullie met mij meedenken.
Eens met Malicient, je moet eerst een flapoperatie ondergaan. Dat heb ik ook gedaan en dat houdt de boel lang tegen. Ik ben hierdoor maar twee kiezen kwijt (1 onder en 1 boven), terwijl mijn moeder een kunstgebit heeft omdat ze te laat waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven